Zo steek je geen vuurwerk af. LET OP, KAN SCHOKKEND ZIJN!

dus heeft hij de liftcharge van de shell gehaald om de spolette aan te steken?
hoe ***lig het dan ook klinkt, eigen schuld dikke bult.

uhh zomaar conclusies trekken lijkt me niet zo slim.

Ps er staat duidelijk bij de foto,s dat het om een pipebomb gaat.

uhh zomaar conclusies trekken lijkt me niet zo slim.

Ps er staat duidelijk bij de foto,s dat het om een pipebomb gaat.
ik trek ook zeker niet zomaar conclusie's, die vraagteken staat er om bevestiging van dikkeeric te krijgen.
en mocht het een zogenaamde pipebomb zijn dan is het er een in een nogal vreemde vorm.

ik trek ook zeker niet zomaar conclusie's, die vraagteken staat er om bevestiging van dikkeeric te krijgen.
en mocht het een zogenaamde pipebomb zijn dan is het er een in een nogal vreemde vorm.
oke dan heb ik hem in de context niet goed gelezen.

Wat het ook was er is blijkbaar roekeloos mee omgegaan, geen kennis over het betreffende product.

Een pipebomb lijkt me ook sterk bedoel i.v.m scherfwerking was deze jongen er nog slechter van afgekomen denk ik zo.

Ik speculeer ook maar wat , het kan ook best een zelfgemaakte knaller zijn. Bommen noem ik het niet want dat zijn dingen specifiek gemaakt om mensen te verwonden of te doden.
Verder is dit een goede waarschuwing over de kracht van flash en dus ook salutes , ik zie vaak youtube filmpjes waarbij mensen ze met de hand weggooien , als je dan een fout in de visco,qm of timefuse hebt dan ben je flink de *** :( Jammer dat mensen zo makkelijk denken betreft vuurwerk.

Edit :
Ik lees net van een arts dat het om een hele grote poloma gaat a.k.a Triangel cracker a.k.a Black bermuda. De vorm lijkt er niet heel erg op de vorm uit het filmpje maar wat ik wel weet van die krengen is dat ze snel flash kruit op het lontje lekken waardoor alles in 1 keer af kan gaan en je vertraging weg is !

Laatst bewerkt:
hier een citaat van de arts die hem behandeld heeft

JonMikel, M.D. says:
October 11, 2006 at 4:19 pm
Fake Name:

Maybe the firecrackers you know could not do that, but those I know certainly can.

It was a common firecracker here in Mexico called “paloma” (dove) made of newspaper and powder in there. I am not an expert in explosives but it’s true.

dus het is home made stuff helaas wel toepasselijk paloma is vredes duif of zo iets ? als ik dat invul op google dan krijg ik alleen maar vredes duiven.

Dit 2 jaar geleden mee gemaakt. En ik kan je vertellen, het zet je hele leven op je kop. Een goede vriend van me wilde een BSC opnieuw afsteken toen het fout ging. Ik stond ernaast en je weet niet wat je ziet. Gewoon niet meer menselijk hoe het eruit zag. Er was niet alleen letsel aan de hand maar ook aan zijn oog. Door het zien van deze beelden komen de erge herinneringen weer naar boven.
Door mijn ervaring bij het werken in de spoedkliniek voor dieren (klinkt raar) wist ik hem toch te verbinden zodat het lange wachten op de ambulance toch nog iets dragelijker voor hem was. Derest van de dag en avond in het ziekhuis doorgebracht.
Zo zie je maar dat rotzooien met harde knallers flink fout af kan lopen. Zelfbouw of gekochte knallers....

Dit 2 jaar geleden mee gemaakt. En ik kan je vertellen, het zet je hele leven op je kop. Een goede vriend van me wilde een BSC opnieuw afsteken toen het fout ging. Ik stond ernaast en je weet niet wat je ziet. Gewoon niet meer menselijk hoe het eruit zag. Er was niet alleen letsel aan de hand maar ook aan zijn oog. Door het zien van deze beelden komen de erge herinneringen weer naar boven.
Door mijn ervaring bij het werken in de spoedkliniek voor dieren (klinkt raar) wist ik hem toch te verbinden zodat het lange wachten op de ambulance toch nog iets dragelijker voor hem was. Derest van de dag en avond in het ziekhuis doorgebracht.
Zo zie je maar dat rotzooien met harde knallers flink fout af kan lopen. Zelfbouw of gekochte knallers....

Inderdaad, heel nare ervaring.
Ik zou zo ie zo, niet vuurwerk opnieuw afsteken, dan maar die paar euro naar de hell.

Zo, dat was toch wel ff schokkend. Als je hem om de 0.1 seconde stop zet zie je wel dat de lont heel ff aanstaat, zal dan wel schietlont moeten zijn geweest. De afbeeldingen zagen er ook niet zo smakelijk uit :S

Sowieso geen cobra's uit je hand gooien, dan ben je ook een beetje leip als je dat doet vind ik.

Gewoon neerzetten en aansteken met gestrekte arm, dan heb je hem in ieder geval niet IN je hand als hij überhaupt vroegtijdig afgaat (wat me erg sterk lijkt bij cobra's)...

Je hebt gelijk en gooi ze niet weg maar dit filmpje doet mij wel weer schrikken. Gadverdamme zeg maar een cobra is gelukkig een stuk veiliger.

Desnoods plak je nog 20 cm visco aan de lont van de cobra visco is 27,5 cent per meter dus dat kan makkelijk. Als je dat over hebt voor je veiligheid :P En wat langer wachten is altijd wel leuk vind ik , bouwt de spanning lekker op !

Idd Veiligheid voor alles.
Mocht je het lont of stuk vuurwerk niet vertrouwen altijd even verlengen.
Zoek ook altijd een open OVERZICHTELIJKE ruimte op.
Er zou zomaar eens iemand langs af kunnen lopen omdat jij een 30seconde vertraging er op hebt geplakt:wink:
Denk gewoon altijd aan je veiligheid..
En over die megah Mexicaanse Bermuda 3 hoekjes..
Die heb je wel in meer landen.
In de filepijne zijn ze razend populair.
Daar hebben ze 3 hoekjes van meer dan 100gram flash powder.
Ook in NL ben ik wel eens Hele flinke 3 hoeken tegen gekomen.
Maar goed ik vond het filmpje niet smakenlijk..
Maar het schud wel wakker.

Back
Bovenaan