[Zwitserland]

Zo eindelijk is het zover, na wat gerommel met foto's.
Je ziet eerst de verkoop stands, vervolgens mijn spul, dan de show van het hotel en tot slot wat het hotel zoal schoot..

4236Zwitserland_vuurwerk.jpg

4236Zwitserland_vuurwerk1.jpg

4236Zwitserland_vuurwerk2.jpg

Open en bloot op straat geen probleem, brandblussertje erlangs voor de veiligheid...

4236Zwitserland_vuurwerk3.jpg

4236Zwitserland_vuurwerk4.jpg

4236Zwitserland_vuurwerk5.jpg

Dan de eigen collectie ook niet onbelangrijk natuurlijk!

4236Zwitserland_vuurwerk6.jpg

4236Zwitserland_vuurwerk7.jpg

4236Zwitserland_vuurwerk8.jpg

4236Zwitserland_vuurwerk9.jpg

4236Zwitserland_vuurwerk10.jpg

Het hotel schoot een prachtige show van 20 minuten die continu doorging, budget enkele duizenden euro's. Er werd veel bugano gebruikt een merk dat in zwitserland naast hamberger gevestigd is en prachtig vuurwerk importeerd maar ook maakt..

HET COPYRIGHT VAN DE FOTO'S LIGT BIJ MIJ.

bugano heeft prachtig vuurwerk. vooral zijn bommen, half half blue\silver peony met de pistil ook nog es maar dan omgekeerd: D schofterig mooi, maar zijn aparte crowns en willows, en zeer goede multi color changing Chrysanten met tripple pistil zijn erg, maar dan ook erg mooi!

Er werd veel bugano gebruikt een merk dat in zwitserland naast hamberger gevestigd is en prachtig vuurwerk importeerd maar ook maakt..

HET COPYRIGHT VAN DE FOTO'S LIGT BIJ MIJ.

Feuerwerk en RedBaron:
Om te kwijlen dit nieuws en de foto,s
Prachtig spul hebben ze daar zeg. Niet te weinig
Vooral die laatste 2 foto,s (Bugano en Finalino) wat een dingen zeg.
En dat ze gewoon alles op straat verkopen.!! Te gek gewoon.
:bye:

Laatst bewerkt:
Asociaal mooie fotos weer feuerwerk en RedBaron!
Leuk dat je even wat day after pics hebt gemaakt feuerwerk is altijd leuk om te zien! Inderdaad schofterig grote bakken als je het mij vraagt :rolleyes: geen problemen mee natuurlijk :D :p
Bedankt jongens!

De foto's van Roderik had ik al eens gezien ja, schitterend!

Heb afgelopen zomer in Spanje ook Zwitsers gezien die daar hun onafhankelijkheid vierden. Die lopen dus gewoon met gigantische Weco, Zink en Lunig pijlen rond zoals wij rondlopen met onze 40 grams pijltjes. Wisten mij ook te vertellen dat je die dingen gewoon in de supermarkt kon kopen. Waren stuk voor stuk klasse pijlen. Jammer dat de Catalaanse politie het niet zo kon waarderen :D

Het ziet eruit als het paradijs, zelfs beter dan Belgie:O

Jammer genoeg moet ik al 2 weken voor 1 augustus gaan :mad:
Misschien dat degene die 1 augustus hebben meegemaakt, en dan bijvoorbeeld een 3 weken vakantie {vanaf de 14e tot en met de 7e ofzo}, of er op de 14e al vuurwerk wordt verkocht.

In ieder geval bedankt.

In de echte vuurwerkwinkels word het gehele jaar verkocht maar vanaf een week voor 1 augustus dan worden in veel souvenirswinkels en supermarkten ook veel vuurwerk verkocht.

In zwitserland mag je nog alles kopen ( en met alles bedoel ik Alles (zeg eens 200mm shells) behalve grondknallers) mits je 18 jaar bent en verstand er van hebt en een verklaring ondertekend die zegt dat je verantwoordelijk bent voor de gekochte spullen.

Koop je klasse vier vuurwerk (shells, grote pijlen en blokken) moet je wel een brandblusser hebben in je auto, maar shells zul je nergens zo zien liggen....:bye:

Ik ben er weer bij iniedergeval

In de echte vuurwerkwinkels word het gehele jaar verkocht maar vanaf een week voor 1 augustus dan worden in veel souvenirswinkels en supermarkten ook veel vuurwerk verkocht.

In zwitserland mag je nog alles kopen ( en met alles bedoel ik Alles (zeg eens 200mm shells) behalve grondknallers) mits je 18 jaar bent en verstand er van hebt en een verklaring ondertekend die zegt dat je verantwoordelijk bent voor de gekochte spullen.

Koop je klasse vier vuurwerk (shells, grote pijlen en blokken) moet je wel een brandblusser hebben in je auto, maar shells zul je nergens zo zien liggen....:bye:

Ik ben er weer bij iniedergeval

Ongelooflijk.!!! Vraag ik mij direct af: Waarom is Zwitserland dan niet het vuurwerkparadijs in plaats van Belgie?
Want het zijn niet alleen shells maar ook die profblokken zoals op de foto hierboven.!!!
Of is dat onwetendheid van freaks?

hmm, als er een speciale vuurwerkwinkle bij Martigny in de buurt is, kan ik er wel naartoe gaan, anders acht ik de kans zeer klein:(

Jammer dat er pas 1 week voor 1 augustus wordt verkocht bij de supermarkten, misschien dat ik een souvenierswinkel tegenkom die het al heeft liggen:D

Om aan te geven wat daar allemaal mogelijk is.

De grootste batterij die te koop is : Las Vegas, duur : 4 minuten blok
Voor de prijs van slechts € 599,40 (stel, je hebt een weigeraar!!!)

Productomschrijving:
Kal. 24-75 mm
Die Grösste Batterie in unserem Sortiment mit stattlichen 33kg Gewicht.
Masse: 112x35x25cm
Der absolute Hammer für alle, die was von Feuerwerk verstehen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ZIjn dat zat blokken. Zwiterland is behoorlijk liberaal qua regelgeving omtrend vuurwerk. Komt vooral ook doordat ze NIET bij de EU zitten. Op het moment dat Zwitserland bij de EU zou gaan, behoren dit soort dingen ook tot het verleden.

Maar ondanks dat het daar zo te koop is, wil niet zeggen dat het ongevaarlijk is. Let wel, ondanks dat het verwerkt is in blokken, heb je dus wel te maken met 2 en 3" bombetten he! Absoluut geen kinderspel dus.

Leuk spul, maar ook verrekte duur daar in Zwitserland. Althans, voor ons dan.

Als je daar naar toe gaat, dan moet je er echt naar toe gaan voor speciale unieke gewenste producten waar je wat geld voor over hebt. Bijvoorbeeld de grote zware Lunig pijlen.
Maar gewoon een gezellig dagje vuurwerk shoppen is daar niet aan te rijden als je veel voor weinig wilt hebben.

Dit ziet er inderdaad duur maar mooi uit! Ik heb gehoord dat niet alle kantons in Zwitserland zo'n liberaal vuurwerkbeleid hebben. Elk kanton heeft zo zijn eigen wet- en regelgeving.
Weet iemand (Feuerwerk?) in welke kantons wel of niet groot vuurwerk verkocht wordt aan de consument?

Mantronix

Haha toe maar, dat blok "Las Vegas" is wel all-inclusive.
Elk effect zit er in verwerkt, en de finale is Heel mooi. Begint met wat peony-shells en eindigt met salutes.
Typisch iets voor rijke stinkerds, die eventjes op de weg naar hun gigantische rekening wat vuurwerk meenemen.
Lijkt me echt geweldig eens mee te maken.:wink:

Kantons Uri en Zurich verkopen heel veel vuurwerk en daar zijn ook de meeste vuurwerkwinkels gevestigd (noord-zwitserland). De prijzen liggen echter hoog en grenscontroles zijn streng (dus al daar twee knaapjes in een uitgebouwde golf 3 aan komen rijden dan ben je wel verdacht).

Je krijgt shells en die grote blokken echter niet zomaar mee, er word een verdrag getekent en Als er iets mis gaat heb je een Groot probleem.

Dus een wall-halla? Nee niet echt mits je het ook in zwitserland afsteekt

Leuk om te weten is dat op 1 augustus meer word afgestoken dan met oud/nieuw, denk echter wel aan het feit dat als het een hete zomer is kantons vuurwerk kunnen verbieden vanwege brandgevaar!

Kantons Uri en Zurich verkopen heel veel vuurwerk en daar zijn ook de meeste vuurwerkwinkels gevestigd (noord-zwitserland). De prijzen liggen echter hoog en grenscontroles zijn streng (dus al daar twee knaapjes in een uitgebouwde golf 3 aan komen rijden dan ben je wel verdacht).

Je krijgt shells en die grote blokken echter niet zomaar mee, er word een verdrag getekent en Als er iets mis gaat heb je een Groot probleem.

Dus een wall-halla? Nee niet echt mits je het ook in zwitserland afsteekt

Leuk om te weten is dat op 1 augustus meer word afgestoken dan met oud/nieuw, denk echter wel aan het feit dat als het een hete zomer is kantons vuurwerk kunnen verbieden vanwege brandgevaar!

Dank je wel Feuerwerk. Jij brengt ons terecht weer in de realiteit. Je kan daar nog zoveel mooie dingen zien en kopen, je hebt er alleen wat aan als je het daar afsteekt. Inmiddels heb ik ook begrepen dat de controles aan de grens niet mis zijn. Dus naar Zwitserland gaan en cadootjes meenemen voor oud en nieuw in Nederland is zinloos. Maar Zwitserland is wel een enorm groot contrast met Nederland zeg.
Echt twee uitersten als je het mij vraagt.
Bedankt voor je waardevolle informatie en foto,s. tot nu toe.

Back
Bovenaan