Zena Trophy 2013

Gave foto's Corne!

Top dag gehad gisteren.
Mascleta was erg gaaf, in het begin moesten we bombettes koppen, maar gelukkig bood de vuurwerkbril uitkomst.
Leuk gedaan wel jammer dat de finale eerder ging ivm de vonkoverslag.

Daarna hadden we een lange pauze en zijn we de Vuurwerkmuseum hangar ingelopen, om de uitstallingen te bewonderen.
Leuk om te zien, dat het allemaal veel aandacht had en dan bedoel ik niet de fruitkraam.
Een tijd met Tijger gesproken, over de bedrijven waar hij voor geschoten heeft en natuurlijk ook over old school vuurwerk.
Ook heb met de andere dude's bijgepraat en ik heb ik 2 mooie sleutelhangers gekocht.

Trophy was voor de rest super, wel jammer dat een x aantal cakes door dezelfde teams geschoten werd.
Maar ja, ik heb die keuze niet gemaakt uit de cakes, dus eigenlijk mag ik ook niet mauwen.
Bullingen vond ik een goede 2de, FPM had wat mij betreft 1ste moeten worden.
Wat ik verder apart vond is, dat sommige cakes/single rows de bombettes op de grond knalden.
Was dat expres of toch een productie foutje.

Ook veel mooie nieuwe Orginal producten gezien.
Een dikke duim voor de gangbare prijzen, je kan voor 80 euro een dik doorlont blok kopen.

Pyromusical was uber mooi.
Ron heeft een super show in elkaar gezet.
Wat was dat gaaf zeg!
Niet normaal weer, alsof je midden in de effecten zat.

Na een geslaagde dag zijn Ik, Fireworks addicted en ik naar Monchau gereden om daar een paar uurtjes rust te pakken.

Orginal, FPM mascleta knoop team, trophy teams, de vuurwerkmuseum dude's en R.N. Bakker en iedereen wie ik vergeten ben, die meegeholpen hebben.
BEDANKT VOOR DE ZEER GAVE DAG.
Gewoon kikken, vet gaaf!

Laatst bewerkt:
Helaas de mascleta niet gezien, maar de eindshow was de moeite waard! Respect voor het team dat dit mogelijk heeft gemaakt, grote klasse!

Ondanks de kou was de sfeer erg relaxt. Er was een super locatie gekozen en het veld was leuk ingericht.
DSC_2603_cc.jpg

Terwijl de Trophy showtjes werden geschoten werd er nog gesleuteld aan de eindshow.
DSC_2623_cc.jpg

De rest van de foto's volgen.

Had echt een superplek tijdens de Mascleta.
Voor mij was dit absoluut het gaafste moment van de hele dag!

Hier alvast een "kleine" teaser hehe...

Was heel erg mooi. Corné bedankt voor het rijden. Hierbij wat foto's en filmpjes:

Zena trophy 005.jpg

Zena trophy 007.jpg

Zena trophy 009.jpg

Zena trophy 011.jpg

Zena trophy 012.jpg

Opbouw Mascleta:

Opbouw team AVP:

Opbouw Pyromusical:

De Mascleta:

De eindshow (bijna geupload):

Hebben echt een toffe dag gehad. respect voor iedereen die dit georganiseerd hebben en mogelijk gemaakt hebben.. Wanneer word de volgende trophy gehouden..

Niet door mij gefilmd, maar bij deze de Trophy show van Team VWC!

Misschien was voor velen de Musical het hoogtepunt van de avond, ik heb zeker net zo genoten van het kijken naar de Trophy shows. Het was een geweldige ervaring om als teamlid mee te mogen bouwen. Dank Jurriën, Bastiaan en Michiel voor de goede samenwerking! Jur zat achter de knoppen en heeft de show dus geschoten. Top gedaan Jur, zenuwen voor niks :D

Rest van de shows was stuk voor stuk leuk om naar de kijken. Leuk om te zien hoe fanatiek iedereen er mee bezig was :)

Onze show liep helaas niet helemaal zoals het hoorde, wat gebeurde er nou precies?
Hoe had het dan wel moeten gaan?

drfb6x.jpg

Dit was het eerste ontwerp van de show.

We zijn begonnen met de muziekkeuze voor de Intro.
Omdat onze Teamcaptain (Aftershock/Arno) een echte Metalfreak is, hij het toch wel gaaf vond dat ik in zijn Team wilde deelnemen, kwamen we al snel bij het nummer "Thunderstruck" uit van ACDC.

We kozen voor een harde opening, met als doel het publiek gelijk in de show te "trekken"
De bedoeling was bij de intro op dat nummer te schieten, met uiteindelijk bij elke keer thunderrrrrr een Mjolnir. Dit dan 3x, gevolgd door 2x Lionheart tegelijk.
Helaas ging dit al mis want de muziek was voorbij en ons showtje begon....

De knalcakes deden hun werk prima, vooral de Lionhearts dus dat ging op zich lekker.
Na deze opening had er een dik "fluitbeeld" moeten komen. Doel was gepimpte draaizonnen met Ground Mouse erop, daarboven 2x Ghostsong tegelijk, 10 seconden later had dan de 2x Hypnotised er bij moeten komen.
Het complete beeld was getimed op totaal 45 seconden, eerst 5 seconden draaizon, daarna Ghost Song, 10 seconden later de Hypnotised erbij.

Weet zeker als dit alles goed was gegaan, dat we een zeer mooi en woest fluitbeeld hadden gezien. Ook de Ghost Songs die bij de andere teams wel afgingen vond ik superschel en goed :p Ghost Song in serie gezet, niet afgegaan.

Na het fluitbeeld was de opvolger het "MOD" beeld.
Ook dit ging compleet mis en alle Red Blinks knalden op de grond (ja dat waren wij dus)
Niet 1, niet 2, niet 3, maar praktisch allemaal. Wat was dan wel de bedoeling?

Wat wij wilden ging al niet ivm de beschikbare ruimte. Op de tekening is te zien hoe het had moeten staan.
De bedoeling was 2x Tiger tail, gevolgd door 3x Red Blink tegelijk, en om er nog eens overheen te pompen 4x Red Blink tegelijk. Ik vond dit zwaar *****, het had zo mooi kunnen zijn.

Hierna had de Finale moeten starten, wat ook helemaal weer fout ging.
Van thuis had ik planken meegenomen om een extra brede W-shape te maken met daarop de Caldera's. Dit had echt een flink brede knetterwolk moeten worden, helaas ging ook deze niet af! Geen Caldera's dus.

Ok de finale was getimed op de duur van de Caldera's, rond de 45 seconden.
De bedoeling was om hier 5x MOD Red Crackling boven te blazen, samen met 5x Silver Dragon. Helaas pruttelde alles maar wat na elkaar en ik kon ondertussen wel janken.

Tot slot had er een eindsalvo moeten komen, die bestond uit 2 "speciale" Silver Dragons.
Ook dit ging niet helemaal goed maar hier kan ik verder geen uitleg over geven :wink:

Heel erg jammer dat het showtje zo slecht is gegaan, maar ey, that's the life of a freak. We hebben ontzettend veel tijd, liefde en heel wat uurtjes erin gestoken.
De vraag van hoe het eruit had gezien als alles wel goed was gegaan zullen we nooit weten. Dat voelt nog het rotste momenteel.

Ik hoop dat jullie hebben kunnen genieten van ons showtje, want zeg nou zelf, onze grondbommen, wie had dat nou in die hoeveelheid? :cool: :p

Uiteraard wil ik nog mijn Teamleden bedanken voor de toffe samenwerking en vooral ook voor alle steun want had het er toch wel ff zwaar mee.
Bedankt mannen, en natuurlijk ook alle andere freaks, Zena, denk dat we er met zn allen een waar feestje van hebben gemaakt ondanks dat er veel mis ging!

34xmc8x.jpg

:thumbsup:

Allereerst Zena en alle andere, bedankt voor de mooie dag!

Ik heb een geweldige dag beleeft met alle freaks.

Samen met Richard in de auto lekker oude klappers geluisterd, zoals gewoonlijk.
Je bent een geniale kerel Rich maar volgende keer wel op je benen blijven staan haha.

Ik was gevraagd door Arno om te helpen met de show voor LVC en dat heb ik met alle plezier gedaan.
Helaas ging de show niet helemaal als geplanned maar ik heb weer wat dingen bijgeleerd en het is gewoon leuk om te doen :)
2 single rows klapte uit elkaar en enkele cues zijn niet ontstoken,

Dan de Mascleta. Ik heb er van genoten!
Ik was er eigenlijk bang voor dat het geluid zou verdwijnen het dal in maar het viel me nog alles mee.
Kan je nagaan als je in Valencia tussen die gebouwen staat enzo, niet normaal.

Van de eindshow heb ik echt staan te genieten, ook al viel het geluid weg.
Ik had op dat moment al genoeg op dus dan kijk je toch niet zo krap meer :p
Zonder muziek was de show alsnog zeer mooi om te kijken.
Ik heb de longen uit mijn lijf staan gillen tijdens de show.

Tussen alle activiteiten nog enkele dingen geprobeerd :D
Helaas kwam er een halve Duitser irritant doen.
Heb het nog vrij netjes opgelost met me 'laufen!!!'

Het was weer een geweldig weekend!

Allereerst wil ik Zena bedanken voor de organisatie van dit evenement.

Ook Rob Bakker en team mogen natuurlijk even benoemd worden.. want wat hebben zij een grandioos vette show weggeschoten gisteren!

Verder wil ik Bastiaan, Jur, Pyroguy en Recemonster bedanken voor het bouwen van de Vuurwerkcrew.nl-show!

En natuurlijk wil ik de mannen van de crew bedanken voor een gezellig weekend in ons blokhutje.. wat hebben we gelachen! :)

Hieronder mijn foto's van de Zena Trophy 2013!

img_4226_2.jpg

img_4234.jpg

img_4264.jpg

img_4291.jpg

img_4309.jpg

img_4324.jpg

img_4327.jpg

img_4354.jpg

img_4357.jpg

img_4358.jpg

img_4347.jpg

Mooi dagje gehad!

Erg mooi terrein voor dit soort evenementen, al vond ik het op sommige punten te groots opgezet.
We hadden een mooi plekje op de camping met mooi uitzicht op de laatste show.

Mascleta vond ik goed opgezet, natuurlijk niet zo als in Valencia, maar was boven verwachting goed. De trophy zelf vond ik niet zo veel aan, maar dat komt omdat ik niet zo van consu-showtjes houdt. De demo hebben we vanaf de camping gezien, waar het ook een aardig feest was :D

Hier wat punten:

+ De pyromusical
+ het koude bier
+ sfeer
+ De ultraschone dixies :)
+ Wurst...
+ De mascleta
+ Pownews chickie :)

- Die fokking wind

- te groots opgezet

Verder nog een puntje van kritiek naar de organisatie:

Als je mensen laat betalen voor een camping, zorg dan ook dat iedereen betaald. Na 17:00u kwamen er nog steeds auto's de camping opgereden, maar er was niemand meer bij de ingang. Niet echt fair tegenover de wel betalende gasten.

Volgend jaar weer??

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan