Vuurwerkfederatie demonstreert verschillen legaal en illegaal vuurwerk

Mooi initiatief.

Het statement zal zowieso ‘héél duidelijk’ gemaakt worden.

Ballonnen opblazen en laten klappen ken er om het extra smeuïg te maken, ook nog wel bij.

Te laat, maar ik denk dat het ook lonend was geweest om er een Scorpio-en/of Nietje oid bij te doen.
Daarvan worden er tenslotte jaarlijks honderduizenden, op dik een uur rijden van Den Haag, legaal verkocht!!!

Iets met ‘Appels met peren vergelijken’ en ‘Dweilen met de kraan open!’

Succes.:thumbup:

Laatst bewerkt:
Ik zie dit echt niet meer teruggedraaid worden door het kabinet met al de aandacht die er al voor geweest is in de media, dat zou massive gezichtsverlies zijn. Zinloos dus denk ik (en te laat)

bekrompen nederland, zaken gaan verbieden die er niet toe doen.
De weg van de minste weerstand bewandelen.

Ik lees meerdere malen, wat laat, had dit niet eerder gekund.

Ik weet dat alles wat hiervoor nodig is, al eerder in gang is gezet.

Maar er is net als bij een reguliere demo ook voor dit soort demonstraties naast een vergunningsaanvraag die tijd kost, nog iets anders met een factor tijd. Er moeten meerdere zaken geregeld worden en ja, producten zijn daar ook onderdeel van.

Super, zeer benieuwd wat dit gaat brengen. Zou ook helemaal geweldig zijn als er een camera op de politici gericht staat zodat je ook duidelijk de reactie kunt zien die ze ongetwijfeld gaan geven als de Cobra6 afgaat.

In zo'n beetje ieder nieuwsbericht staat "Cobra met 6.28 gram" in plaats van "Cobra 6 met 28 gram". Nu snap ik gezien de formatting in het originele bericht van VWF de verwarring wel maar dit is toch weer bijzonder slordig.

Anyhow. Prima initiatief. Wellicht te laat maar toch. Hoop dat veel beleidsbepalers eens gaan kijken (het is er om de hoek) en in gaan zien dat er letterlijk nul correlatie is tussen de vuurwerkoverlast die wordt ervaren en de legale Nederlandse "knallers" die nu verboden gaan worden.

Laatst bewerkt:
Ik las op Facebook dat ze dat wel wouden, maar dat het niet lukt daar op zo'n korte termijn legaal aan te komen.

Het meest afgestoken stukje "illegaal" vuurwerk, door de jeugd... dat moet als vergelijkingsmateriaal gebruikt worden. Dan maar "illegaal" meenemen.

In zo'n beetje ieder nieuwsbericht staat "Cobra met 6.28 gram" in plaats van "Cobra 6 met 28 gram". Nu snap ik gezien de formatting in het originele bericht van BPN de verwarring wel maar dit is toch weer bijzonder slordig.

Anyhow. Prima initiatief. Wellicht te laat maar toch. Hoop dat veel beleidsbepalers eens gaan kijken (het is er om de hoek) en in gaan zien dat er letterlijk nul correlatie is tussen de vuurwerkoverlast die wordt ervaren en de legale Nederlandse "knallers" die nu verboden gaan worden.

het lijkt wel alsof de federatie zijn eigen persbericht niet even over leest. bijzonder slordig en nu zal men denken dat het aantal grammen van een cobra en legaal rotje maar circa 4 gram verschillen.

Laatst bewerkt:
Laten we even voorop stellen dat dit een actie is vanuit de Vuurwerkfederatie, en NIET vanuit de BPN.

Back
Bovenaan