Zena Trophy 2015 – Be there!

Complimenten voor de organisators en iedereen die aan de Trophy heeft meegeholpen.

Het eten was prima voor elkaar!
Wc's waren erg vies en te kort op elkaar gezet! Het stonk er enorm. Dit was vorig jaar stukken beter!
Het parkeer systeem was in mijn ogen ook prima! Kon snel parkeren, het was even lopen maar lichaamsbeweging is voor een hoop freaks geen slecht idee :P .
Het festival terrein vond ik er mooi uitzien maar wel te smal.
Het vuurwerk vond ik wel wat ver weg liggen op de mascleta na. Vorig jaar was het in mijn ogen iets dichter.(op alle veiligheidsafstanden na dan he`)

Enige kwalijke punt voor de organisatoren: Ik vind het vrij raar dat men wilt dat iedereen zijn rommel op ruimt maar tegelijkertijd heb ik maar 4 prullenbakken gezien!!! DIE NIET EENS GELEEGD WORDEN. Ik erger me namelijk wel aan alle Tokkies die hun zooi op de grond gooien maar je bied ze niet echt gelegenheid om aan moeder natuur te werken.

Het vuurwerk:

Mascleta was erg gedempt door de omgeving en het gras. Tis zeer leuk dat het geschoten word maar valt in mijn ogen in het niet als je al een aantal keren in VLC bent geweest. Opbouw van de mascleta vond ik tegenvallen net als vorig jaar maar toch genoten omdat het een mascleta is :D

Daylight was zoals vorig jaar erg leuk. Hoorde wel uit betrouwbare bronnen dat de 5 inch salute`s waren blijven staan vanwege een dom foutje?? Overigens vond ik het tempo op sommige stukken te lang duren met overgaan. De finale had wel stukken sneller achter elkaar gemogen.

Zena trophy: VWC duidelijk het beste naar voren! Vuurwerkmuseum was in mijn ogen nr 2. Teveel dezelfde producten gezien bij de andere teams. Dezelfde cakes! Dit is in mijn ogen wel een van de redenen waarom VWC gewonnen heeft. Daar zat meer variatie in ten opzichte van de rest.

Zena cakes show. GEWELDIG!!!!

VWC show. Kort maar krachtig maar ook erg genoten.

Finale show. Leuke producten voorbij zien komen maar finale was slecht en tempo droevig.

Al met al toch weer een geweldig vuurwerk evenement! Het kan nooit perfect zijn maar we mogen zeer dankbaar zijn dat dit in onze omgeving toch mogelijk gemaakt word! Zena, sponsors en vrijwilligers bedankt voor een leuke avond!!

Ow nog 1 ding: DE MUZIEK WAS HEMELS! LEUKE GEZELLIGE BANDS!!! zeer goed gedaan! Had vorig jaar behoorlijke hoofdpijn van die *** muziek die destijds door je kop gestampt werd!!!

Ik vraag me wel af wat jullie kunnen neerzetten als iedereen een entree betaald van bv E 5,-

Ik ben alleen bang dat je bij entreekosten heel veel dagjesmensen krijgt die gewoon achter de hekken gaan kijken. Omdat je het vuurwerk toch wel overal kan zien. En dus niet naar binnen gaan.

Begrijp niet waarom jullie willen dat deze show naar een ander bedrijf gaat, ik heb nog nooit een show van hun gezien die slecht was, ze proberen altijd het maximale eruit te halen of dat het nou een kermis/bruiloft is of een dikke proffshow.
Zover ik weet werkt BSF met veel liefhebbers samen en dat zie je ook altijd terug in de creativiteit, singleshots/stepper beelden en het kwaliteit van het spul wat ze de lucht in knallen.
Dat miss deze show volgens een aantal van jullie niet top was kan elk vuurwerkbedrijf een keer gebeuren :-( maar als je ziet was BSF altijd neerzet ! GEWELDIG !
dus laat BSF aub deze show ook in de toekomst blijven schieten.

Heb jij aandelen big smile fireworks ofzo ? :wink:
Nee ik kraak helemaal niks, integendeel ik ben groot fan van bsf! Prachtige shows!

Maar zoals kwintos al aangeeft ieder bedrijf heeft zijn unieke stijl en voor de afwisseling zou ik het wel leuk vinden thats it, dat heeft helemaal niks te maken met dat deze show misschien wat minder was dit keer. Dit is mijn mening als neutrale liefhebber van vuurwerk.

Natuurlijk was ik ook aanwezig op de Zena Trophy en natuurlijk is er ook weer gefilmd. Hierbij alvast een film van de eindshow

Het vuurwerk:

Mascleta was erg gedempt door de omgeving en het gras. Tis zeer leuk dat het geschoten word maar valt in mijn ogen in het niet als je al een aantal keren in VLC bent geweest. Opbouw van de mascleta vond ik tegenvallen net als vorig jaar maar toch genoten omdat het een mascleta is :D

Het geluid zoals in Valencia krijg je nergens hetzelfde. Niet in Castellon, Niet in Alaquas en zeker niet in Bree, Bullingen of Maaseik. Het geluid wat je in Valencia hoort is zo ontzettend mooi maar dat heeft alles te maken met de omgeving. Zoals je al aangeeft komt dit vooral door het gras maar ook door de open omgeving. Net als vorig jaar hebben we de knallers aan een touwtje gehangen waardoor (dit jaar) vanaf deel 3 in de mascleta de knallers niet meer op de grond vielen.

Ondanks dat vond ik het geluid nu al veel beter dan in Bullingen en Bree. Zoals ik zelf al verwachtte omdat er een ophoging liep aan de rechterkant van het veld waardoor het geluid terug kan kaatsen. Daarom stond ook de terremoto aan die kan van het veld en niet aan de kant van het water. Zoals je ziet zijn wij daar zelf ook altijd mee bezig. Zo veel mogelijk geluid maken :)

De opbouw van de mascleta is niet veel anders dan die in Valencia. Ik weet alleen niet of je het hebt over de Inicio's of de rentenciones. Vorig jaar liepen beide door elkaar wat veel mensen gaaf vonden maar wat totaal niet de bedoeling was en ook niet hoort.

Als je aangeeft welk deel van de opbouw je vond tegenvallen dan kan ik daar misschien wel meer over vertellen.

Daylight was zoals vorig jaar erg leuk. Hoorde wel uit betrouwbare bronnen dat de 5 inch salute`s waren blijven staan vanwege een dom foutje?? Overigens vond ik het tempo op sommige stukken te lang duren met overgaan. De finale had wel stukken sneller achter elkaar gemogen.

Die betrouwbare bron is niet zo heel betrouwbaar.
We hadden maximaal 4" salutes en die zijn omhoog gegaan. Wat is er blijven staan? Een rek met 3" rook salutes van Ricasa (blauw en rood) en een rek met een stuk of 8 5" rook shells. Dezelfde als de 4" die je zag maar dan een maatje groter.

De finale bestond uit 300 x 2.5" salutes en 180 4" salutes.
Dit stond verdeeld in 3 secties. Er gingen 8 salutes per seconde de lucht in en er zijn voor de kleine knallers 45 Mjilnor 2.0 meer (om de 4 sec).

[/QUOTE]

Inderdaad tresher pyrotechnica igual zou een goeie zijn bijvoorbeeld zie de serie pyro's se 2 aflevering 5.
toch denk ik dat dit nooit zal gebeuren en het hoeft op zich niet big smile fireworks heeft hun uiterste best gedaan en ene top show neer gezet.
toch zou de profshow door een ander bedrijf laten schieten zeker niet verkeerd zijn.

Ik denk dat er heel veel mensen zich vergissen in de manier waarop de Zena Trophy tot stand komt.
Er staan daar voor 90% vrijwilligers. En dan heb ik het niet alleen over de mensen die hekken neerzetten en dergelijke maar ook over de vuurwerkers.

Ik las ergens weer een vreemd verhaal dat het vuurwerk €120.000 gekost zou hebben. Nou, ik kan je vertellen dat het vuurwerk nog niet de helft van dat gekost heeft. Misschien dat het evenement in zijn totaliteit €120.000 kost maar het vuurwerk zeker niet. Ik kan het een beetje weten want een groot deel heb ik zelf in Spanje besteld.

Original / Zena Vuurwerk doet dit bijna puur omdat ze het leuk vinden. Natuurlijk is het ook reclame maken maar dit soort dingen verdien je niet terug in Baarle. En wat zou er gebeuren als je een bedrijf gaat inhuren voor bijvoorbeeld de Mascleta en de finale show? Dan kan je er zomaar €40.000 bij optellen (qua vuurwerk) want die komen niet net zoals ons voor een broodje frikandel, een patatje met en de eer om het te mogen doen.

Ik zie best wel wat kritiek voorbij komen en uiteraard dat mag. Want er is ook kritiek waar iedereen wat van kan leren. Maar vaak gaat het ook om de stomste dingen. Hou aub in je achterhoofd dat dit festival door een handje vol mensen word georganiseerd, dat het ontzettend veel geld kost en dat het voor de bezoekers gratis is! Een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn.

En ik las ergens iets over Baarle..Waarom niet terug naar Baarle?
Daar stonden we op een paar voetbalvelden met 500 man publiek. Er komt nu 15.000 man op het evenement af. Niet meer te vergelijken met de tijd in Baarle en ook gewoon niet te doen in Baarle. Daarbij konden we na de laatste keer daar niet meer schieten omdat het gemeentehuis naast het voetbalveld was gebouwd en die vonden dat ze genoeg Falling Leaves op hun dak hadden gehad :p

Laatst bewerkt:
Hier nog een video van het evenement waar ik het meeste naar uitkijk. De Jubileum show, beetje onverwachts in een keer, dus snel camera erbij en filmen!

Was geslaagd in mijn ogen. Knalde flink :)

10 jaar VWC dat moest even gevierd worden met een prachtige show op de Trophy. Stuk verder naar achter gefilmd dan bovenstaand filmpje maar vind wel mooi dat het ook op het water weerkaatst:

:thumbsup:

Ja klopt inderdaad, sta graag beetje vooraan maar wil wel alles in beeld. Hierbij werkt een Wide Angle lens echt uitstekend :) Geen enkele salute gemist overdag en geen peony star in de avond :p.

Ik denk dat er heel veel mensen zich vergissen in de manier waarop de Zena Trophy tot stand komt.
Er staan daar voor 90% vrijwilligers. En dan heb ik het niet alleen over de mensen die hekken neerzetten en dergelijke maar ook over de vuurwerkers.

Ik las ergens weer een vreemd verhaal dat het vuurwerk €120.000 gekost zou hebben. Nou, ik kan je vertellen dat het vuurwerk nog niet de helft van dat gekost heeft. Misschien dat het evenement in zijn totaliteit €120.000 kost maar het vuurwerk zeker niet. Ik kan het een beetje weten want een groot deel heb ik zelf in Spanje besteld.

Original / Zena Vuurwerk doet dit bijna puur omdat ze het leuk vinden. Natuurlijk is het ook reclame maken maar dit soort dingen verdien je niet terug in Baarle. En wat zou er gebeuren als je een bedrijf gaat inhuren voor bijvoorbeeld de Mascleta en de finale show? Dan kan je er zomaar €40.000 bij optellen (qua vuurwerk) want die komen niet net zoals ons voor een broodje frikandel, een patatje met en de eer om het te mogen doen.

Ik zie best wel wat kritiek voorbij komen en uiteraard dat mag. Want er is ook kritiek waar iedereen wat van kan leren. Maar vaak gaat het ook om de stomste dingen. Hou aub in je achterhoofd dat dit festival door een handje vol mensen word georganiseerd, dat het ontzettend veel geld kost en dat het voor de bezoekers gratis is! Een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn.

En ik las ergens iets over Baarle..Waarom niet terug naar Baarle?
Daar stonden we op een paar voetbalvelden met 500 man publiek. Er komt nu 15.000 man op het evenement af. Niet meer te vergelijken met de tijd in Baarle en ook gewoon niet te doen in Baarle. Daarbij konden we na de laatste keer daar niet meer schieten omdat het gemeentehuis naast het voetbalveld was gebouwd en die vonden dat ze genoeg Falling Leaves op hun dak hadden gehad :p

Met je eens Tony,
Vrijdag heb ik me geheel vrijwillig ontfermt om/met team vwc te bouwen, anders mocht dat niet, en wat en top prestatie.
We zijn een beetje verwend aan het worden.
Mensen dit is een gratis evenement!
Gr Wim

Met je eens Tony,
Vrijdag heb ik me geheel vrijwillig ontfermt om/met team vwc te bouwen, anders mocht dat niet, en wat en top prestatie.
We zijn een beetje verwend aan het worden.
Mensen dit is een gratis evenement!
Gr Wim

Ik zou lekker 10 euro entree kosten vragen, dan blijven de meeste zeurders wel thuis.
Hannover kost ook 17,5 euro. Daar komen ook 7000 man op af.Dan is een 10tje nog goedkoop.

Hulde aan de hele organisatie die dit mogelijk maakt. Op een festival kloppen altijd wel dingen niet.
Gewoon even slikken en door genieten. Over het VIP gedeelte kan ik niet oordelen omdat ik daar niet ben geweest.

Ik vond het helemaal top - enige waar ik wel op zou letten (en wat al een paar keer is genoemd), maar kan me voorstellen dat je hier niet vantevoren aan zou denken, is die lamp die over het veld schijnt - al je 's avonds vanaf de graskant bij het vuurwerk richting WC liep, zag je echt geen handen voor ogen daardoor ;)

Laatst bewerkt:
Ik zou lekker 10 euro entree kosten vragen, dan blijven de meeste zeurders wel thuis.
Hannover kost ook 17,5 euro. Daar komen ook 7000 man op af.Dan is een 10tje nog goedkoop.

Hulde aan de hele organisatie die dit mogelijk maakt. Op een festival kloppen altijd wel dingen niet.
Gewoon even slikken en door genieten. Over het VIP gedeelte kan ik niet oordelen omdat ik daar niet ben geweest.

Tosch pyro vraagt dit jaar ook entree(5 euro) In zijn ogen is het een volksfeest geworden.
Dus entree vragen is niks mis mee.Zoals je als zegt hannover kost in de voorverkoop 17,50 bij de kassa 20 euro
en daar komen ook 10.000 man op af en elke show was uitverkocht! :)

Back
Bovenaan