Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Wat is paars en wat is rood?[/QUOT
Rood is goed zicht paars slecht
Het zal allemaal wel, ik zie het de 31e om 18:00 wel..![]()
Hopen dat het kaartje nog veranderd, ik zit in het paarse gedeelte![]()
Enig idee wat deze verandering veroorzaakt in deze run? Meer wind, andere luchtsoort, lager dauwpunt?Kaartje niet te letterlijk nemen, is meer een indicatie
Hopen dat het kaartje nog veranderd, ik zit in het paarse gedeelte![]()
Enig idee wat deze verandering veroorzaakt in deze run? Meer wind, andere luchtsoort, lager dauwpunt?
Zicht:
Vanaf later vanavond weer nevelige condities, ondanks de aanvoer van drogere lucht zijn er genoeg aerosolen aanwezig om op te condenseren. Rond de jaarwisseling is de kans op dichte mist momenteel 30-40%, op basis van het EC-EPS. Het probleem is echter dat de visibility-parameter nog altijd experimenteel is en daarmee is het lastig om de uitvoer kwantitatief op waarde te schatten. Uit evaluatie blijkt dat stralingmist in EC vaak iets te dicht is, maar daarnaast in werkelijkheid sneller ontstaat en ook langzamer oplost. En de interactie tussen (sterk verhoogde) aerosolconcentraties (Vuurwerk) en mist wordt niet gemodelleerd. Synoptisch gezien zijn de omstandigheden met name in de noordelijke helft (dat blijkt ook kwalitatief uit het EC-EPS) gunstig voor de ontwikkeling van (zeer) dichte mist rond de jaarwisseling. Achter het koufront, dat ergens boven het zuiden tot stilstand moeten komen, ontwikkelt zich boven de noordelijke helft een hoog of rug en in opklaringen kan hier gemakkelijk stralingsmist ontstaan. Daarnaast is de aangevoerde polaire lucht met name in de noordelijke helft vochtig (oorspronkelijk Td rond 5), daar is de wind aanlandig. Boven het zuiden is het de vraag of wolkenvelden aanwezig blijven, de wind zou hier aflandig moeten blijven en iets sterker moeten zijn. Geowind 10-15 kn vooralsnog. Nabij het koufront is juist weer extra vocht aanwezig.
Vuurwerk aan het verkopenWaar is onze John Bernard..
Ja de TeleVaag, sowieso nooit vertrouwen..