Filmen met een mobiele telefoon

EDIT:
Shutter 1/25

Shutter 1/50

Shutter 1/100

Kan een tijdje duren voordat het helemaal goed is... ik zal vanavond later weer eens kijken

Het filmpje van de 1/25 shutter is 25 fps; bij deze wordt de fps dus gelimiteerd door de shutter speed. Ik ben benieuwd of die van 1/50 dan 50 fps is en die van 1/100 dan de volle 60 fps, maar doordat de filmpjes verticaal zijn opgenomen ben ik bang dat ze niet tot HD verwerkt zullen worden. Op 480p laat YouTube ze namelijk op 30 fps steken, en alleen HD resoluties (zoals 720p en 1080p) krijgen de 50 en 60 fps optie. Ik kan nu dus helaas niet zien in welke fps de 1/50 en 1/100 filmpjes zijn opgenomen.

Ik zou persoonlijk een 1/120 of 1/60 shutter gebruiken met 60 fps; de shutter speeds die je nu gebruikt zijn namelijk bedoeld voor PAL framerates (25 en 50 fps).

Het filmpje van de 1/25 shutter is 25 fps; bij deze wordt de fps dus gelimiteerd door de shutter speed. Ik ben benieuwd of die van 1/50 dan 50 fps is en die van 1/100 dan de volle 60 fps, maar doordat de filmpjes verticaal zijn opgenomen ben ik bang dat ze niet tot HD verwerkt zullen worden. Op 480p laat YouTube ze namelijk op 30 fps steken, en alleen HD resoluties (zoals 720p en 1080p) krijgen de 50 en 60 fps optie. Ik kan nu dus helaas niet zien in welke fps de 1/50 en 1/100 filmpjes zijn opgenomen.

Ik zou persoonlijk een 1/120 of 1/60 shutter gebruiken met 60 fps; de shutter speeds die je nu gebruikt zijn namelijk bedoeld voor PAL framerates (25 en 50 fps).

Ik zal het morgen buiten eens wat gaan filmen voor de deur, ik zal het dan ook horizontaal gaan filmen.

Ik zal je morgen ook wel laten zien wat er gebeurd als ik de shutter op 1/30 zet vergeleken met 1/25 etc.

Kan zijn dat het aan de app zelf ligt hoor! Omdat het waarschijnlijk een Amerikaanse app is.

Ik zal het morgen buiten eens wat gaan filmen voor de deur, ik zal het dan ook horizontaal gaan filmen.

Ik zal je morgen ook wel laten zien wat er gebeurd als ik de shutter op 1/30 zet vergeleken met 1/25 etc.

Kan zijn dat het aan de app zelf ligt hoor! Omdat het waarschijnlijk een Amerikaanse app is.

Ik ben benieuwd! Als het maar duidelijk is dat een shutter speed van 1/30 en 60 fps er altijd voor zorgt dat de video maar 30 fps wordt, ongeacht of de app de video opneemt en exporteert in 60 fps. Film je met een shutter van 1/25 omdat je hierdoor de ISO lekker omlaag kan schroeven? Dan kan je dus gerust in 25 fps gaan filmen. :wink:

Ik heb zojuist 5 filmptjes gemaakt van de voorkant van de schuur. Alles is gefilmt in 60FPS!

In dagligt is 1/30 goed te doen! Maar in de avond geeft het meer van zwarte flagen dat over het beeld komen.

Ik heb alles in 60 frames per second gedaan en steeds blijft alles op 30 FPS staan. Ik weet niet of het te maken heeft met de Video Bitfrate? Hij staat namelijk op default en kan aangepast worden aan de onderstaande settings

1 tm 10 mbps
15 mbps
20 mbps

1/120 lukt weer niet! Ik heb wel een andere app geprobeert maar daar lukt het wel weer mee en kan ik de FPS weer niet veranderen

Voorbeelden:

S7edge:

S10 standaard instellingen:

S10 met alle instellingen op de "hoogste" stand:

De "wide angle camere" is dan wel weer goed "wide". Stond op dezelfde plek als bovenstaand filmpje, maar de finale op "wide" stand gefilmd. Dat kan wel weer ideaal in de straat zijn, omdat je al gauw te dicht bij staat.

Maar goed, echt scherp is het allemaal niet. Maar zoals gezegd, misschien is met het handmatig spelen van de instellingen er wel beter uit te halen. Met standaard instellingen vind ik de s7 beter filmen.
Niks mis met die s10 toch

Ik heb zojuist 5 filmptjes gemaakt van de voorkant van de schuur. Alles is gefilmt in 60FPS!

In dagligt is 1/30 goed te doen! Maar in de avond geeft het meer van zwarte flagen dat over het beeld komen.

Ik heb alles in 60 frames per second gedaan en steeds blijft alles op 30 FPS staan. Ik weet niet of het te maken heeft met de Video Bitfrate? Hij staat namelijk op default en kan aangepast worden aan de onderstaande settings

1 tm 10 mbps
15 mbps
20 mbps

1/120 lukt weer niet! Ik heb wel een andere app geprobeert maar daar lukt het wel weer mee en kan ik de FPS weer niet veranderen

Vreemd dat alles uiteindelijk 30 fps blijft! Van de voorbeelden vind ik de 1/60 shutter het beste, wat volgens de regel van de motion blur ook zou moeten kloppen. Die 20 mbps is wel aan de karige kant, de app 'filmic pro' kan tot 200 mbps volgens mij, maar voor YouTube is het alsnog geen ramp.

Vreemd dat alles uiteindelijk 30 fps blijft! Van de voorbeelden vind ik de 1/60 shutter het beste, wat volgens de regel van de motion blur ook zou moeten kloppen. Die 20 mbps is wel aan de karige kant, de app 'filmic pro' kan tot 200 mbps volgens mij, maar voor YouTube is het alsnog geen ramp.

Wat heeft MBPS voor functie?

Wat heeft MBPS voor functie?

De bitrate van een video (vaak uitgedrukt in mbps) is eigenlijk het aantal bits dat per seconde in de video wordt verwerkt. Hoe dit de kwaliteit van de video beïnvloedt is vaak het makkelijkst te zien wanneer de bitrate extreem laag is; dan wordt het beeld namelijk heel erg 'blokkerig'. Voor internet content is 20 mpbs echt meer dan voldoende, en doordat YouTube de video na het uploaden zelf nog eens comprimeert heeft het niet heel veel nut om extreem hoge bitrates te gebruiken. :wink:

De bitrate van een video (vaak uitgedrukt in mbps) is eigenlijk het aantal bits dat per seconde in de video wordt verwerkt. Hoe dit de kwaliteit van de video beïnvloedt is vaak het makkelijkst te zien wanneer de bitrate extreem laag is; dan wordt het beeld namelijk heel erg 'blokkerig'. Voor internet content is 20 mpbs echt meer dan voldoende, en doordat YouTube de video na het uploaden zelf nog eens comprimeert heeft het niet heel veel nut om extreem hoge bitrates te gebruiken. :wink:

Oke! Helemaal bedankt!

Ik heb zelf net nog even een test gedaan me5 2 filmpjes (CAT 1 spul)

Ik vond dat ze best goed zijn gelukt (1 met app en 1 zonder) alleen met de app moet ik bog een oplossing vinden met de flikerende witte beeld als het fontein begint te knetteren (zonder de app knipperd hij heel wat minder). Maar de kleur vindt ik dan zeker wel weer beter!

PS: Ik heb de app zojuist gekocht en nu kan ik tot 100MBPS en 4k ziet er ook goed uit tijdens het filmen!

Laatst bewerkt:
Standaard App, wel op de pro stand, met niet veel aanpassingen, iso 100 en witbalans iets aangepast, meer niet.

Standaard App, wel op de pro stand, met niet veel aanpassingen, iso 100 en witbalans iets aangepast, meer niet.

Ziet er echt scherp uit! Veel beter dan mijn standaard instellingen van de S10. Maar ook bij mij zie ik PRO staan en dan kan je alleen foto's maken...

Iemand misschien tips qua instellingen dan?

Zena Trophy 2019 en Adelfia 2019 zijn met de S10 gemaakt trouwens.

Met veel licht doet ie.het prima, maar met minder licht beduidend slechter dan de S9

Toen ik de S10 had kon ik ook niet in de pro modus komen, de kwaliteit in lowlight vind ik persoonlijk wat minder dus ben ik naar de S9 gegaan. De pro modus had ik ook niet zo zeer verwacht. Met veel licht is hij beter dan de S9!

En ja Masterbsc... ik vraag mij ook af wat de kwaliteit zou kunnen verbeteren

Binnenkort filmen met de iphone 11 iemand daar al ervaring mee icm nachtmodus?
Een ander probleem wat ik heb is dat ik videos van mn iphone 8plus niet meer kan importeren in premiere cs5, schijnbaar neemt hij sinds een tijd op in hevc en dat is niet te openen. Heb geprobeerd om met ffmpeg en vlc te converteren naar mp4 maar ik krijg dan wel beeld maar geen geluid in premiere en de kwaliteit is ruk, iemand nog tips en ideeen.

Zena Trophy 2019 en Adelfia 2019 zijn met de S10 gemaakt trouwens.

Met veel licht doet ie.het prima, maar met minder licht beduidend slechter dan de S9

Ja ik merk dat overdag veel beter is dan met mijn S8. Ook dat je kan filmen in 4K en 60f is ideaal. Maar de avondfilmpjes zijn bijna identiek aan de S8. Het geluid is geloof ik wel ietsjes beter. Ik hoop dat iemand daar tips voor kan geven nog voor 31 december.

Back
Bovenaan