Zo steek je geen vuurwerk af. LET OP, KAN SCHOKKEND ZIJN!

hmmzz,

Ik vind het een wazig filmpje. Afgaand op de eerste reactie van de jongen lijkt het mij niet logisch at hij zijn hand kwijt is.
Maargoed ik heb er geen ervaring mee hoe je reageert als er ineens een lichaamsdeel zou missen.
verder is dit wel een heel goede les. Nooit zoiets op die manier afsteken.
Misschien maar uberhaupt nooit zoiets afsteken.
greetzzz

Ik weet niet goed wat ik van het filmpje moet vinden. Deze gast steekt een stuk zwaar vuurwerk af en dat gaat mis. We weten verder niks; niet wat voor vuurwerk het was, hoe ernstig de verwondingen zijn, etc. Educatief gezien (als afschrikmiddel) niet echt bruikbaar. Blijft amusement over. En daarvoor heeft GS 'm online gezet, denk ik. Ik hou persoonlijk niet zo van dit soort leedvermaak.

In de reacties op GS staat idd een link naar foto's. Ziet er slecht uit.
Men spreekt daar van een pipebomb. De verwondingen verbazen mij dan niets. Die fragmenten schieten dwars door je heen als je zo'n buis in de hand hebt en het klapt uit elkaar. Ik denk dat wij het gevaar van pijpbommen (en experimenteren in het algemeen) wel onderkennen.

Vaak zijn het compleet onervaren pubers (ook wel "kewls" genoemd op andere fora) die uit het niets ineens met dit soort zaken aan de slag gaan. Ze begrijpen het gevaar pas als het te laat is en dan zijn ze al een hand kwijt (of erger).

Cameo

Ik weet niet goed wat ik van het filmpje moet vinden. Deze gast steekt een stuk zwaar vuurwerk af en dat gaat mis. We weten verder niks; niet wat voor vuurwerk het was, hoe ernstig de verwondingen zijn, etc. Educatief gezien (als afschrikmiddel) niet echt bruikbaar. Blijft amusement over. En daarvoor heeft GS 'm online gezet, denk ik. Ik hou persoonlijk niet zo van dit soort leedvermaak.

ik heb hem ook niet als amusement gepost hoor:wink:
Vind het zelf een behoorlijk vies filmpje.