Hetze tegen consumenten vuurwerk door media

Zo is het en echt niet anders. Zie het niet verkeerd. Grote blokken en compound"s vind ik leuk. Maar al het andere vuurwerk ook. En daar is steeds minder van helaas.

Het is niet echt een "hetze" tegen vuurwerk, maar meer een combinatie van factoren.

1) Media zien GELD in negatief haat/fake/komkommer nieuws en dus publiceren ze dat 24/7!
2) Teveel zuurzeikende hypocriete achterlijke nuttelozen die nu alle vrijheid hebben dankzij SM.
3) Een branche die totaal niet achter ONS, de liefhebbers staat, tegen miljoenen die tegen ons zijn.

En zo is er vast nog meer.

Ben benieuwd waarom Lesli vuurwerk of andere niet reageren op dit soort dingen via de media etc. Vind dat ZENA belgie en nederland wel wat meer opstand mogen geven met ideeën of argumenten. Dat bijvoorbeeld een nitraat helemaal niet zo gevaarlijk is. En dat NL bijna geen hard knalvuurwerk heeft...

Er zijn nog zoveel punten niet besproken.

Inderdaad. Vorige week al die anti-clubjes op de tv, en waar blijft een Groeneveld met een tegengeluid? Andere importeurs, vuurwerkverkopers? Wordt er wel bij media gelobbyt om het andere geluid in te brengen? Worden er wel stukken ingezonden om óók in de krant te krijgen? Wordt er wel om een debat tussen een vuurwerk kopstuk en zo'n politiewoordvoerder gezeurd bij de Pauw/Jinek/1vandaag van dit land? Ik hoor nulnadaniks.

Waarom is deze beroepsgroep zo'n zwak clubje als het gaat om beschermen van het eigen belang en belang van de traditie?

Ondertussen wordt er enkel water bij de wijn gedaan, ingeleverd omdat ze dat eigenlijk ook wel goed uitkomt omdat winstmarges op de knallertjes en ander klein grut ze toch al te laag waren geworden (zelf zo gemaakt, maar dat terzijde...zie de blijdschap er bij Lesli bijna af druipen in het verslag dat de verkoop van knallers en pijlen vermindert, hoeven ze dat tenminste niet meer te importeren "want niemand gaat het missen"). Bah.

het is nu aan de vuurwerkfederatie...die hebben de nohou en wat meer macht om tegengas te geven tegen deze hetze...
we kunnen ons ook laten horen maar hun zijn nu onze spreekbuis....

Dat vroeg ik me ook al af. Met een boel tromgeroffel gelanceerd vorig jaar.. Maar nu dit erg hot is in de media, en het -juist- nu het moment is om te reageren (tegen reactie) blijft het doodstil! Niet alleen deze vuurwerkfederatie, maar ook de andere belangen groeperingen zoals de BCN enz zwijgen, of zijn blijkbaar in winterslaap.. Nee straks als er door deze actie van de anti vuurwerklobby weer een paar stappen richting een totaal verbod gedaan is door onze regering.. Dan pas weer gaan roepen ( zoals wel vaker). Maar dan is het te laat!

Kunnen we geen forum starten puur om tegengas te gaan geven. Het enige wat op dit forum gebeurt is dat we door al die media berichten alles maar gaan accepteren. Ook hier word met alles maar meegegaan... Behalve dat er wat commentaar word geleverd bij elk media bericht.

Apart forum, nee joh (zal financieel mogelijk lastig zijn) gewoon een tegen-advertentie plaatsen in een groot dagblad of iemand met groot bereik een column laten schrijven. Desnoods media spotjes.

Laten ze in ieder geval IETS doen.

We moeten het nu van de federatie hebben, die Branche en die verdraaide Groeneveld helpen ons toch van de wal in de sloot op een ronduit lachwekkende wijze.

Ik riep het in december al. Waar blijft het tegengeluid van de vuurwerkfederatie tijdens een uitzending van één vandaag op de landelijke tv? Maar toen hadden alle leden van de vuurwerkfederatie het te druk voor een uitzending van één vandaag later die avond op tv. Daar moet je juist laten horen toch? Zeker in december, de vuurwerk maand. Zie dit topic: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...r-wie-g%E9%E9n-vuurwerkoverlast-ervaart/page9 De reactie van Koala namens de vuurwerkfederatie staat op pagina 10.

Ik schreef het begin mei in dit topic: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...ten-over-zelf-vuurwerk-afsteken-in-Etten-Leur. Maar ook daar geen enkele reactie van de vuurwerkfederatie....

Volgens mij stelt heel die federatie heel weinig voor! In december 2018 opgericht, maar nooit gezien of gehoord in de landelijke media. En we zijn al een half jaar verder... Ik geloof er niet meer in.

En dan de vuurwerkbranche, voorzitter Leo Groeneveld vindt alles prima. Maar hij verkoopt namens zijn bedrijf Lesli nog steeds babypijlen en romeinse kaarsen in het buitenland. Hoe hypocriet wil je het hebben?
Nooit hoor je Leo in de media die opkomt voor de Nederlandse vuurwerkbranche, je hoort hem alleen maar over overlastgevende vuurwerk producten die zogenaamd zo enorm gevaarlijk zijn!
Hij vindt het allemaal best, zolang de grote blokken en de sierpotten maar blijven, daar maken ze de grote winst op en verder interesseert het hem niks. De kleine spullen, die in Nederland verboden zijn/worden, verkoopt hij wel in de buurlanden van Nederland...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan