UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
100% PVV!!!

Maar stiekem denk ik dat kabinet er nog op terug gaat komen. Er zijn namelijk heel veel tegengeluiden. Ik zie het zomaar nog omslaan.
Iedereen hoopt dit! Maar winkeliers zijn nu al bezig met het terugstorten van geld? En het regelen van alles omtrent het verbod. Als ze het verbod nu intrekken moet iedereen weer gaan bestellen :tongue2:

Klopt, maar kabinet is niet eerlijk heweest. Dat komt nu boven tafel. Het moet nog officieel goedgekeurd worden. Dit gaat geen slachtoffers verminderen. Her gaan er veeeeeel meer worden.

Als je dit zo leest is het toch nog steeds geen gelopen zaak?? De Europese Commissie moet hier toch akkoord voor geven?? Wanneer die geen nut inzien van een spoed procedure omdat Nederland al maanden weet dat er Corona is, er grote problemen met opslag verwacht worden of andere goede redenen, kan het verbod toch geen doorgang vinden ?? Is er iemand met kennis van recht, wetten, regeltjes die hier wat opheldering over kan geven ?? Wellicht nog iets voor importeurs / BPN om bij de Europese Commissie aan te kloppen en daar aan te geven dat de reden om dit verbod door te voeren niet legitiem is ??

Ik vermoed dat ze al wel van te voren hebben geïnformeerd of een spoedprocedure aan de orde is. Het lijkt gedane zaak, maar uiteraard is er een sprankje hoop bij mij.

Persoonlijk zou ik als winkelier nog even gaan wachten en meewerken aan een tegenreactie. Duidelijk aan je klanten aangeven van, hey we gaan niet zomaar bij de pakkeneer zitten en gaan eerst nog een tegenreactie geven.

Hoe gaan we een grote actie organiseren?
10 kleine schiet niet op. We moeten een hele grote opzetten!
Hoe gaan we dit doen? Laten we hier ons energie in steken. Ideeën?

Kunnen alle winkeliers, importeurs en verenigingen niet een brief naar iedereen sturen die al besteld had? Zie hier een voorbeeld;

VUURWERKVERBOD? NEE!

Zoals u heeft kunnen zien heeft het kabinet besloten om een tijdelijk verkoop en afsteekverbod af te geven voor de aankomende jaarwisseling.

U heeft bij ons besteld, waar wij enorm blij mee zijn! Maar nu, nu moeten wij alle orders gaan annuleren of een gepaste oplossing bedenken.

De overheid heeft Covid-19 misbruikt om een verbod erdoor te krijgen, met alle gevolgen van dien!

Wij willen de strijd nog niet opgeven, wij zien een mogelijkheid om het tij te keren. Wilt u ons daarbij helpen? Wij hebben u nodig om samen te zorgen dat er aankomende jaarwisseling vuurwerk kan worden afgestoken.

Laat uw stem horen!

(Hier een petitie plaatsen tegen het verbod)

Kunnen alle winkeliers, importeurs en verenigingen niet een brief naar iedereen sturen die al besteld had? Zie hier een voorbeeld;

VUURWERKVERBOD? NEE!

Zoals u heeft kunnen zien heeft het kabinet besloten om een tijdelijk verkoop en afsteekverbod af te geven voor de aankomende jaarwisseling.

U heeft bij ons besteld, waar wij enorm blij mee zijn! Maar nu, nu moeten wij alle orders gaan annuleren of een gepaste oplossing bedenken.

De overheid heeft Covid-19 misbruikt om een verbod erdoor te krijgen, met alle gevolgen van dien!

Wij willen de strijd nog niet opgeven, wij zien een mogelijkheid om het tij te keren. Wilt u ons daarbij helpen? Wij hebben u nodig om samen te zorgen dat er aankomende jaarwisseling vuurwerk kan worden afgestoken.

Laat uw stem horen!

(Hier een petitie plaatsen tegen het verbod)
Ja is een idee. Maar er moet echt wat gaan gebeuren mensen. Zijn alweer 3dagen verder. Er moet iets groots georganiseerd worden. Speculeren en op 31 december wat afsteken schiet niet op dat doen we toch wel. Ik wil knallen als nooit te voren

Als je dit zo leest is het toch nog steeds geen gelopen zaak?? De Europese Commissie moet hier toch akkoord voor geven?? Wanneer die geen nut inzien van een spoed procedure omdat Nederland al maanden weet dat er Corona is, er grote problemen met opslag verwacht worden of andere goede redenen, kan het verbod toch geen doorgang vinden ?? Is er iemand met kennis van recht, wetten, regeltjes die hier wat opheldering over kan geven ?? Wellicht nog iets voor importeurs / BPN om bij de Europese Commissie aan te kloppen en daar aan te geven dat de reden om dit verbod door te voeren niet legitiem is ??

Eens, ik ben ook benieuwd of het juridisch een kans, want met een kabinet onderhandelen dat er nog maar een paar maanden zit, kan ook weinig concreets opleveren (behalve compensatie, maar een garantie dat het een permanent verbod wordt krijg je niet).
Wat ik zo raar vind is dat er per 1 december al een verbod is op F3 vuurwerk, met als doel om te zorgen voor minder slachtoffers en schade, dus waarom een (extra) totaalverbod? Als alle andere corona regels ook gelden (1.5 meter, max aantal personen buiten) dan is dit extra verbod helemaal niet nodig..

Ja is een idee. Maar er moet echt wat gaan gebeuren mensen. Zijn alweer 3dagen verder. Er moet iets groots georganiseerd worden. Speculeren en op 31 december wat afsteken schiet niet op dat doen we toch wel. Ik wil knallen als nooit te voren
Nou doe dan

Er moet inderdaad snel iets gebeuren want we zijn alweer 3 dagen verder en der is nog niks voorbij gekomen op teletekst of ergens over een tegenactie.

Ik heb ook het idee dat de grote importeurs het nu wel prima vinden en zich erbij neerleggen..

Ik post nooit hier, maar wat ze nu geflikt hebben...

Wat vinden jullie van het volgende idee: een crowdfundingactie door ons, de winkels, importeurs, ALLE vuurwerkliefhebbers, met als doel gezamenlijk een topadvocaat in de hand te nemen? Deze advocaat kan vervolgens dit verbod toetsen, nagaan welke mogelijkheden er zijn en eventueel gaan procederen.

Ik zelf zou hier absoluut een bijdrage voor over hebben. Sterker nog, ik voorzie een gigantisch geldbedrag wanneer deze actie daadwerkelijk op poten gezet wordt en massaal gedeeld wordt via sociale media.

Uiteraard met geld-terug-garantie voor iedereen, wanneer er geen advocaat bereid is om hier voor ons in te duiken.

Het zal een werkje zijn om dit te coördineren, maar met zoveel liefhebbers komen we daar vast uit.

NOu daar heeft GL en PvdD, als de VVD nu geen baat bij, bij dit besluit. Alle Pyro's gaan PVV/FvD stemmen

Haha denk je dat nou echt.
Trutte komt net zoals altijd met weer wat mooie beloftes en iedereen trapt er weer in zoals altijd.
En veranderingen houden mensen niet van dus ze blijven gewoon zelfde stemmen zoals altijd.

Ik post nooit hier, maar wat ze nu geflikt hebben...

Wat vinden jullie van het volgende idee: een crowdfundingactie door ons, de winkels, importeurs, ALLE vuurwerkliefhebbers, met als doel gezamenlijk een topadvocaat in de hand te nemen? Deze advocaat kan vervolgens dit verbod toetsen, nagaan welke mogelijkheden er zijn en eventueel gaan procederen.

Ik zelf zou hier absoluut een bijdrage voor over hebben. Sterker nog, ik voorzie een gigantisch geldbedrag wanneer deze actie daadwerkelijk op poten gezet wordt en massaal gedeeld wordt via sociale media.

Uiteraard met geld-terug-garantie voor iedereen, wanneer er geen advocaat bereid is om hier voor ons in te duiken.

Het zal een werkje zijn om dit te coördineren, maar met zoveel liefhebbers komen we daar vast uit.
Is het niet het beste dat vuurwerkcrew namens ons allemaal een advocaat bericht. Ik betaal mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan