Zo steek je geen vuurwerk af. LET OP, KAN SCHOKKEND ZIJN!

hmmzz,

Ik vind het een wazig filmpje. Afgaand op de eerste reactie van de jongen lijkt het mij niet logisch at hij zijn hand kwijt is.
Maargoed ik heb er geen ervaring mee hoe je reageert als er ineens een lichaamsdeel zou missen.
verder is dit wel een heel goede les. Nooit zoiets op die manier afsteken.
Misschien maar uberhaupt nooit zoiets afsteken.
greetzzz

Ik weet niet goed wat ik van het filmpje moet vinden. Deze gast steekt een stuk zwaar vuurwerk af en dat gaat mis. We weten verder niks; niet wat voor vuurwerk het was, hoe ernstig de verwondingen zijn, etc. Educatief gezien (als afschrikmiddel) niet echt bruikbaar. Blijft amusement over. En daarvoor heeft GS 'm online gezet, denk ik. Ik hou persoonlijk niet zo van dit soort leedvermaak.

In de reacties op GS staat idd een link naar foto's. Ziet er slecht uit.
Men spreekt daar van een pipebomb. De verwondingen verbazen mij dan niets. Die fragmenten schieten dwars door je heen als je zo'n buis in de hand hebt en het klapt uit elkaar. Ik denk dat wij het gevaar van pijpbommen (en experimenteren in het algemeen) wel onderkennen.

Vaak zijn het compleet onervaren pubers (ook wel "kewls" genoemd op andere fora) die uit het niets ineens met dit soort zaken aan de slag gaan. Ze begrijpen het gevaar pas als het te laat is en dan zijn ze al een hand kwijt (of erger).

Cameo

Ik weet niet goed wat ik van het filmpje moet vinden. Deze gast steekt een stuk zwaar vuurwerk af en dat gaat mis. We weten verder niks; niet wat voor vuurwerk het was, hoe ernstig de verwondingen zijn, etc. Educatief gezien (als afschrikmiddel) niet echt bruikbaar. Blijft amusement over. En daarvoor heeft GS 'm online gezet, denk ik. Ik hou persoonlijk niet zo van dit soort leedvermaak.

ik heb hem ook niet als amusement gepost hoor:wink:
Vind het zelf een behoorlijk vies filmpje.
Door dit soort filmpjes kijk ik anders naar de gevaren van illigaal vuurwerk. Normaal lach ik altijd om het gezeur van de gevaren maar nu zie je dat zwaar "vuurwerk" dit veroorzaak t en zoiets zou ik nooit in het echt willen zien en al helemaal niet meemaken bij mezelf

@ leslifan

Volgens iemand van geenstijl betrefte het geen vuurwerk, maar een eigen gemaakte bom uit Mexico. Maar wat zijn bron is weet ik niet.

@ leslifan

Volgens iemand van geenstijl betrefte het geen vuurwerk, maar een eigen gemaakte bom uit Mexico. Maar wat zijn bron is weet ik niet.

dat lijkt mij ook, want direct na ontsteking ontploft het al.
Dit soort filmpjes moet je dus als voorlichtingscampagne gebruiken.
Ik heb nooit een filmpje gezien die mij voorzichtiger met vuurwerk om deed gaan,maar het is ze toch gelukt

Vind het filmpje niks toevoegen aan wat ik al wist. Namelijk, altijd voorzichtig zijn met vuurwerk.

dat lijkt mij ook, want direct na ontsteking ontploft het al.
Dit soort filmpjes moet je dus als voorlichtingscampagne gebruiken.
Ik heb nooit een filmpje gezien die mij voorzichtiger met vuurwerk om deed gaan,maar het is ze toch gelukt

@ hardcore: Deze maakte vroeger best wel indruk op mij:
http://www.youtube.com/watch?v=6Sxq7zfS9Ms

Zo heavy zeg, ik zag hem ook op GS. Lijkt mij meer een shell met vlieglont.

Ik kan volgens de foto met zoom met enige zekerheid stellen dat het hier om een shell gaat, je ziet duidelijk een ongeveer 3 of 4 inch shell vormige licht papier kleurige bol in zijn hand. (net na het afsteken van het lont is deze zoom)

GroteFoto-BKMHFIBM.jpg

Zo heavy zeg, ik zag hem ook op GS. Lijkt mij meer een shell met vlieglont.

Ik kan volgens de foto met zoom met enige zekerheid stellen dat het hier om een shell gaat, je ziet duidelijk een ongeveer 3 of 4 inch shell vormige licht papier kleurige bol in zijn hand. (net na het afsteken van het lont is deze zoom)

image

Idd, ik heb ook vermoede iets weg heeft van een shell a 3 of 4"

wordt alleen erg misselijk van de commentaren op Dumpert.nl ......

Idd, ik heb ook vermoede iets weg heeft van een shell a 3 of 4"

wordt alleen erg misselijk van de commentaren op Dumpert.nl ......

Op dumpert zitten een hoop hersenlozen.
Niet leuk voor deze jongen, maar zat er iets van een schietlont aan dit geval? Lijkt me wel dat je enorm schrikt, denk dat je halve wereld in elkaar zakt omdat je voor je leven getekent bent. Welk land was dit gebeurt?
Als het om zelfmaak gaat, nooit doen dus.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een shell is. Er zit dan ook totaal geen uitwerking bij en er zit geen liftcharge op.

Maarja ik heb eerlijk gezegd niet veel medelijden met hem. Had die maar niet zo stoer voor de camera willen doen. Buiten dat is het toch idioot dat ze zoiets (ga ik er maar even vanuit dat dit zelfmaak is) maakt en afsteekt.

Bha wat naar dit soort dingen! En dan te bedenken dat dit ons allemaal kan overkomen. En dan niet alleen maar in de vorm van een hand kwijt raken maar denk maar eens aan een oog of dergelijk. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje zoals dit filmpje maar weer even laat zien. Ongeacht of het een zelfgemaakte bom is of iets dat te snel reageert, zorg ervoor dat je weet waar je mee bezig bent en draag desnoods een vw bril.

Illigaal vuurwerk...

Tis wel duidelijk WAAROM het Illigaal is....:sad:

Jammer dat deze reactie hier wordt gepost.
Wij als freaks weten toch wel beter? Illegaal vuurwerk is 'niet' gevaarlijk, mits je erg zorgvuldig mee omgaat.

Een shell lijkt me sterk, aangezien er geen liftcharge is te zien. Natuurlijk zijn hier ook weer uitzonderingen op, shells die zonder liftcharge worden geleverd.

Jammer dat deze reactie hier wordt gepost.
Wij als freaks weten toch wel beter? Illegaal vuurwerk is 'niet' gevaarlijk, mits je erg zorgvuldig mee omgaat.

Een shell lijkt me sterk, aangezien er geen liftcharge is te zien. Natuurlijk zijn hier ook weer uitzonderingen op, shells die zonder liftcharge worden geleverd.

Inderdaad , als dit echt een shell is heeft hij waarschijnlijk de timefuse of spolette aangestoken kortom 3 sec vertraging. Als die fout is , is al je vertraging weg en klapt de shell gelijk :(

Inderdaad , als dit echt een shell is heeft hij waarschijnlijk de timefuse of spolette aangestoken kortom 3 sec vertraging. Als die fout is , is al je vertraging weg en klapt de shell gelijk :(
dus heeft hij de liftcharge van de shell gehaald om de spolette aan te steken?
hoe ***lig het dan ook klinkt, eigen schuld dikke bult.

Back
Bovenaan