Zena Revolution

Ook hier probleem met deze box gehad eigenlijk met alle zena boxen die ik had.
Liep niet lekker door of stopten er gewoon mee.

Verder waren het prachtige boxen kan niets anders zeggen, maar net dat puntje van dat het niet zo loopt als je van te voren in gedachten had.

waarom zou je de doos er omheen willen doen? rolletje ducttape van de wibra voor een euro en klaar ben je...ook geen gezeur met spontane ontbranding...

4 blokjes valt nog wel aan elkaar te tapen, maar 8 zoals de revolution wordt toch een aardig gewicht.
Vind het in de doos wel net zo veilig. Je kan alles doorlonten, in de doos en klaar. Je hebt dan niet direct blootliggende lonten. En in de doos kan je ook bij het optillen/verplaatsen niet per ongeluk lontjes lostrekken enz. Voordat je hem afsteekt de flappen van de doos afscheuren en aansteken maar.

cake 1234 kon je zo plaatsen dat je zo dicht mogelijk bij de tubes de lontjes aan elkaar kon verbinden waardoor je vrijwel geen pauze had. Bij het doorlonten van 5678 moest je af en toe wel eenige afstand overbruggen om cakes heen. Heb dat opgelost door gelijk waar het reservelont uit de tube kwam roze snellont eraan te bevestigen en dat weer zo dicht mogelijk bij de tube van de volgende cake bevestigd.

Leuke bak,maar wel mindere effecten,burst ertussen,Zena Triumph presteerde beter,hardere burst en vollere effecten.Las dat deze box geen kooi heeft,dat zal de burst verklaren,de triumph heeft wel een kooi.Leuk maar geen topper voor mij.

Vond dit echt een prima pakket cakes, heb ze los geschoten, de eerste 4 achter elkaar en de laatste 4 direct aangestoken, prima geweld hoor, zeker ondanks dat er geen kooi omheen zit. Had bij 1 cake dat ie na 1 rij ophield, maar gelukkig hebben we de reservelont dan nog hehe. Voor de prijs van €169,- prima, maar de losse verkoop €249,- vind ik té.

Ben ik toch niet de enige die deze box wat vond tegenvallen. Hij ging bij mij 1x uit nou kan dat gebeuren maar vond de burst en boeket grootte niet optimaal. De 2big momma's die ik had knalde deze er dik uit.

Ik snap het ook niet Brian, slechte langzame bak was dit met weinig boeiende effecten.
Viscos zo dicht op elkaar mogelijk gemaakt en dan nog enorme pauzes en 1 keer uitgegaan.

<Blablabla mode="on">
Uiteraard moet ik jullie er allemaal nog wel even op wijzen dat dit volstrekt illegaal is en dat dit in Nederland niet is toegestaan.
<Blablabla mode="off">

Hierbij mijn korte How-To hoe een Zena Revolution door te lonten. (deze techniek werkt bij praktisch iedere doorlontbak).

Begin met de cakes in de goede volgorde te zetten in de doos en zorg ervoor dat de reservelont van cake 1 dicht bij de hoofdlont van cake 2 zit en zo tot de laatste cake. Bij de revolution gaat dit voor de eerste 4 cakes simpel maar vanaf de waaiercakes (5 t/m 8) wordt dit wat lastiger. Hieronder een afbeelding van mijn indeling in de doos. (H = hoofdlont en R = reservelont)
Bekijk bijlage 17312

Verwijder daarna alle lontbeschermers. Ik vind het zelf altijd handig om de beschermers van de eerste en laatste te laten zitten om vergissing te voorkomen. Op de hoofdlont van cake 1 schrijf ik altijd het woord lont en op de reservelont van de laatste zet ik een kruis
Bekijk bijlage 17313

Vervolgens pak je een tywrap en bevestig je de reverselont van cake 1 met de hoofdlont van cake 2. Daarna tape je het restant van de lonten aan elkaar met schilderstape.
Bekijk bijlage 17318

Zo ga je het hele rijtje af tot je aangekomen bent bij de laatste cake (in dit geval 8). Vooral bij de waaiercakes is het zoals gezegd wat puzzelen om de lonten goed aan elkaar te krijgen. Je kan voorzichtig kijken of je de lont wat opzij kan trekken/manoeuvreren maar pas wel op dat de lont niet breekt!. Mocht het echt niet lukken de lonten bij elkaar te krijgen kan je altijd wat extra viscolont er tussen plaatsen.

Als alles doorgelont is is het heel belangrijk om de lonten vast te plakken om te voorkomen dat ze geraakt worden door iets. LET OP! Tape de setjes lonten altijd op de VOLGENDE cake vast. Anders wordt het lont al aan gort geschoten voordat hij wordt ontbrand.

Dit is mijn eindresultaat:
Bekijk bijlage 17316

Al met al koste het me 9 Tywraps, wat schilderstape en 15 minuten maar heb je wel een mooie doorlopende show! Verbeteringen of aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom :)

Batterij 6 en 8 had ik eerlijk gezegd 180 graden naar rechts gedraaid om de hoofd- en reservelontjes naar elkaar te brengen, tenzij deze Zena bak zo'n zelfde schiet"mechanisme" heeft als de Rubro bakken van 2013... dan hoeft dat niet en is het draaien van batterijen zelfs onwenselijk.

Hier een filmpje van de Zena Revolution (niet mijn filmpje):

Op zich is het een nette box maar het tempo ligt te laag en de burst is bij sommige boeketten vrij slap. Deze box zou ik nooit zo kopen maar ik kreeg 'm als vervanger voor de Garden of Eden. En of ik dit een gelijkwaardige box vond? Nee, had toch liever de GoE.

Revolution was bij mij ook de vervanger voor GoE. Wel iets anders dus, maar ik en de omstanders hebben er zeker van genoten. Best een spektakel maar op een andere manier. Doorlonten was even puzzelen omdat de hoofd- en reservelonten bij de waaiercakes niet aansloten. Opgelost door de waaiers trapsgewijs naast elkaar te zetten in de doos en de snellonten te verbinden. De i-shapecakes 1 t/m 4 in aparte doos ernaast, liep vlekkeloos door.

Voor de 'aanbiedingsprijs' van 169 euro en afgezet tegen aantal cakes en kruitgewicht een mooie box. Maar volgend jaar hopelijk toch alsnog de Garden of Eden.

Mijn cakes deden het allemaal prima. Zie het bovenstaande filmpje, welke door mij geschoten en gefilmd is. Er is een kleine vertraging in het doorlonten, dit was omdat ik geen tijd meer had om de cakes overlappend te lonten. Anyway, prachtbak waar ik zeer over te spreken ben!

Ik heb deze ook afgeschoten maar is niet voor herhaling vatbaar. Ik ben zeer teleurgesteld in deze box, tempo was veels te laag en doorlonten is geen optie bij deze cakes. Zeer lange tussenpauzes van soms wel 15sec.

Zena kan nog wat leren van de Royal boxen die heerlijk QM boven op de cake hebben zitten.

Ik heb deze ook afgeschoten maar is niet voor herhaling vatbaar. Ik ben zeer teleurgesteld in deze box, tempo was veels te laag en doorlonten is geen optie bij deze cakes. Zeer lange tussenpauzes van soms wel 15sec.

Zena kan nog wat leren van de Royal boxen die heerlijk QM boven op de cake hebben zitten.

Volgens mij is dat ook niet meer de bedoeling en was dit afgelopen jaar voor het laatst het geval!

Vriend van mij heeft deze geschoten wel los maar wel rambakken hoor! Harde knal bij het lanceren en heldere tail en breed effect in de lucht, maar of im zelf zou kope....

Ik denk dat de meeste mensen hier wel een oplossing weten voor het sneller laten afgaan van zo'n box.
Je kunt ook roze lont zelf toevoegen of QM. Het is wat meer werk, maargoed dan krijg je wel wat je wilde toch?
Ik zou het in ieder geval niet van visco op visco doorlonten.
greetzz

QM mag niet meer zichtbaar zijn op de cake, ik hoop dat ze dan wel nog qm onder het etiket houden. Dit is toch wel een stuk makkelijker doorlonten.

QM mag niet meer zichtbaar zijn op de cake, ik hoop dat ze dan wel nog qm onder het etiket houden. Dit is toch wel een stuk makkelijker doorlonten.

Onder het etiket van de Zena cakes zit gewoon roze lont, even vast draaien en je hebt een overgang zonder vertraging ;)

IMAG0146[1].jpg

Back
Bovenaan