Zena Trophy 2017 Kalkar Duitsland

21617536_1823458244335273_1865669187688489560_n.jpg

Van alle drie heb ik de topics even doorgenomen, en bij alle drie is de conclusie dat ze eerst héél goed waren, en het laatste jaar niet meer. Ik twijfel om ze zaterdag te bestellen in Kalkar... wel of niet de moeite?

De Triumph blijft wat mij betreft een toppertje. De Revolution heb ik een jaar of 3 geleden gehad als vervanger, je krijgt veel voor weinig maar vond het geen geweldige box, burst en effectgrote vallen zwaar tegen. De mayhem is voor mij ook een twijfel geval.

Zie liever goede 5'' shells uit Italie dan 8'' uit China :wink:.
Dus kom maar op met dat Europese geweld.

Zou best ns IT spul zo dichtbij huis meemaken maar kwal ES is ook lekker. Vond in 2015 de grote show, ondanks de hoge kwaliteit, minder kippenvel geven dan de brute mascleta/daylight/showoff. Ik verwacht hier wel dichter bij de 5" te kunnen staan en dan zeker benieuwd naar de effecten, hoeveelheid en intensiteit, die alles kunnen doen.
Prachtweer om de 2x 30/40km te fietsen en te kamperen dus dik zin aan dit weekend!

Ik kan nergens, ook niet op Facebook vinden dat ze met max 5' schieten? iemand een link? ik vind dit wel een teleurstelling als ik eerlijk moet zijn. De eindshow in 2015 vond ik namelijk ook al zwaar tegenvallen, ik dacht dat ze nu met volle bak zouden rammen en de 8 '' de lucht in zouden schieten, waarom zijn ze dan überhaupt naar Duitsland afgeweken? De plek waar ze gaan schieten is dermate afgelegen dat ik echt niet snap waarom met zo een klein caliber wordt geschoten. Iemand antwoorden hierop?

Heb zelf geen Facebook dus doe het ff zo:

LIKE & SHARE! De Spektakelshow, voor velen de favoriet! Dit jaar geschoten door Xena Vuurwerk met een maximaal kaliber van 125mm oftewel 5 inch! READY TO RUMBLE! #zt17 #zenatrophy #zenavuuwerk #harderbetterfaster #hbf #spektakelshow #5inch

De Triumph blijft wat mij betreft een toppertje. De Revolution heb ik een jaar of 3 geleden gehad als vervanger, je krijgt veel voor weinig maar vond het geen geweldige box, burst en effectgrote vallen zwaar tegen. De mayhem is voor mij ook een twijfel geval.

De mayhem kan je prima nemen. is prijs kwaliteit gewoon een dikke 9. Had deze afgelopen jaar, en de buren dachten dat het illegaal was. Dit was batch 2016.

Ik kan nergens, ook niet op Facebook vinden dat ze met max 5' schieten? iemand een link? ik vind dit wel een teleurstelling als ik eerlijk moet zijn. De eindshow in 2015 vond ik namelijk ook al zwaar tegenvallen, ik dacht dat ze nu met volle bak zouden rammen en de 8 '' de lucht in zouden schieten, waarom zijn ze dan überhaupt naar Duitsland afgeweken? De plek waar ze gaan schieten is dermate afgelegen dat ik echt niet snap waarom met zo een klein caliber wordt geschoten. Iemand antwoorden hierop?

De reden van het uitwijken heeft te maken met gezeik in België met vergunningen etc. Althans, zo begreep ik dat eerder vanuit Zena elders op dit forum. Bijkomend voordeel en van daaruit ook het enthousiasme over Duitsland is vooral door de afstand waarop het publiek mag staan.

Ach, ik heb er al het vertrouwen in dat Zena er een mooie dag van zal maken, met gave shows en een brute eindshow.

Zal wel rekensom zijn met verhouding tussen grootte terrein, hoeveelheid mensen en daardoor afstand tot schietgedeelte...Ik had ook groter gehoopt magoe t kan blijkbaar hier niet anders. Staat me bij dat ze Maaseik moesten verlaten wegens klachten omwonenden en moeilijk doen van gemeente e.d

De eindshow in 2015 vond ik namelijk ook al zwaar tegenvallen, ik dacht dat ze nu met volle bak zouden rammen en de 8 '' de lucht in zouden schieten

Wat voor de één tegenvalt kan voor de ander misschien wel geweldig worden gevonden. Misschien komen ze met een mega kwalitatief goede 5 inch shells voor de dag en dan is het toch zeker voor iedereen genieten. Ik snap sowieso dat gezeur niet, het is een show, hij is gratis dus wat wil je nog meer. Het is namelijk ook niet verplicht om te komen, je kunt er ook voor kiezen om lekker thuis te blijven :)

Wat voor de één tegenvalt kan voor de ander misschien wel geweldig worden gevonden. Misschien komen ze met een mega kwalitatief goede 5 inch shells voor de dag en dan is het toch zeker voor iedereen genieten. Ik snap sowieso dat gezeur niet, het is een show, hij is gratis dus wat wil je nog meer. Het is namelijk ook niet verplicht om te komen, je kunt er ook voor kiezen om lekker thuis te blijven :)

Het gaat hier niet om of iets gratis is of niet, wanneer je naar Fallas gaat, betaal je ook niets toch? Als je kijkt naar het verleden en de verwachtingen die geschept werden, is het niet vreemd dat er aangenomen werd dat er groter geschoten werd dan de laatste editie (2015), helaas is dit dus niet zo en zijn mensen teleurgesteld. Waar de meeste uitkijken naar de daylight en masceleta, kijk ik uit naar de Finaleshow. Hoe zouden jullie het vinden als de masceleta tot max 1,2' inch nog zou zijn? en de vlinders nog maar 15 gram mogen bevatten? Zou ook een teleurstelling zijn toch?

Ben zelf wel benieuwd naar de Teamshowtjes, dit is ook uiteindelijk waar de Zena Trophy mee begonnen is.

Natuurlijk zijn de grote kalibers supervet om mee te mogen maken en ja, ook ik had stiekum gehoopt op 12 inch. Maar toch denk ik dat we blij mogen zijn dat de Trophy weer plaats kan vinden, vooral ook omdat het vorig jaar niet door kon gaan op het laatste moment.

Waarschijnlijk zijn de regels bij een Festival een stuk strenger dan een vergunning voor 1 show.
5 inch kan ook heerlijk zijn als het klasse shells zijn en je er op een mooie afstand van kunt genieten, ben dan ook erg benieuwd wat Xena er van gaat maken.

Back
Bovenaan