Zena Trophy 2015 – Be there!

Ook deze wil ik jullie niet onthouden. Wat een lekkere daylight show met rook en salutes! Lekker geluid geeft dat, fluiters erdoor en het is helemaal af!!

Complimenten voor de organisators en iedereen die aan de Trophy heeft meegeholpen.

Het eten was prima voor elkaar!
Wc's waren erg vies en te kort op elkaar gezet! Het stonk er enorm. Dit was vorig jaar stukken beter!
Het parkeer systeem was in mijn ogen ook prima! Kon snel parkeren, het was even lopen maar lichaamsbeweging is voor een hoop freaks geen slecht idee :P .
Het festival terrein vond ik er mooi uitzien maar wel te smal.
Het vuurwerk vond ik wel wat ver weg liggen op de mascleta na. Vorig jaar was het in mijn ogen iets dichter.(op alle veiligheidsafstanden na dan he`)

Enige kwalijke punt voor de organisatoren: Ik vind het vrij raar dat men wilt dat iedereen zijn rommel op ruimt maar tegelijkertijd heb ik maar 4 prullenbakken gezien!!! DIE NIET EENS GELEEGD WORDEN. Ik erger me namelijk wel aan alle Tokkies die hun zooi op de grond gooien maar je bied ze niet echt gelegenheid om aan moeder natuur te werken.

Het vuurwerk:

Mascleta was erg gedempt door de omgeving en het gras. Tis zeer leuk dat het geschoten word maar valt in mijn ogen in het niet als je al een aantal keren in VLC bent geweest. Opbouw van de mascleta vond ik tegenvallen net als vorig jaar maar toch genoten omdat het een mascleta is :D

Daylight was zoals vorig jaar erg leuk. Hoorde wel uit betrouwbare bronnen dat de 5 inch salute`s waren blijven staan vanwege een dom foutje?? Overigens vond ik het tempo op sommige stukken te lang duren met overgaan. De finale had wel stukken sneller achter elkaar gemogen.

Zena trophy: VWC duidelijk het beste naar voren! Vuurwerkmuseum was in mijn ogen nr 2. Teveel dezelfde producten gezien bij de andere teams. Dezelfde cakes! Dit is in mijn ogen wel een van de redenen waarom VWC gewonnen heeft. Daar zat meer variatie in ten opzichte van de rest.

Zena cakes show. GEWELDIG!!!!

VWC show. Kort maar krachtig maar ook erg genoten.

Finale show. Leuke producten voorbij zien komen maar finale was slecht en tempo droevig.

Al met al toch weer een geweldig vuurwerk evenement! Het kan nooit perfect zijn maar we mogen zeer dankbaar zijn dat dit in onze omgeving toch mogelijk gemaakt word! Zena, sponsors en vrijwilligers bedankt voor een leuke avond!!

Ow nog 1 ding: DE MUZIEK WAS HEMELS! LEUKE GEZELLIGE BANDS!!! zeer goed gedaan! Had vorig jaar behoorlijke hoofdpijn van die *** muziek die destijds door je kop gestampt werd!!!

Ik vraag me wel af wat jullie kunnen neerzetten als iedereen een entree betaald van bv E 5,-

Ben het op sommige punten die je in je post aangeeft eens (niet dat we het over alles eens moeten zijn, maar toch) Maar de opbouw van de Mascleta vond je slecht? Dat het geluid erg gedempt was, compleet eens.

Maar je zou je misschien eens wat meer moeten verdiepen in hoe een Mascleta dient te worden geschoten. De Mascleta die op de Trophy is verschoten, zat technisch perfect in elkaar. Volgens het boekje.. 3 trueno de aviso's (salutes) vooraf, Traca, een Inicio(opening) waarin verschillende klanken te horen zijn geweest, opbouwend in intensiteit. Vervolgens een soepele overgang naar de dessarollo (naar de eerste sectie trueno's) waar er niet meteen als een gek op werd los geknalt. Opbouw is belangrijk in de mascleta, iets wat zeker gedaan werd. Naarmate de Mascleta vorderde werd er heerlijk, maar met de nodige controle geaccelereerd en werden ook de luchteffecten steeds agressiever (rauwe fluiteffecten van Ricasa). Daarna een kwam een hele dikke Terremotto (laaste stuk van de trueno's) en een mooie overgang naar de salutes. Afgesloten met een dik salvo 4 of 5'' salutes. Nee, je gaat mij niet vertellen dat deze Mascleta technisch gezien niet goed in elkaar zat.

Hier nog een stukje uitleg van de kenner Mr. Mascleta!
http://www.freakpyromaniacs.com/for.../11753-la-mascleta-la-sinfonia-del-ruido.html

Ondanks dat er een beetje kritiek was op de spektakelshow, dat misschien beetje kort was en geen grote WOW-factor gaf, heb ik toch erg genoten van het tempo, de variaties, de effecten en de salutes!

:thumbsup:

Dit was de Zena Show-off Sarlo, onze show kwam erna. :)
Helaas verkeerd aangekondigd door de omroeper.

Hierbij wil ik Vuurwerkcrew nogmaals van harte feliciteren met deze prachtige mijlpaal!
Het kon niet beter gevierd worden dan op deze manier. Het begin van de show staat er helaas niet op, de reden daarvan is bij een ieder inmiddels wel bekend. In alle haast moest ik de microfoon er nog opschuiven maar daarna gaat ie helemaal lekker :D

Ik zou zeggen, kijk lekker in HD en zet je geluid lekker hard bij de salutes! :cool:

Jwtjuh :bye:

En hier dan de spektakel show vanaf de achterkant.
Daar zat je opzich wel erg dichtbij vond ik zelf. Uiteindelijk ook maar iets verder gaan staan.

Staan echt prachtige films in dit topic, ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite en inzet.

Heerlijk om terug te zien. :thumbup:

In plaats van in een Trophy team een show te bedenken, bouwen en schieten, heb ik dit jaar meegebouwd aan de slotshow. We hebben met ruim 20 man en vrouw 2 dagen gebouwd op het veld en tevoren ook een weekend voorbereidende werkzaamheden gedaan met een team van 8 man.

Het was een hele leuke, gezellige en zonnige klus in de opbouw. Iedereen in het team was gezellig als het kon en serieus als het moest . We hebben met zijn allen keihard gewerkt. We moesten het veld af als de andere grotere shows geschoten werden en daardoor hebben we zelf ook aardig mee kunnen genieten van wat er door de anderen gepresteerd werd. Tussen de shows door weer rap terug en de laatst hand leggen aan de slotshow.

Het was een weldoordachte show met een hoop mooie bommen, mines en candles en ondanks dat er dus wat misgelopen is , was iedereen (op een klein aantal na) hoorbaar en zichtbaar enthousiast.

Ik denk dat er over het algemeen op een heel mooie editie van de Zenatrophy kan worden teruggekeken en dat iedereen van vrijwiliger, tot teamlid, tot bouwer, tot schieter, een enorme inzet heeft getoond om het evenement te laten slagen. Dank aan allen!!!!

Ik heb hoe dan ook enorm genoten en kijk uit naar de volgende!

En dan zijn we eindelijk toch beland bij de beelden van de finaleshow, Big Smile Fireworks bedankt voor weer een prachtige show. Het einde liet misschien wat te wensen over maar daar mag niet over geklaagd worden :D (daar dacht de cameraman van PyroTV naast mij trouwens wel anders over [zie einde] :p

Bekijk in HD voor ultiem kijk/luister plezier :)

Jwtjuh :bye:

zijn er eventueel nog andere lijsten van de team battle beschikbaar.
ben wel nieuwsgierig naar een aantal producten wat zijn geschoten ( een aantal zijn duidelijk herkenbaar )

Ik zou graag dit jaar een goudbeeld willen maken van consumentencakes.
tijdsduur ongeveer 1,5 minuut en budget 500 tot 600 euro.
welke cakes raden jullie me aan, heb inmiddels al 10x de Beta en Zeta.
het liefst alleen zena cakes.

Ha die Gilles,

Je zou de Zena Willow Box, Zena Brocade Box, Midnight Mania, Golden Wave,en of Crackling Wave kunnen nemen.

Back
Bovenaan