funkyi
VWC lid
531 stemmen is niet echt veel.....www.vuurwerkprotest.nl geen idee wie er achter zit maar onderteken ASTUBLIEFT!!!!!!
#LaatOnsVieren STEM!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
531 stemmen is niet echt veel.....www.vuurwerkprotest.nl geen idee wie er achter zit maar onderteken ASTUBLIEFT!!!!!!
#LaatOnsVieren STEM!!!
Dat moeten er dus meer worden...............
www.vuurwerkprotest.nl geen idee wie er achter zit maar onderteken ASTUBLIEFT!!!!!!
#LaatOnsVieren STEM!!!
O die kreeg ik net ook. Precies hetzelfde. ik heb gevraagd of ze mijn mail wel hebben gelezenKreeg zojuist deze mail van d66
Bedankt voor uw bericht. Als woordvoerder op dit onderwerp reageer ik mede namens mijn collega-Kamerleden van D66. Fijn dat u de moeite heeft genomen om mij te informeren hoe u aankijkt tegen een tijdelijk algeheel vuurwerkverbod tijdens de komende jaarwisseling. Zoals ik op 3 november aangaf in het notaoverleg, ben ik ook een liefhebber van siervuurwerk. Ik vind het echt een dilemma want ik gun iedereen een mooie afsluiting van dit bijzondere jaar. En ondernemers die het vaak ook al zwaar hebben gehad gun ik een klein lichtpuntje.
Toch kunnen we onze ogen niet sluiten voor de toegenomen druk op de zorg als gevolg van Corona. Ieder vuurwerkslachtoffer is er een te veel. In vergelijking met andere letsels lijkt het aantal mee te vallen. Als je puur naar het aantal kijkt zijn er misschien redenen om tegen een tijdelijk vuurwerkverbod te zijn. Het verschil met andere letsels is – en dat geldt ook voor deze Coronapandemie – dat het zorgt voor een piek in de belasting. Op de spoedeisende hulp, bij huisartsenposten, ambulances, politie, handhaving worden hulp- en zorgverleners ingeroosterd om extra uren te draaien tijdens de jaarwisseling. Na zo’n jaar waar we al een groot beroep op veel van deze mensen hebben gedaan is een keuze voor een extra piekbelasting tijdens de jaarwisseling niet gerechtvaardigd. We hebben daarom aan het Kabinet gevraagd om een brede afweging te maken en daar niet alleen de druk op de zorg maar ook handhaving door de politie bij te betrekken.
Het Kabinet heeft vrijdag besloten om tot een eenmalig en tijdelijk vuurwerkverbod voor eindejaarsvuurwerk tijdens de komende jaarwisseling te komen. Het Kabinet komt ook met een compensatieregeling voor ondernemers. D66 is voorstander van zo’n eenmalig en tijdelijk verbod.
Ik kan mij goed voorstellen dat het besluit voor veel mensen zwaar valt. Persoonlijk vallen de beperkende maatregelen mij ook zwaar. Daarom hoop ik van harte dat we in 2021 weer kunnen genieten van siervuurwerk.
Met vriendelijke groet,
Marijke van Beukering-Huijbregts
Tweede Kamerlid D66
Wie zit hier achter?
Ik zie verschillende reacties voorbij komen van mensen die zich afvragen waar de BPN en de importeurs nu mee bezig zijn. Die zijn niet altijd even vriendelijke.
De iedereen heeft de afgelopen week ontzetten hard gewerkt om de traditie te behouden. Nog nooit eerder is er zoveel werk verzet en moeite gedaan om dat voor mekaar te krijgen. Nooit eerder was het ook zo hard nodig.
Als er nog een reële kans is dat er wat gered kan worden, reken maar dat de importeurs en BPN die kans aangrijpen! Er wordt even bijgekomen op dit moment, gun iedereen ook wat rust, maar de strijdlust is echt nog niet weg hoor. De grote vraag waar eerst echt goed naar gekeken moet worden, en waar na gesprekken van BPN met de overheid ook meer duidelijkheid over zal komen: is er nog een reële kans om hier iets aan te doen?
Juridisch gezien is dit denk ik dusdanig ingewikkelde materie dat dat niet in een weekendje vast te stellen is. Het gaat om besluiten waar zelfs op Europees niveau mee bemoeid wordt. Hoe lastig ook, gun de verschillende partijen even de tijd.
O die kreeg ik net ook. Precies hetzelfde. ik heb gevraagd of ze mijn mail wel hebben gelezen
Kreeg zojuist deze mail van d66
Bedankt voor uw bericht. Als woordvoerder op dit onderwerp reageer ik mede namens mijn collega-Kamerleden van D66. Fijn dat u de moeite heeft genomen om mij te informeren hoe u aankijkt tegen een tijdelijk algeheel vuurwerkverbod tijdens de komende jaarwisseling. Zoals ik op 3 november aangaf in het notaoverleg, ben ik ook een liefhebber van siervuurwerk. Ik vind het echt een dilemma want ik gun iedereen een mooie afsluiting van dit bijzondere jaar. En ondernemers die het vaak ook al zwaar hebben gehad gun ik een klein lichtpuntje.
Toch kunnen we onze ogen niet sluiten voor de toegenomen druk op de zorg als gevolg van Corona. Ieder vuurwerkslachtoffer is er een te veel. In vergelijking met andere letsels lijkt het aantal mee te vallen. Als je puur naar het aantal kijkt zijn er misschien redenen om tegen een tijdelijk vuurwerkverbod te zijn. Het verschil met andere letsels is – en dat geldt ook voor deze Coronapandemie – dat het zorgt voor een piek in de belasting. Op de spoedeisende hulp, bij huisartsenposten, ambulances, politie, handhaving worden hulp- en zorgverleners ingeroosterd om extra uren te draaien tijdens de jaarwisseling. Na zo’n jaar waar we al een groot beroep op veel van deze mensen hebben gedaan is een keuze voor een extra piekbelasting tijdens de jaarwisseling niet gerechtvaardigd. We hebben daarom aan het Kabinet gevraagd om een brede afweging te maken en daar niet alleen de druk op de zorg maar ook handhaving door de politie bij te betrekken.
Het Kabinet heeft vrijdag besloten om tot een eenmalig en tijdelijk vuurwerkverbod voor eindejaarsvuurwerk tijdens de komende jaarwisseling te komen. Het Kabinet komt ook met een compensatieregeling voor ondernemers. D66 is voorstander van zo’n eenmalig en tijdelijk verbod.
Ik kan mij goed voorstellen dat het besluit voor veel mensen zwaar valt. Persoonlijk vallen de beperkende maatregelen mij ook zwaar. Daarom hoop ik van harte dat we in 2021 weer kunnen genieten van siervuurwerk.
Met vriendelijke groet,
Marijke van Beukering-Huijbregts
Tweede Kamerlid D66
Dit staat onderaan:
Vuurwerkprotest is opgericht door een ondernemer actief in de Vuurwerk wereld met hulp van o.a. Youtubers, winkels en andere kanalen.
www.vuurwerkprotest.nl
Nou dan doen ze al meer daan BPN
Nou dan doen ze al meer daan BPN