Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie houden je vast en zeker keurig aan de 25kg regeling, want anders zouden jullie door het noemen van datums, locaties en tijdstippen, het de BOA’s, politie, handhaving en gemeente/provincie controleurs, nu wel heeeul makkelijk maken...

Weet nog niet precies hoe het loopt, maar het is normaal wel altijd de enige dag dat ik probleemloos en zonder te snoozen het bed uit kom. Overweeg dit jaar wel mijn vierjarige zoontje mee te nemen.

Ondertussen is de route bekend, we beginnen vroeg in Leeuwarden en daarna via Haulerwijk naar Nijverdal. Op de terugweg nog langs Almere- Haven. Pittig rondje maar zie er wel naar uit!

Bekende route, ik heb precies dezelfde ik heb tussen Haulerwijk en Nijverdal nog Hardenberg zitten.

Jullie houden je vast en zeker keurig aan de 25kg regeling, want anders zouden jullie door het noemen van datums, locaties en tijdstippen, het de BOA’s, politie, handhaving en gemeente/provincie controleurs, nu wel heeeul makkelijk maken...

Hij zegt niet met hoeveel auto's ze gaan.

Ik blijf wel redelijk rond de 25 kg grens.
Mogelijk uit Duitsland iets meer maar ik maak me daar niet zo druk om.
Eenmaal thuis ligt er een deel bij de buren en de rest bij mezelf. Dus het is allemaal nit zo spannend ;)
En de politie en handhaving hebben wel andere prioriteiten.

Ik heb in al die jaren dat ik op de diverse fora zit geen enkel bericht voorbij zien komen, behalve dan vanuit Duitsland, dat er controles door de politie zijn uitgevoerd op het gewicht dat wordt meegenomen.

Mocht het dit jaar wel het geval zijn dan ben je al in overtreding bij het kopen van sommige compounds, aangezien die meer dan 25kg wegen.

Vrijdagochtend heul vroeg in de buurt wat halen, 's middags en 's avonds paar kleine dingetjes. Zaterdag naar Zutphen voor Funke pijlen en vooralsnog maandag niks maar dat verandert nog wel.

Eerder haalde ik het altijd de 30ste pas omdat ik niet eerder kon. Laatste jaren echter haal ik het de eerste verkoopdag, ook omdat dit vaak verbonden is aan de freakacties. Dit jaar staat er een ritje naar de Rijswijkse Vuurwerkhal op. Tussen 00.30 en 00.45. En dan de volgende ochtend naar de Vuurwerkbunker Pijnacker en Haokan Pijnacker.

Ik heb de afgelopen 8 jaar in een vuurwerkwinkel gewerkt. Vorig jaar besloten er mee te stoppen. Is fantastisch om te doen maar je mist ook veel.

Ik bestel meestal in een stuk of 3 winkels en mijn vrouw haalt alles op. Ik ga nu voor het eerst in 8 jaar weer zelf mijn vuurwerk halen en daar heb ik na al die jaren echt ongelofelijk veel zin in.

Ik ga ook een deel van mijn budget bewaren om in die winkels mijn ogen de kost te geven en spontaan nog wat laatste producten te kopen!!

En het wordt een makkie dit jaar. Alles binnen een straal van 50KM.....

Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar naar mn broer toe is eindje rijden maar uit eindelijk ga ik de 28ste ophalen
Dr na snel terug racen naar huis en dan 4uur in de nacht op en dan de heledag los halen overal en nergens

Ik denk dat ze daar dit topic niet voor nodig hebben hoor. Alle winkels met een nachtelijke opening zijn per definitie goud als je daarop gaat handhaven

Mischien een leuk topic om te starten van het vuurwerk ophalen 2017-2018 dat je daar een verhaal kan schrijven met leuke fotos etc om wat sfeer te proeven:applause:

Hier leeuwarden, Haulerwijk en dan naar kampen. Dit allemaal de 28ste en dan even rondje lokale winkels. Maar dat is meer kijken dan kopen.

Ik moet de 28e nog werken dus alles de 29e ophalen. Rond een uurtje of 4 opstaan en eerst op mijn gemak een bak koffie. Rond kwart over 5 richting Almere. Tussen half 7 en 8 ophalen op 2 adresjes, thuis ff alles uitladen en even een hapje eten. Half 12 nog een bestelling in Huissen ophalen en dan s'middags beginnen met doorlonten. Kan niet wachten om mijn spulletjes op te halen.

Nacht van 27 op 28 moet ik werken. Zal rond 8 uur thuis zijn, paar uurtjes even slapen, wat eten en het avontuur kan dan beginnen

De 28e sta ik om 00.00u voor de deur bij Vathorst om het eerste deel van m'n lijst te halen. De 29e ben ik lekker de hele dag op pad om langs Orthen, Gebro en Almere Haven te gaan. Zin in!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan