[AFGELAST!] De Rijswijkse/Zoetermeerse Vuurwerkhal - Zoetermeer 08-12-2018

Ik hoop dat het weer mee zit, ik ben van plan hier naar toe te gaan! Is wel een stukje rijden, maar als ik de reacties van voorgaande jaren zie dan is dit wel een top demo!

Ik hoop dat het weer mee zit, ik ben van plan hier naar toe te gaan! Is wel een stukje rijden, maar als ik de reacties van voorgaande jaren zie dan is dit wel een top demo!

Hou even goed de facebook pagina en/of het forum in de gaten het wordt tijdig bekend gemaakt.

Net terug van mijn dagelijkse sloot koffie. Ik kan enkele dingen melden.

Gaan we wel of niet afsteken? Frits Paulusma kijkt om het uur naar de voorspellingen. Op dit moment is zondag de beste dag. Vooral omdat er ook veel wind wordt verwacht op de zaterdag. De knoop doorhakken gebeurt later deze week.

Wat gaan we afsteken? Tijdens mijn bezoek kreeg ik een lijstje toegeschoven. Er zullen veel nieuwe China Red en Wolff artikelen worden geschoten. Ook wat producten die al langer in het assortiment zitten. Ik hoorde iets over Evo producten... wat ik begreep is dat de Evo producten (te) laat binnen komen. Samples heeft Frits geen zin.

Is verlichting mogelijk? Waarschijnlijk niet. Eigenlijk staat er nooit verlichting op het demo terrein. De laatste keer in het Zuiderpark zijn er vingerlampjes uitgedeeld met als resultaat dat de lokale landloper een leuke verzameling kerstlichtjes had.

En terrasverwarming dan? Ik begreep dat Arjan (Torr) en Stefantvs (Stefan) wel een haspel kunnen uitrollen vanuit huis voor de stroom. Als iemand anders een heater meeneemt dan kom ik eronder zitten.

Hoe zit het met de extra toegangen tot het veld? Toen ik net mijn suiker in de koffie had gedaan, begreep ik dat Frits ervoor heeft gezorgd dat er een extra ingang is.

---------------------------------

Tldr; Frits kijkt even het weer aan. Later deze week volgt meer informatie. Houd de website en Facebook / Instagram in de gaten. De schietlijst komt hopelijk vrijdag online te staan.

En terrasverwarming dan? Ik begreep dat Arjan (Torr) en Stefantvs (Stefan) wel een haspel kunnen uitrollen vanuit huis voor de stroom.

Dan wordt het van uit Stefan zijn huis, ik zit precies aan de andere kant van Zoetermeer en zo'n lange kabel heb ik niet :cool:

Vandaag geen updates over de vuurwerkdemo tijdens de koffie. Ook geen lijstje toegeschoven gekregen van Dhr. Broks. Dus ik kan nog weinig melden. Ondertussen zitten we te wachten op het weerbericht van Pietje Paulusma.

Ik heb alle scenario's wel meegemaakt van temp ver boven de 10, tot ijskoud, en ook een paar lichte druppels, veelal was het echt pas goed te zeggen 1 a 2 dagen voor de demo.

Weer een update over de demo. Toen ik op de koffie was ving ik uiteraard weer het een en ander op. De Red Widow en de Open Fire van Wolff zijn helaas niet op tijd binnen voor de demo. Men gaat nu uit van een schietlijst van rond de 40 artikelen waarvan een deel compoundboxen. Nu nog hopen dat het weer meezit.

Aankomende zaterdag staat onze vuurwerkdemo op de planning! Helaas zijn de weersvoorspellingen niet gunstig.

Zaterdagochtend rond een uur of 10 zullen wij in overleg met de omgevingsdienst bepalen of de show wel of niet doorgaat.

Wij kunnen uitwijken naar de zondag. Ook dan zullen wij weer in de ochtend de knoop doorhakken. Houd dus onze website en Facebook in de gaten en laten we samen hopen op gunstige weersomstandigheden!

Aldus rijswijkse vuurwerkhal via FB

Qua wind wordt het zaterdag iets beter dan zondag, volgens buienradar. 4 tegen 5 op zondag, beide dagen droog, dat dan weer wel.

Ik hoorde zojuist tijdens de koffie dat de laatste producten vandaag binnenkomen. Dus eerst afwachten of alles binnen komt.

Edit:

Eerst moet nog bepaald worden of alles doorgaat. De weersvoorspellingen zijn alles behalve gunstig.

Laatst bewerkt:
De vuurwerkdemo gaat niet door!

In overleg met de omgevingsdienst is besloten om de demo niet door te laten gaan. De voorspelde harde wind en de hoosbuien zijn de doorslaggevende factor om de demo af te gelasten. Uitwijken naar zondag is ook geen optie vanwege de harde wind.

Vandaag hebben wij nogmaals de schietlocatie geïnspecteerd. Het veld lag al gedeeltelijk onder water en is daardoor slecht te betreden. Komend weekend wordt nog meer regen voorspeld waardoor het terrein nog slechter wordt.

Erg jammer :sad:
Maar dat de demo van zaterdag afgelast zou worden, zat er wel aan te komen.
Zondag lijkt het later op de dag juist beter te worden. De wind neemt af en de regen neemt af. Maar het veld zal dan natuurlijk wel een modderpoel zijn... In dat opzicht ook te begrijpen dat zondag eveneens is afgelast.

Back
Bovenaan