UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk gestoord dit, er zijn zoveel belangrijkere zaken dan vuurwerk. Ik begrijp het niet... wat is nou de echte reden dat het weg moet?
Zou het het 5g netwerk kunnen verstoren ? Aangezien ze alles als een spider web willen linken aan mekaar? Van je wasmachine tot je deurknop ?

Er moet een belangrijkere reden zijn dan het niet leuk vinden van vuurwerk !

Ik denk dat over het algemeen linkse mensen vaker bang zijn voor vuurwerk of het gewoon zelf persoonlijk niet leuk vinden en het daarom willen verbieden. Om dat verbod er doorheen te krijgen moeten (moesten) ze de publieke opinie aan hun kant krijgen, en dus gebruiken ze propaganda en leugens om die opinie zover te krijgen.

Klimaat, ongelukken, dieren, terrorisme, geweld, ze hebben zo'n beetje alles al geprobeerd. Opvallend is dat al die onderwerpen erg inspelen op de wens van het gevoel van veiligheid, wat menseigen is. Dat de cijfers een totaal ander beeld schetsen doet er niet toe zolang je emotie kan opwekken bij een groot deel van de bevolking.

Nu met covid zagen ze hun kans schoon om dit te misbruiken omdat er sinds de uitbraak ineens veel meer mogelijkheden zijn om wetten er doorheen te drammen omdat ruim de helft van het land ondertussen geloofd dat covid de moderne variant van de zwarte plaag is.

Als zelfs het hoofd van de IC's in Nederland erkent dat er een vuil politiek spel gespeeld word zou je denken dat de gemiddelde Nederlander zich wel achter de oren krabt, maar tot dusver lijkt dat maar in mindere mate het geval. Laat dus wel zien dat het misbruiken van de emotie in mensen een enorm krachtige politieke tool is.

Als iemand van jullie heren hier van plan is om ooit dictator te worden kan ik alleen maar als tip geven om heel goed te kijken naar wat mensen zoals bijvoorbeeld Jesse klaver en Arno bonte doen, daar kun je veel van leren. Maarja, van een partij die ontstaan is uit het samengaan van onder andere "radicalen nederland" en de "communistische partij nederland" had ik ook niet anders verwacht eerlijk gezegd.

Ik lees in de krant dat de branche deze week met minister Grappenhaus om tafel gaat om vragen te bespreken.. zoals over: opslag, eventuele vernietiging van vuurwerk, en misschien ook wel de hoogte van de compensatie..

Let wel, dit overleg met de minister stond al op agenda..

Nu is er de GrommersGate.. dus wie weet zijn er andere agendapunten.. Wie zal het zeggen... onze eigen vuurwerkminister misschien?

Eigenlijk, zou iedereen even moeten wachten met annuleren etc. Wacht tot 14 december met dit te doen, want stel he, stel. Het verbod wordt teruggedraaid, dan is dit wéér een enorme klus voor iedereen en word het een grote chaos voor de magazijnen.

Dus als het kan, wacht ermee.

Ik ga er maar even vanuit dat we morgen meer gaan horen vanuit de branche.
Ik vind het namelijk angstvallig stil op het moment. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit niet aan te vechten is.

Eigenlijk, zou iedereen even moeten wachten met annuleren etc. Wacht tot 14 december met dit te doen, want stel he, stel. Het verbod wordt teruggedraaid, dan is dit wéér een enorme klus voor iedereen en word het een grote chaos voor de magazijnen.

Dus als het kan, wacht ermee.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik denk dat de importeurs zich er te snel bij neerleggen. Er kan nog echt wel wat gebeuren. Kabinet ziet en hoord ook van de tegengeluiden. Er is ook totaal niet over een slternatief nagedacht. Ze weten dst het de 31ste uit de hand gaat lopen.

Met alle respect naar iedereen die denkt dat het aan te vechten is (ik denk zelf ook dat ze het zeker moeten aanvechten). Maar ik denk dat ook de branche heel even aan het bijkomen is, en komende week zeker ook gaat onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Ik post nooit hier, maar wat ze nu geflikt hebben...

Wat vinden jullie van het volgende idee: een crowdfundingactie door ons, de winkels, importeurs, ALLE vuurwerkliefhebbers, met als doel gezamenlijk een topadvocaat in de hand te nemen? Deze advocaat kan vervolgens dit verbod toetsen, nagaan welke mogelijkheden er zijn en eventueel gaan procederen.

Ik zelf zou hier absoluut een bijdrage voor over hebben. Sterker nog, ik voorzie een gigantisch geldbedrag wanneer deze actie daadwerkelijk op poten gezet wordt en massaal gedeeld wordt via sociale media.

Uiteraard met geld-terug-garantie voor iedereen, wanneer er geen advocaat bereid is om hier voor ons in te duiken.

Het zal een werkje zijn om dit te coördineren, maar met zoveel liefhebbers komen we daar vast uit.
En als aanvulling hierop: een juridische overwinning zou voor desbetreffende advocaat natuurlijk een gigantische PR-stunt zijn. We weten allemaal dat showprocessen, met gigantische aandacht van de (helaas vooringenomen) media, een grote aantrekkingskracht kunnen hebben voor advocaten.

En let wel, het succesvol kunnen aanvechten van een onrechtmatig genomen Corona-maatregel zal ook in het buitenland niet onopgemerkt blijven.

Je hebt gelijk inderdaad. Als een advocaat succesvol een onterechte coronamaatregel aanvecht, dan wordt het een bekende naam in de vrije wereld. Hopelijk heb je gelijk, en zal een goede advocaat zich hier aan durven wagen.

En als aanvulling hierop: een juridische overwinning zou voor desbetreffende advocaat natuurlijk een gigantische PR-stunt zijn. We weten allemaal dat showprocessen, met gigantische aandacht van de (helaas vooringenomen) media, een grote aantrekkingskracht kunnen hebben voor advocaten.

En let wel, het succesvol kunnen aanvechten van een onrechtmatig genomen Corona-maatregel zal ook in het buitenland niet onopgemerkt blijven.
Ik denk dat er zelfs beginnende advocaten zijn die het alleen al doen voor alleen al bekendheid. Toch eens naar informeren.

100% PVV!!!

Maar stiekem denk ik dat kabinet er nog op terug gaat komen. Er zijn namelijk heel veel tegengeluiden. Ik zie het zomaar nog omslaan.
Stemmen op die tokkie partij is een verloren zaak, gaan nooit regeren, vergeet t maar en je geeft links alleen maar meer kracht. Stem FVD of op z’n minst VVD/CDA.

FvD gaat wel regeren?

Ik vrees dat als ze zichzelf het onmogelijk maken, dat meeregeren lastig wordt.
Baudet had zich nooit moeten inlaten met allerlei vage figuren en complotgekkies.
Ook ontbreekt er binnen de partij enige vorm van democratie, terwijl ze daar juist voor moeten staan.
Hoe jammer ik het ook vind, FVD wordt naar mijn mening niks meer.

Stemmen op die tokkie partij is een verloren zaak, gaan nooit regeren, vergeet t maar en je geeft links alleen maar meer kracht. Stem FVD of op z’n minst VVD/CDA.
Waarom is het een tokkie partij? Onderbouw het eens voordat je maar wat roept.
Is het omdat ze eerdt aan Nederland denken? Of stem je liever op vvd de partij die jou nu naaid?

We zijn een politiek ruil middel geweest dit jaar.
Links gaat hier niet stoppen.
Rechts moet tot het inzicht komen dat dit een hele slechte ruil is geweest.
Wij kunnen daar een handje mee helpen om ze dat inzicht te geven.:p

Ik zie verschillende reacties voorbij komen van mensen die zich afvragen waar de BPN en de importeurs nu mee bezig zijn. Die zijn niet altijd even vriendelijke.

De iedereen heeft de afgelopen week ontzetten hard gewerkt om de traditie te behouden. Nog nooit eerder is er zoveel werk verzet en moeite gedaan om dat voor mekaar te krijgen. Nooit eerder was het ook zo hard nodig.

Als er nog een reële kans is dat er wat gered kan worden, reken maar dat de importeurs en BPN die kans aangrijpen! Er wordt even bijgekomen op dit moment, gun iedereen ook wat rust, maar de strijdlust is echt nog niet weg hoor. De grote vraag waar eerst echt goed naar gekeken moet worden, en waar na gesprekken van BPN met de overheid ook meer duidelijkheid over zal komen: is er nog een reële kans om hier iets aan te doen?

Juridisch gezien is dit denk ik dusdanig ingewikkelde materie dat dat niet in een weekendje vast te stellen is. Het gaat om besluiten waar zelfs op Europees niveau mee bemoeid wordt. Hoe lastig ook, gun de verschillende partijen even de tijd.

Ik zie verschillende reacties voorbij komen van mensen die zich afvragen waar de BPN en de importeurs nu mee bezig zijn. Die zijn niet altijd even vriendelijke.

De iedereen heeft de afgelopen week ontzetten hard gewerkt om de traditie te behouden. Nog nooit eerder is er zoveel werk verzet en moeite gedaan om dat voor mekaar te krijgen. Nooit eerder was het ook zo hard nodig.

Als er nog een reële kans is dat er wat gered kan worden, reken maar dat de importeurs en BPN die kans aangrijpen! Er wordt even bijgekomen op dit moment, gun iedereen ook wat rust, maar de strijdlust is echt nog niet weg hoor. De grote vraag waar eerst echt goed naar gekeken moet worden, en waar na gesprekken van BPN met de overheid ook meer duidelijkheid over zal komen: is er nog een reële kans om hier iets aan te doen?

Juridisch gezien is dit denk ik dusdanig ingewikkelde materie dat dat niet in een weekendje vast te stellen is. Het gaat om besluiten waar zelfs op Europees niveau mee bemoeid wordt. Hoe lastig ook, gun de verschillende partijen even de tijd.
Snap je punt! Maar vanuit vuurwerkwinkels word er al voorgedteld hoe geld terugstorten etc. Dit geeft het idee dat ze zich er al bij neer hebbenn gelegd.
En tuurlijk heect iedereen hard gewerkt maar het is nu wel angstvallig stil. Hopelijk stilte voor de storm met een overwinning voor ons de 31ste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan