-Ghost-
VWC lid
Eigenlijk gestoord dit, er zijn zoveel belangrijkere zaken dan vuurwerk. Ik begrijp het niet... wat is nou de echte reden dat het weg moet?
Zou het het 5g netwerk kunnen verstoren ? Aangezien ze alles als een spider web willen linken aan mekaar? Van je wasmachine tot je deurknop ?
Er moet een belangrijkere reden zijn dan het niet leuk vinden van vuurwerk !
Ik denk dat over het algemeen linkse mensen vaker bang zijn voor vuurwerk of het gewoon zelf persoonlijk niet leuk vinden en het daarom willen verbieden. Om dat verbod er doorheen te krijgen moeten (moesten) ze de publieke opinie aan hun kant krijgen, en dus gebruiken ze propaganda en leugens om die opinie zover te krijgen.
Klimaat, ongelukken, dieren, terrorisme, geweld, ze hebben zo'n beetje alles al geprobeerd. Opvallend is dat al die onderwerpen erg inspelen op de wens van het gevoel van veiligheid, wat menseigen is. Dat de cijfers een totaal ander beeld schetsen doet er niet toe zolang je emotie kan opwekken bij een groot deel van de bevolking.
Nu met covid zagen ze hun kans schoon om dit te misbruiken omdat er sinds de uitbraak ineens veel meer mogelijkheden zijn om wetten er doorheen te drammen omdat ruim de helft van het land ondertussen geloofd dat covid de moderne variant van de zwarte plaag is.
Als zelfs het hoofd van de IC's in Nederland erkent dat er een vuil politiek spel gespeeld word zou je denken dat de gemiddelde Nederlander zich wel achter de oren krabt, maar tot dusver lijkt dat maar in mindere mate het geval. Laat dus wel zien dat het misbruiken van de emotie in mensen een enorm krachtige politieke tool is.
Als iemand van jullie heren hier van plan is om ooit dictator te worden kan ik alleen maar als tip geven om heel goed te kijken naar wat mensen zoals bijvoorbeeld Jesse klaver en Arno bonte doen, daar kun je veel van leren. Maarja, van een partij die ontstaan is uit het samengaan van onder andere "radicalen nederland" en de "communistische partij nederland" had ik ook niet anders verwacht eerlijk gezegd.