Bij deze wil ik Zena/Original Fireworks nog bedanken voor een prachtige dag. Okok wil ik nog een paar mensen in instanties in het bijzonder bedanken namelijk:
* Lesly, deze man heeft hier veel tijd en energy in gestoken samen met de rest van de Zena team.
* De mensen van het veiligheidsteam
* De bouwers van de mascleta, trophy showtjes, demo en de pyromuscial
* De mensen van vliegclub Feuerfogel
* De heren vrachtwagen chauffeurs die (ik neem aan) op hun vrije dag de trailers kwamen parkeren voor de reclame
* De mensen van parkeerbeheer
* Brandweer en politie voor de medewerking
* En alle andere mensen die deze dag mogelijk hebben gemaakt!
Een dikke pluim voor de organisatie want hier heeft echt een hoop werk en tijd in gezeten. Hieronder een aantal plus en min punten die ik heb ondervonden.
Pluspunten 
+ Aankleding van het hele terrein
+ Ruimte op het terrein(misschien wel iets te ruim)
+ Parkeren, goed geregeld ook dat je met de sticker op de ruit van het terrein af kon.
(vind wel dat er van tevoren op de site gemeld had mogen worden dat er 3 euro betaald moest worden voor parkeren)
+ De pyromuscial, wat een ervaren op zo een koste afstand!
+ Merchandise stand met hele mooie acties.
+ Mascleta, mijn verwachtingen lagen misschien te hoog waardoor ik het een beetje vond tegenvallen maar toch heel erg leuk dat dit te zien was.
+ Het uitdelen van oordoppen en veiligheidsbrillen voor bij de mascleta, echt super!
+ Na afloop kon iedereen prima wegrijden met dank aan de agent die in het dorp het verkeer regelde.
Minpunten/Verbeterpunten
- Het lange wachten tussen de activiteiten, ben zelf na de mascleta weg gegaan om ergens anders te gaan eten en om half 9 pas weer terug gekomen, ook i.v.m. de kou.
- Het begin van de pyromusical liep wel heel erg uit dat had volgens mij prima even gemeld kunnen worden over de speakers (toen ze nog werkten)
- Het vuurwerkmuseum zat wel heel erg in een hoekje verstopt.
- Budgetten van de trophy teams vond ik erg matig, dan liever minder teams toelaten, nu vielen de showtjes een beetje in het niets bij de rest van het evenement.
- Nadat de Zweedse fakkels op gebrand waren werd het erg donker, ook de parkeerplaats was erg donker.
- Had gehoopt dat er meer met het RC gebeuren gedaan zou worden, heb nu 2 keer dezelfde helikopter 5 minuten gezien.
- Vuurpijlwerpen kwam niet helemaal lekker uit de verf omdat er met dummies gegooid werd, zat dus totaal geen gewicht in.
Erg jammer was ook dat het op een gegeven moment heel erg koud werd, hier kon niemand wat aan doen natuurlijk.
Misschien alvast een idee voor volgend jaar:
Een oliebollenkraam en warme chocomel.
Mijn video's had ik ook nog niet geplaatst hier dus bij deze, foto's volgen later nog.