Zena Trophy 2013

Foto's van mijn kant.

De mascleta.
Mascleta_zpsf7ce2daa.gif

De tentoonstelling van het vuurwerkmuseum en de nieuwe dummy's.
VWM-en-dummy_zps6c4b18e6.gif

De Zena trophy.
Trophy_zps9195434a.gif

De Pyromusical.
(Excuses voor de regendruppels die af en toe op lens zaten.)
78dc366fa0ebf5cb6a449621f2ada89b-d6oif4c.gif

Laatst bewerkt:
Ik vond de Trophy zeer geslaagd!
Alleen de extreme kou was erg vervelend, verder vond ik de pauzes tussen alle onderdelen te lang.
(mede door de wind en kou)
Het was leuk om weer met freaks te hebben gesproken, al was er 1tje een beetje te ver heen, zo ver heen dat het eigenlijk niet leuk meer was, maar goed dit moet hij zelf weten natuurlijk.
We hadden een leuk en luxe huisje gereserveerd met een heerlijk ontbijt.
Met ons groepje hebben we en geslaagde dag gehad, Dracow, Steefkaboom, en Me-mo-ry!
De Mascleta was echt super! evenals de Pyromusical
Toch viel de echte trophy een beetje weg naast al dat spektakel..
Maar goed, Zena bedankt voor deze mooie dag met veel vuurwerk.

Filmpje van de Mascleta https://www.facebook.com/photo.php?v=214874511969956&set=vb.166725653451509&type=2&theater

Filmpje van de finale vuurwerk demonstratie https://www.facebook.com/photo.php?v=214866565304084&set=vb.166725653451509&type=2&theater

Foto's van de nieuwe producten + overig https://www.facebook.com/media/set/?set=a.214867218637352.1073741828.166725653451509&type=1

De Zena Trophy 2013 zit er weer op!

Het was een geweldige ervaring om mee te mogen maken. De Mascleta is iets wat je mee moet maken als vuurwerk liefhebber, de dreunen zijn zo onmenselijk hard! Het was wel vuurwerk snippers eten en ontwijken haha.

De Trophy zelf was leuk maar ik had liever minder teams gezien en een grote budget per team. Er waren nu 10 teams die ieder 350 euro budget kregen, daarnaast leken de shows erg veel op elkaar.

De vuurwerk demonstratie was goed opgebouwd en er werden schitterende producten geschoten. De nieuwe producten zijn betaalbaar en je krijg zeker waar voor je geld.

De pyro musical was awesome! Nog nooit een show van zo dicht bij mogen meemaken. Door de wind waaiden de shells onze kant op en ontplofte boven ons, geweldig om te zien. Helaas ging er wel het één en ander mis maar daar heb ik weinig van meegekregen haha.

Bedankt Zena vuurwerk en alle anderen.

Wat een top dag! Ik heb heeeeeel veel video- en filmmateriaal maar dit is zoveel dat ik dit eerst zelf even wil ordenen en er iets moois van ga maken.

Een verslagje van het hele weekend:

Het was zo ver, de dag van de Zena Trophy was aangebroken. Al om 7:30 wakker, het leek oud en nieuw wel. Geen wekker nodig al ruim van te voren wakker. Na een tijdje maar eens naar onder gelopen en een warme douche genomen. De kleding aan natuurlijk onze enige echte eigen kleding! Het AKH Fireworks tenue, polo en vest! Opgeladen camera's in de tas statief klaar gezet. Snel nog een fotootje maken voor Facebook door de spanning nogmaals naar de wc. En we kregen te horen dat de mede teamgenoten al in de auto opweg waren naar ons. Jaja, daar is de eerste RBfirework. Hierna volgde de volgende snel, Painkiller/Samenvuurwerkkopen, Jakhal/Chrackling King en last but nog least PatrickS!

Snel alle spullen inladen en het was tijd om de rit door de heuvels en bergen naar Büllingen te maken. Na een drie kwartier was het even tijd om de benen te strekken. Even stoppen bij een tankstation wat drinken en wat te eten erbij en na een kwartiertje pauze zetten we onze rit naar Büllingen weer voort. Wow, wat een omgeving. Heuvels, bergen, een woord 'Wow'. Na een half uur weer een tussenstop. Volgens onze enige echte Chrackling King lijkt het als je recht onder een windmolen gaat liggen dat het lijkt dat die wiek recht op je af komt. Ja dit ging Painkiller natuurlijk testen! Nja bij naderinzien hadden we beter door kunnen rijden, de windmolen waar we stonden was 2x zo klein als een normale... :p
We reden nog een kwartier en we kwamen eindelijk aan bij het hotel. Hotel Schröder. Van de buitenkant een leuk ding. Praatje gemaakt moesten wel ff de vliegen in het café wegslaan maar we kregen dan de sleutels. Naar de kamer en leuke kamers. Goed verzorgd niet vies. Prima!

Nog even buiten zitten met een Cola, koffie of onze ''BIER!''man Painkiller. (Waarom bierman volgt later in deze post) bestelde zich een goed glas Erdinger. En daar kwamen dan de gasten waarmee we zouden meeliften in hun bus. Na een praatje met elkaar gingen we dan naar Büllingen. Met ik weet niet hoeveel man in een busje, propvol. Bij het eerste spandoek 'Zena Trophy' meteen gejuich! We zijn er bijna. We kwamen aan en er kwamen ik weet niet hoeveel man uit die bus. Heerlijk!

Tijdens het lopen naar het terrein al heerlijke vuurwerkpraat. Eenmaal daar bleek het nog redelijk rustig te zijn. Iedereen inleggen voor bonnen en er werd meteen getoost op de Trophy! Toen was het zoeken naar Pieter, we vonden hem niet maar dan liepen we maar naar Lesley. En daar kreeg ik me persbandje. Ik doe samen met nog iemand filmen maar hij had dus het persbandje nog niet. Maar ik zag Valerie staan dus daar even nagevraagd en het was zo opgelost. Toen kregen wij de vraag of we wouden filmen voor een Belgische tv zender. Wow, ons antwoord was volmondig 'JA!'. Het leek ons fantastisch.

We gingen meteen kijken naar de Mascleta. De opbouw hiervan was grandioos wow. Wat een Truenos. Al die mooie kleurtjes, die buizen en alles! Tony was nog aan het aansluiten. En er werden nog strengne opgehangen. Hier nog wat video's en foto's van gemaakt en toen gingen we door.
De Zena Trophy zelf ook even gefilmd natuurlijk praatjes gemaakt en gefilmd!

We zouden ook nog even op het schietterrein van de Pyromusical gaan filmen en fotograveren. Wat een buizen niet normaal, zoveel. Alles was al geladen. Maar het aansluiten was nog bezig. Smilli was bezig met het verbinden van de finalesalvo? En andere waren nog bezig met het verbinden en nog veeel meer. Ook hier natuurlijk gefilmd en daar kreeg ik toch opeens iets in beeld, HE SMILLI?:shocked:

We gingen nog eens kijken bij de opbouw van demo en dit hehraalde zich een aantal keren. Toen weer terug naar de rest en filmden we ook nog even het EK Vuurwerkwerpen, de Graffiti Artist, de expoditie van het Vuurwerkmuseum en nog meer! Heerlijk. Ook zelf meegedaan aan het EK Vuurpijlwerpen, maarja. Ik verbrak het record makkelijk, helaas gooide ik hem naar de parkeerplaats. Helaas telde dat niet mee! :p

Toen gingen we eten! En de Mascleta, twee camera's hebben we neergezet bij de kooi en de buizen. En een bij het publiek. Wow, mijn eerste Mascleta. En wat voor een wat een knallers, salutes. Tony en crew. Mijn complimenten! Heb er van genoten, de microfoon van mijn camera denk ik ook... NOT! Maarja, daar gaat het om. Wat een geweld en wat een schouwspel.

Na nog een paar pilsjes en andere dingen. Was het tijd voor de Trophy. Hele leuke shows deze et een slechtere camera gefilmd omdat deze toch al door 100 andere gefilmd werd. En vandaar dit besluit om de accu's te sparen dei al snel leeg gingen door de kou. Maar waren hele leuke shows en we waren verbaasd van de MODs Red Blink en de tail verise!

En ondertussen lekker kampvuur stoken door ons werd deze Pyromaan Pyromaan1999 genoemd! Onze Painkiller die het bier wel erg lekker vond. Zelf Pownieuws/Powned heeft een lange tijd staan filmen. EN Painkiller werd gefilmd! Jaja, maandag komt het waarschijnlijk op tv en/of internet! Allemaal kijken! Was hartstikke gezellig bij het vuur! Zo warmde het wel even op!

Toen de demo deze hebben we helemaal niet gefilmd! Maar alles voor de accu's he!
Toen de brute finale van de demo! Ik wist al wat er stond maar wat een geweld van die dingen! Heerlijk. Een voorproefje van de show.

Hierna was het tijd voor de Pyromusical. Ik en RBfirework renden snel richting het schietterrein. Even Rob van Big Smile Fireworks succes wensen. En een statief neergezet naast het schietterrein. Altijd mooi om de lifts te zien. Zelf gingen we een stukje terug staan om daar de show zelf te filmen. Zet ik mijn camera aan bleek deze nog niet zo heel veel accu meer te hebben die kou ook.... Achja, snel verwisselen. Hopend dat de show niet begon. En gelukkig optijd. De hosw begon en na een halve minuut snel een stuk naar achter gerend met het statief omdat de stars om onze oren vlogen en ik het er niet op kreeg. Misschien stond het publiek bij de hekken zelfs beter! :p Maar dit had ook wel wat speciaals, in het vervolg maar een vuurwerkbril meenemen en een helm. Want ik kreeg een stuk 6'' shell om me kop. En met de snelheid is een stuk karton redelijk pijnlijk. Achja de adrenaline deed de pijn minder laten voelen. Helaas viel toen de muziek uit, ergernis. Maar de show zelf was top!! Rob kan er niks aandoen. En zijn show was fantastisch. Geen minpunten gezien of gehoord. Ik denk dat hij blij kan zijn dat hij zoiets moois heeft neergezet. En overmacht kan je niks aandoen! Mijn complimenten voor Rob en aan alle bouwers van de show! Na de show snel de andere camera opgehaald en naar Valerie gelopen. Ondertussen nog wat vuur op de terugweg uitgetrapt. En gloeiende stukken karton.

Eenmaal bij Valerie stonden Gys, Pieter Valerie en nog iemand in de tent. Nog een praatje gemaakt en we gingen met Pieter mee. Helaas ging niet alles volgens plan maar uiteindelijk is alles nog opgelost!

Ik bedank iedereen van Zena voor dit prachtige evenement, alle vrijwillegers, de bouwers van de Mascleta, de bouwers van de Pyromusical, de mensen van de demo, iedereen die de Trophy shows zelf hebben opgebouwd. En natuurlijk iedereen die ik vergeet, niet te vergeten Pieter en Valerie voor de persbandjes. Het was fantastisch. En Rob voor de kans om te filmen op het schietveld! En alle freaks waar ik mee heb gepraat of niet, het was gezellig jongens! In ieder geval iedereen hartstikke bedankt! En tot de volgende Zena Trophy! :D

Video's en foto's volgen nog eerst editen en nog heel veel meer! Als ik een linkje heb naar het Belgische nieuws waar de beelden op zijn geweest plaats ik die meteen hier! :bye:

Ik zal het kort maar krachtig houden wat een super dag! In een woord geweldig! Naar mijn mening was alles super georganiseerd. Het was de rit van 2.5 uur meer dan waard! Ook mijn complimenten naar Rob bakker en team. Erg jammer dat de muziek na een paar minuten uitviel, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. De show zat erg goed in elkaar en die salute finale heerlijk!

Iedereen bedankt voor deze super dag :)

Wat een geweldig evenement was het weer de Zena Trophy! hier de Mascleta, en de slotshow, met originele volledige soundtrack eronder.. Spijtig dat het geluid uitviel, maar gelukkig hebben we de soundtrack dus nog! organisatie, big smile fireworks, Rob bakker, Toon, en alle andere die betrokken zijn ontzettend bedankt voor deze spectaculaire dag!

Veel kijk plezier!

Mascleta:

slot show:

Hier dan de show die VWC heeft bedacht en uitgevoerd gisteren tijdens de Zena Trophy 2013 te Büllingen. Ik mocht er optreden als Team Captain en het geheel ook nog eens wegschieten. Dit was voor mij de eerste keer om elektronisch een vuurwerkshow te schieten. Super super zenuwachtig, maar toch best goed geslaagd naar mijn mening. Een TOP ervaring! Bedankt Bastiaan, Johan en Michiel voor jullie top inzet, een goede samenwerking en het gestelde vertrouwen in mijn persoontje achter de knoppen! Bedankt natuurlijk ook Zenavuurwerknl voor deze mogelijkheid en de voor ons zeer geslaagde dag!

Heb een super dag gehad en de vrouw ook.
Alleen jammer dat het wachten lang duurde in de koud en
dat de muziek stopte,
maar nu was de finale nog beter te horen.
Iedereen bedankt die mee gewerkt heeft aan deze dag
en in het bijzonder rob en zijn team en uiteraard zena.

Hier ons showtje van de LVC, met de Intro op muziek zoals het eigenlijk had moeten gaan.

Gefilmd vanaf schietlokatie :cool:

Vanmiddag ook weer thuisgekomen na een, ondanks een helaas zwaar mislukte show zie de volledige en door mij zeker niet te overtreffen uitleg door Thunderboy in POST336 , geweldig weekend in Bullingen vrijdag al afgereisd en ons gehuurde huis betrokken. Daarna eerst wat gaan eten, het was al laat... We kwamen bekende spandoeken tegen:
fe7a1e5e3e76176b9eee9ca2c128eb26.jpg

Na een onrustige nacht ( zenuwachtig en gespannen... ) de gordijnen opengeschoven. Er was weer een extra spandoek geplaatst :
374c9550ea6c5d776111fb203e16fe40.jpg
Koffie en ontbijt genuttigd en vriendin en kids (tijdelijk) verlaten.

Om 10 uur was ik op t veld en na de briefing werd het vuurwerk aan de teams ter beschikking gesteld. Het vuurwerk gecheckt en nadat mijn team zich completeerde met de aankomst van Thunderboy, Topgun en later ook MichelWRX zijn we gaan bouwen.
T veld nog leeg :
32c31f29b77ec672b6fb8a5101fea8a8.jpg

En opgebouwd en wel :
69119427033a720d2a702bfabf0c74a4.jpg

Twee mooie beelden dan nog wel, (thanks voor de foto's Topgun)
2c095f29e8a015659f5e7f7e3fe234bb.jpg

78788cb10dbbbf78df9e2ced0c8c379d.jpg

Grote dank aan mijn team en een absolute extra dankvermelding welke uitgaat naar de voltallige Zena crew Het is een enorme organisatie en een geweldig feest geweest!

Zena, Original, Vuurwerkvisie en alle anderen die dit evenement mogelijk gemaakt hebben, DANK! Ontzettend gave dag gehad gisteren, welke uitstekend was georganiseerd. Hoop dat we in de toekomst hier nog vaker van gaan mogen genieten! :)

Zo nu het normale leven weer bezig is eindelijk de rust gevonden om te reageren.
Wat was me dit een weekend, echt zwaar genoten.
Op de heen weg lekker met zen vijven in een auto gezeten genieten van de muziek en ons kapot lagen over de nu al rare opmerking.
Onderweg ook zitten genieten van de geweldige slingerwegen door de Eifel op weg naar het terijn. Eenmaal daar aangekomen over dag samen met Tristen grootste deel van de tijd over de schietvelden gelopen, gepraat met iedereen en natuurlijke veel beelden verzameld.
Richting de avond begon het idd goed koud te worden maar dat moch de pret niet drukken snel noch een extra vest gekocht en lekker gezzellig met de groep rond het kampvuur gezeten. (Waar onze groep volgensmij de meeste lol had van iedereen op het terijn tot op het punt dat we publiek hadden haha).

Na de trophy en demo snel na rob bakker toegegaan voor de zoveelste keer die dag. Rob noch even succes gewenst en toen cam voor ground zero view klaar gezet en daarna ons zelf stuk verder op in te veld opgesteld voor de show. Wat later dus veel te dicht bij bleek maar ochja. Al filmend stukje naar achter gerend zodat we meer van de show op beeld konden krijgen. Ook was daar de downfall van resten noch erger. Wat was ik toen blij geweest met een vuurwerkbril....

Enorme genoten van de show, ook al wou de muziek niet mee werken.
Rob heeft gewoon een kas van een show neer gezet met een finale waar je u tegen zegt. Wat waren die laatste salute's 4" ?

Na de show snel na de cam bij het schiet veld wezen op halen al gloeiende resten uit trappend en samen met tristen na pieter toe gegaan om het een en andere te regelen. Daarna noch even de rest van onze groep op gezocht bij de afterparty en na even genieten van de muziek ook vertrokken naar het lekker warme hotel.

Na een niet zon super nachtje (slecht geslapen) even lekker gezellig ontbeten met de groep, onder het genot van verhalen en herinnering van gister en gewoon vuurwerk praat in het algemeen.
Maar aan al het moois komt een einde jammergenoeg. Het werd tijd om terug naar huis te vertrekken.
Na een uurtje rijden in een auto vol herinneringen (letterlijk en figuurlijk) aan de dag van te voren thuis aan gekomen en direct aan het werk gegaan met wat beelden voor Pieter online te krijgen.

En nu is het maandag morgen men lijf voelt slecht aan doodmoe hier en daar spierpijn zit ik dit bericht op men cell te typen noch af en toe in een deuk liggen alleen al van de herinneringen.
Echt genoten van dit weekend.

OJA EN MENSEN VANAVOND POW NEWS KIJKEN!! Haha.

Laatst bewerkt:
Voor mensen die het leuk vinden.Heb nog een paar foto`s van de omgeving daar en dat is echt super mooi.:angel:

2qv9z4z.jpg

opcau.jpg

2uh73oi.jpg

iqgcwn.jpg

Hier nog mijn video van de pyromuiscal

Erg jammer van de muziek natuurlijk, 3 volle dagen opbouwen en dan dit. Alsnog bedankt voor alle inzet en zelfs zonder muziek was het heel erg gaaf om te zien !

Laatst bewerkt:
@tristen , jullie waren dus die schreeuwende luitjes bij het vuur, Jullie werden wel erg stil toen er op eens iemand werd geintervieuwd :wink:

@tristen , jullie waren dus die schreeuwende luitjes bij het vuur, Jullie werden wel erg stil toen er op eens iemand werd geintervieuwd :wink:

Volgens mij hebben jullie een stukje gemist. We zijn drie keer geïnterviewd, eentje zei alleen maar BIER tegen de camera. De andere twee hebben we echt een ''normaal'' interview gegeven! Vanavond Pownieuws op Nederland 3! Dus dan zullen we het wel zien, komt het niet daar komt het waarschijnlijk op de site van Pownieuws. Stil waren we niet! :p

Back
Bovenaan