Fallas 2020 [Wie gaan er]

Gisteren was ik jarig en heeft mijn vriendin een korte trip hiernaartoe geregeld als cadeau! We gaan zondag tot en met donderdag, 15 tm 19 maart!
We zitten in een appartement aan de rand van het Turia Park, dus dat is top denk ik.

Trouwen, ring om die vinger en nooit meer laten gaan!

Wel een heel gaaf cadeau zeg, en gefeliciteerd uiteraard. Hopelijk gaat je vlucht de 19de niet al te vroeg weg, anders mis je de crema's.

Wel een heel gaaf cadeau zeg, en gefeliciteerd uiteraard. Hopelijk gaat je vlucht de 19de niet al te vroeg weg, anders mis je de crema's.

Ik had het gezien, maar ik weet niet of ik dat nou heel erg vind om te missen. Zoals ik het begrepen heb gaan dan alle poppen de fik in, dat zal me een aardige rook en as ontwikkeling geven, weet niet of ik daar persé bij wil zijn. Of heb ik het mis?
Ik wil vooral de shows 's nachts zien en ben daarom al blij dat we er in ieder geval de 18e 's nachts nog zijn.

Ik zou de crema absoluut niet willen missen, heeft altijd wat en hangt een andere sfeer in de stad dan de dagen ervoor, die wil ik niet missen. Verder blijft het gaaf om die poppen de fik in zien gaan.

Maar goed, qua vuurwerk pak je inderdaad de belangrijkste dagen mee. Al zijn er op de 19de bizar veel straat mascleta's.

Ik zou de crema absoluut niet willen missen, heeft altijd wat en hangt een andere sfeer in de stad dan de dagen ervoor, die wil ik niet missen. Verder blijft het gaaf om die poppen de fik in zien gaan.

Maar goed, qua vuurwerk pak je inderdaad de belangrijkste dagen mee. Al zijn er op de 19de bizar veel straat mascleta's.

Oke, nou ja, misschien een volgende keer. Het is nu al geboekt en een gegeven paard kijk je niet in de bek he....;-)

En wat ik gezien heb zijn er op de maandag, dinsdag en woensdag elke dag mascleta's. Hoe dan ook, ik heb er erg veel zin in en het zal ongetwijfeld een mooie ervaring worden. Ik heb wat filmpjes gezien van voorgaande jaren en dat ziet er bizar goed uit allemaal.

Oke, nou ja, misschien een volgende keer. Het is nu al geboekt en een gegeven paard kijk je niet in de bek he....;-)

En wat ik gezien heb zijn er op de maandag, dinsdag en woensdag elke dag mascleta's. Hoe dan ook, ik heb er erg veel zin in en het zal ongetwijfeld een mooie ervaring worden. Ik heb wat filmpjes gezien van voorgaande jaren en dat ziet er bizar goed uit allemaal.

Helemaal waar hoor, zoals gezegd pak je de mooiste dagen mee. En ook de 17 en 18de zijn er zeer veel straat mascleta's te vinden. In de dagen dat jij er bent kun je zo 20-25 shows pakken, mits je op de fiets gaat en je vriendin zo gek krijgt :p

Wat Omepje zegt klopt, op de 19e zijn er meer dan 200 straatmascletas. Rond die tijd zal ik wel wat tips geven waar de dikste zijn en waar je er een stuk of 6 achter elkaar kan meepakken zonder te hoeven fietsen ( okee, ff een straatje uitrennen maar dat is goed voor je :D ).

De Crema is echt iets bijzonders op zichzelf, de poppen worden in de fik gestoken doormiddel van traca's en speciale traca's waar alleen fonteinen aanzitten. En vervolgens wordt het altijd afgesloten met nog wat cakes. Erg bijzonder hoe dicht je er op mag staan ( zou in Nederland nóóit toegelaten worden! ). Maar goed, iets voor de volgende keer!

Ik raad je de straten sowieso wat meer aan dan het plein. Minder massaal en je staat echt een paar meter van de truenos af. Qua formaat kleiner ( de 1 is echt een mini en de ander weer erg groot ), maar zeker niet minder intens. Ze worden ook letterlijk tussen de winkels ontstoken. Rolluikje ff dicht, heel de straat laten trillen en rolluikje weer open en je kan weer kopen haha.

Ter zijner tijd open ik ook een topic met veel tips en praktische informatie die ik zelf heb opgedaan aan afgelopen jaar.

Eindelijk ga ik het mee maken... 17 tot ne met 20 maart samen met vier andere freaks. Zitten een airbnb in l'eixample

Dit jaar voor de derde keer aanwezig! Kamer met uitzicht op het Turia Park en Palau de la Musica :)

Wie: Soepvork en vrouw
Wanneer: 16 t/m 20 maart
Waar: SH Valencia Palace
Vlucht: geen, eigen vervoer.

Van 15 tm 20 maart in Valencia samen met me pa in een appartement in russafa! Via airbnb vlucht met Ryanair vertrek vanaf NRN naar vlc en terug van vlc naar Eindhoven.

Ook weer geboekt

Wanneer: 11 tot 20 maart
Wie: jeremy21, pa en kennis
Waar : travel habitat aragon of sh valencia palace
Met: Transavia - schiphol

Een kleine aanpassing we gaan van 11 tot 21 maart :p

en we hebben toch weer voor het appartement gekozen van travel habitat aragon

Aangepast! :D

Wordt al een dikke lijst met VWC members tijdens Fallas :thumbsup:

Tijd voor een VWC Fallas meeting? :biertje:

Ja lache! Misschien een keer afspreken om ergens een terrasje te pakken en / of wat te gaan stoken op een verantwoorde manier? Dus beetje categorie 2 en 3 wat daar te koop is.

Ja lache! Misschien een keer afspreken om ergens een terrasje te pakken en / of wat te gaan stoken op een verantwoorde manier? Dus beetje categorie 2 en 3 wat daar te koop is.

Klinkt goed!

Maar even kijken hoe dit te realiseren valt, misschien dat een app/signal groep tegen die tijd werkt

Back
Bovenaan