Carbid

Al 10 jaar niet meer gedaan. Maar dit jaar gaat het i.v.m. verbod weer gebeuren. Die goeie ouwe tijd. De eerste keer was midden in een woonwijk toen ik een jaar of 14 was. Van afstand met een romeinse kaars op het gaatje schieten tot ie afging:D. Wat een dreunen waren dat.

20201115_095233.jpg

Deze ga ik voor komend oud en nieuw prepareren.. een melkbus in de bebouwde kom lijkt me niet verstandig.

Dit busje heeft 2 liter inhoud, stuk plastic huishoudfolie vastgezet met elastiek/postrekker om af te sluiten en klaar om te knallen.. geen gevaar wat betreft rondvliegende deksels..

Stuur maar een bericht als je nog voor normale prijzen carbid en carbid bus of kanon wil kopen.

Ik verkoop zelf niks

Het enige wat ik doe is verwijzen naar hobbyisten.

Ik vraag dus ook niet naar handel.

Er kwam zojuist een waarschuwing binnen, hoop dat het zo duidelijk is?

Laatst bewerkt:
Welke regio praat je dan over? Geen zin om uren te rijden :rolleyes:

Overijsel.

Je kan ook 250 euro meer betalen voor je carbid bus en meer dan 100 euro teveel voor je carbid.

Ik verkoop zelf niks

Het enige wat ik doe is verwijzen naar hobbyisten.

Ik vraag dus ook niet naar handel.

Er kwam zojuist een waarschuwing binnen, hoop dat het zo duidelijk is?

Laatst bewerkt:
Al dat gezever heeft niets meer te maken met het ontlasten van de zorg maar alles met de angst om niet in staat te zijn om te kunnen handhaven..

Regio IJsselland zal nooit overgaan tot een verbod. Dan breekt in Kampen en omgeving de pleuris uit. Alleen in kampen en IJsselmuiden al heeft de gemeente 40 locaties aangewezen waar carbid geschoten mag worden
Het is hier altijd gezellig in kampen, tot 2 jaar geleden mocht je overal schieten waar je wou, toen kregen we aangewezen plekken om met +- 500/600 te gaan schieten verdeeld over 54 plekken, zal mij benieuwen hoe ze het dit jaar aan gaan pakken ivm groepen

Nog geen besluit over carbidschieten: acht regio's willen één lijn

Mag het knallen met carbid nou wel of niet in de provincie Groningen, straks tijdens de jaarwisseling? De kogel is nog altijd niet door de kerk.

Acht Nederlandse regio's gaan deze week met elkaar om tafel om tot gezamenlijke 'carbidafspraken' te komen. 'Zij willen hierin een lijn trekken', zegt voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad maandagavond.

Er is een run op melkbussen en carbid ontstaan

De regio's willen maatregelen omdat zij constateren dat er 'een run op melkbussen en carbid' is ontstaan. 'Het is levensgevaarlijk om op een ongecontroleerde manier, door mensen die er geen verstand van hebben, carbid te gaan afsteken. Een vuurpijl is echt veel minder gevaarlijk', waarschuwt Bruls.

Streng handhaven

Hij weet dat gemeentes in elk geval streng willen gaan handhaven. 'Zo'n knal is niet te missen, die hoor je wel als handhaver.'

Ook in gebieden buiten de acht regio's zijn carbidregels ingesteld.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/7424...r-carbidschieten-acht-regio-s-willen-een-lijn

Oh Die Bruls weer. Dat is langzamerhand ook een doorn in het oog aan het worden. Behoort hij niet tot de risicogroep?

Back
Bovenaan