Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
David, ik snap dat je een drukke werkdag hebt gehad, maar wil je nu eventjes wakker worden voor een update?:p Daarna mag je weer naar dromenland haha

Ok heren....wat eigenlijk wel vast staat, na middenacht zeer dichte mist vanwege vuurwerkdampen en erg vochtige lucht.
Overdag trekt een erg zwak zwak koufront over het land vanuit het noorden. Deze komt tot stilstand boven het zuiden. Erachter klaart het mooi op en de druk stijgt naar 1035 tot 1040 hPa...dat is hoog en belangrijk voor de inversie..
In de avond is het helder op de meeste plaatsen bij best vochtige lucht. In de avond komen opklaringen voor en daalt de temperatuur snel...zeker in open gebieden zullen al snel mistbanken ontstaan...het vriest dan ook, koud dus.
Onzekerheden:
Ontstaan er mistbanken of op uitgebreide schaal mist dus ook in steden, kans acht ik best groot.
*Hoe laat ontstaan deze mistbanken of mist..(sommige plaatsen zullen denk ik al voor 2100 in de avond dicht zitten van de mist..)
*Hoe bouwt het hogedrukgebied precies op boven Nederland met de kern in de buurt..hoe is de wind qua richting en snelheid..is deze overal aflandig (dus van land naar zee) of waait langs de kust een noordelijke wind die net sterk genoeg is om de mist weg te houden?
*komen er nog wolkenvelden voor in het zuiden van het land die de mistvorming tegenhouden?

Kortom, best veel onzekerheden...
Wat ik eigenlijk wel aan kan geven..na middernacht zal het zeer dichte mist worden op grote schaal, denk aan zichten beneden 50 meter..ook de avond zal mist op gaan leveren, hoe later in de avond, hoe groter de mistkans.
Beter dan hierboven kan ik eea niet verwoorden..

Geen enkel model houdt trouwens rekening met vuurwerkdampen tijdens de zicht berekening..

Komende twee dagen vol aan de bak in een vuurwerkwinkel dus geen tijd meer voor updates van mijn kant uit...maar er zijn genoeg anderen..��

David, is het zo dat we hier tegen Belgische grens minder kans op mist hebben vergeleken met het noorden? Veel modellen komen met meeste wind in zuidwesten, ik woon in zeeuws vlaanderen

We wachten wel gewoon af, we kunnen er toch niks aan doen. Gewoon gaan genieten, het wordt gelukkig wel droog weer, en desnoods wat meer producten in de vooravond schieten ipv na 12 uur.

Kijk dinsdag wel wat het wordt. Ben nu nog aan het nagenieten van mijn 3 bestellingen die ik gisteren opgehaald heb.:angel::angel::angel::angel:

IMG_7507.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan