UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben niet goed in brieven schrijven maar ik zie bij veel brieven dat de politie niet wordt meegenomen. Ik ben van mening dat de politie de doorslag is geweest voor bijv een cda en andere partijen. Zij beweren de drukte niet aan te kunnen, maar ik vraag mij af welke drukte? Zij zullen niet massaal in de grote steden aanwezig hoeven te zijn bij uitgaansgelegendheden. Er zullen minder dronken mensen zijn die vechtpartijen veroorzaken. Zij zullen hoe dan ook moeten jagen op illegale feesten, en dan hebben ze zogenaamd nog wel tijd om een vuurwerk verbod te handhaven? Ook de politie moet toch wel inzien dat zij niet meer belaags kunnen worden met nederlands knalvuurwerk? Dit zou dan of vanuit het buitenland komen of illegaal moeten zijn. Ik ben van mening dat ook hun standpunt gebaseerd is op verkeerde feiten en cijfers. Iemand die dit misscjien nog in een mooie nette brief mee kan nemen?

Ik ben niet goed in brieven schrijven maar ik zie bij veel brieven dat de politie niet wordt meegenomen. Ik ben van mening dat de politie de doorslag is geweest voor bijv een cda en andere partijen. Zij beweren de drukte niet aan te kunnen, maar ik vraag mij af welke drukte? Zij zullen niet massaal in de grote steden aanwezig hoeven te zijn bij uitgaansgelegendheden. Er zullen minder dronken mensen zijn die vechtpartijen veroorzaken. Zij zullen hoe dan ook moeten jagen op illegale feesten, en dan hebben ze zogenaamd nog wel tijd om een vuurwerk verbod te handhaven? Ook de politie moet toch wel inzien dat zij niet meer belaags kunnen worden met nederlands knalvuurwerk? Dit zou dan of vanuit het buitenland komen of illegaal moeten zijn. Ik ben van mening dat ook hun standpunt gebaseerd is op verkeerde feiten en cijfers. Iemand die dit misscjien nog in een mooie nette brief mee kan nemen?

Politie heeft geen mankracht genoeg om te handhaven, zij zullen dit dan ook naar verluid niet gaan doen. Ook de dienders op straat, weten wat een verbod teweeg brengt en geven aan bang te zijn voor de rellen. Aldus de twee agenten uit vriendenkring welke ik hier over gesproken heb.

Die geven ook aan, werd je voorheen bestookt met een single shot, Etc. Krijg je nu stenen en Shells naar je toegeworpen.

Probleem is echter dat de besluiten altijd door kantoorknakkers genomen worden, die geen besef van realiteit hebben. Agenten welke op straat lopen zijn zo rechts als maar zijn kan 9/10 keer.

Als ik het goed begrijp is er dus nog niks besloten? En loopt GL/pvdd iets te vieren wat nog niet zeker is?

Politie heeft geen mankracht genoeg om te handhaven, zij zullen dit dan ook naar verluid niet gaan doen. Ook de dienders op straat, weten wat een verbod teweeg brengt en geven aan bang te zijn voor de rellen. Aldus de twee agenten uit vriendenkring welke ik hier over gesproken heb.

Die geven ook aan, werd je voorheen bestookt met een single shot, Etc. Krijg je nu stenen en Shells naar je toegeworpen.

Probleem is echter dat de besluiten altijd door kantoorknakkers genomen worden, die geen besef van realiteit hebben. Agenten welke op straat lopen zijn zo rechts als maar zijn kan 9/10 keer.
Vorig jaar sprak ik een (ik meen een) teamleider van politie Amsterdam. Die gaf aan dat oud en nieuw niet veel anders is dan Koningsdag. Volgens hem was het prima te doen al heeft hij zelf een hekel aan vuurwerk.
Door hem had ik hoop, maar zoals hierboven al geschreven wordt gaat het om hogere machten die het verkloten

Is het misschien een idee om dit onderwerp op twitter in de trends te krijgen? omdat genoeg politici gebruik maakt van Twitter en door in de trends te komen ook andere mensen het zien

Waarom wordt er dan niet meteen een melding achteraan gedaan van het kabinet om de boel te sussen?

In 2018 zijn naar schatting 6.300 personen behandeld op een Spoedeisende Hulp- afdeling van een ziekenhuis naar aanleiding van een alcoholvergiftiging. Bijna twee derde deel was een man. Het aantal alcoholvergiftigingen per 100.000 inwoners van Nederland was het hoogst in de groep 18-24 jarigen. Mannen kennen een grotere kans op SEH-bezoek met een alcoholvergiftiging. Ruim een kwart van de SEH- bezoekers werd voor verdere behandeling opgenomen in het ziekenhuis. Ruim de helft van de SEH-bezoekers met een alcoholvergiftiging was jonger dan 25 jaar, en ruim één op de vijf zelfs jonger dan 18 jaar, wat betekent dat 1.400 jongeren in 2018 met een alcoholvergiftiging op de SEH-afdeling belandden terwijl ze wettelijk nog geen alcohol mochten drinken.

Vele male gevaarlijker dan vuurwerk dus!

Ook ik ben in de pen geklommen en heb het samen met VitaminWater voor jullie erg makkelijk gemaakt om Kamerleden te mailen.

In het document staan de e-mail adressen van alle Kamerleden én mijn 'brief' aan hen. Simpelweg even copy-paste werk.

Voel je vrij om hem over te nemen en laten we met zijn allen zoveel mogelijk tegengas geven!

https://docs.google.com/document/d/1NzFqIfneQ5ukIa0JIxqt3ZWV4yg46qk2i0xMtPHjzqA/edit?usp=sharing

Iedereen van de VVD, PVDA, PVV, FvD en SP gemaild, nu snel naar werk, en later de rest mailen :cool:

Ben een beetje lost door alle berichtgeving. Vanmiddag wordt er dus een motie ingediend. Gaat men dan gelijk stemmen? Of wordt dat vrijdag pas gedaan? Weten we vanmiddag al welk besluit er komt, of blijft het tot het einde van de week spannend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan