Dat vind ik bijzonder aardig
Het liefst in de buurt bij Martigny {franssprekend}
Dat meen je niet he?
Je wilt niet weten hoeveel vuurwerk ik daar heb gevonden
Bij die grote supermarkt, waar ze van alles verkopen, (eten, kleding, speelgoed, enz enz) Die de "PAM" heet, hebben ze rond 1 aug. HEEL veel vuurwerk.
Ik heb er echt pijlen gezien met koppen waar je u tegen zegt, evenals grote blokken (in vergelijking met nederlandse blokken)
en héle grote single shots,kleine shellkitjes enz enz.
Als je niet bij die winkel komt, maar wel in de buurt van Martigny zit, is er een stukje de berg op een dorpje dat Salvan heet, daar is een cityshop, waar het hele jaar door vuurwerk verkocht word. Dat is dan wel klein vuurwerk he, single shots, fonteinen, matjes, enz enz, allemaal van Bugano.
Dit jaar was daar rond 1 aug. ook weer groter vuurwerk.
Ik heb echt m'n ogen uitgekeken daar, naar het grote sierspul. (maar ook naar de prijzen, die voor nederlandse begrippen ook best groot zijn
)
Ik heb een setje met tien single shots gekocht, nog geen een van getest. Maar als ik het doosje open doe, ruik ik Overduidelijk de heerlijke geur van flash
Ze heten Thunderkings (Pff waar heb ik die naam eerder gehoord?
)
Ik moet zeggen, bugano is goed spul zeg! Vorig jaar had ik in een showtje wat fonteinen van bugano als opening, zóó, die gingen volgas!
Ook bugano shells zijn goede kwaliteit!
Ik ben in de winter en zomer vaak in de buurt van Salvan. (En beneden is de stad martigny
)
Ik raad je wel aan, als je van plan bent daar vuurwerk te kopen, ga er dan rond 1 aug. heen, want door het jaar heen vind je alleen in salvan, heel klein spul...
En nog iets, als je iets koopt, steek het dan daar af in een gebied waar het mag (Moet je in het dorp even rondvragen of je in dat kanton mag stoken)
Probeer het niet mee te smokkelen. Want rond 1 aug. Houden ze bij de grens maar al te graag Nederlanders en Duitsers aan
En het is al erg genoeg dat ze dan je hele auto leeghalen - en je die zelf weer in mag ruimen, maar als ze dan ook nog vuurwerk aantreffen, is je dag helemáál naar de *****!
Kwa vuurwerk is Switzerland een prachtig land!
(ook kwa dames, eten, natuur, en feesten trouwens
)