Zena Megastore Olen

Ik vrees dat de situatie niet goed is.
Als de winkels nu weer openen en er worden weer controles gedaan op die 1kg regel per persoon en per voertuig dan is het risico erg groot voor Zena.
Ik neem aan dat ze niet snel een risico willen lopen om in herhaling te vallen met wat er gebeurde.
De boetes zullen bij herhaling hoger zijn en risico op een langer verbod om te verkopen.
De winkels zullen wel een grote bron van inkomsten zijn maar ik denk niet dat ze risico willen lopen om ook de groothandel Original te laten blokkeren want dan komt ook de levering aan alle winkels in Nederland en België (en andere landen)in het gedrang.

Het wordt wachten op nieuws en dat kan nog wel even duren vermoed ik, laat ons hopen dat die idiote wet in België van 1 kg wordt aangepast

Ik vrees dat de situatie niet goed is.
Als de winkels nu weer openen en er worden weer controles gedaan op die 1kg regel per persoon en per voertuig dan is het risico erg groot voor Zena.
Ik neem aan dat ze niet snel een risico willen lopen om in herhaling te vallen met wat er gebeurde.
De boetes zullen bij herhaling hoger zijn en risico op een langer verbod om te verkopen.
De winkels zullen wel een grote bron van inkomsten zijn maar ik denk niet dat ze risico willen lopen om ook de groothandel Original te laten blokkeren want dan komt ook de levering aan alle winkels in Nederland en België (en andere landen)in het gedrang.

Het wordt wachten op nieuws en dat kan nog wel even duren vermoed ik, laat ons hopen dat die idiote wet in België van 1 kg wordt aangepast

alles wat hierboven geschreven word is goed verwoord alleen vind ik dat zena ons nu wel eens op de hoogte kan brengen al is het maar ideeen die ze aan het verzinnen zijn om door te kunnen gaan zodat wij ook op de hoogte blijven.
we zijn tenslotte een grote bron van inkomsten voor hun.

alles wat hierboven geschreven word is goed verwoord alleen vind ik dat zena ons nu wel eens op de hoogte kan brengen al is het maar ideeen die ze aan het verzinnen zijn om door te kunnen gaan zodat wie ook op de hoogte blijven.
we zijn tenslotte een grote bron van inkomsten voor hun.

Tja, wie zegt dat ze überhaupt kunnen spreken. De winkels zijn ten minste voor minimaal 2 weken gesloten (dus op z'n vroegst hadden ze vandaag weer open kunnen gaan, maar dat is duidelijk niet het geval) in afwachting van verdere maatregelen. Deze zijn er overduidelijk nog niet, anders waren ze wel weer open. Het lijkt mij dan ook verre van verstandig om op een openbaar forum de gang van zaken te posten, geen advocaat zal dat toestaan zolang de zaak nog bij het OM ligt. Afwachten dus tot er iets officieels te melden is.

Tja, wie zegt dat ze überhaupt kunnen spreken. De winkels zijn ten minste voor minimaal 2 weken gesloten (dus op z'n vroegst hadden ze vandaag weer open kunnen gaan, maar dat is duidelijk niet het geval) in afwachting van verdere maatregelen. Deze zijn er overduidelijk nog niet, anders waren ze wel weer open. Het lijkt mij dan ook verre van verstandig om op een openbaar forum de gang van zaken te posten, geen advocaat zal dat toestaan zolang de zaak nog bij het OM ligt. Afwachten dus tot er iets officieels te melden is.

dan nog kunnen ze toelichten wat er nu precies gebeurt is en speculeren daar doen we allemaal aan mee zolang je van hun geen bericht krijg....

Original heeft er zo zijn redenen voor om nog niet te spreken. Anders hadden ze dit al lang gedaan. Tot die tijd gewoon even afwachten.

De januari sales zijn natuurlijk voor vele vuurwerkfans een leuke meepakker. En zij die wilden gaan zien deze tijdelijke sluiting als een gemiste kans. Maar vanuit het moederconcern kijken ze verder naar voren, en zullen ze de focus leggen op het komend verkoopseizoenen waarbij ze (misschien) rekening moeten houden met de wetgeving en evt. andere controles. Hiervoor wordt waarschijnlijk ook intern hard gewerkt zodat deze situatie eenmalig voorkomt, en dat duurt langer dan 2 weken. (maar een leek zoals ik kan daar eigenlijk weinig zinnigs over zeggen en beter afwachten...;)

Er is geen enkele Belgische verkoper die zich houd aan de 1kg regel.
Misschien op de laatste dagen van het jaar wel, wanneer men intensief controleert.
Maar op andere momenten zeker niet en duwt men de kilo's zo over de toonbank.

De 1kg regel is ook niet werkbaar wanneer men een Europese regel van 500 gram / cake heeft.
Op websites van de concurrentie zie je genoeg pakketten en cakeboxen staan die als 1 stuk verkocht worden.
Met zeker 2kg kruit per box.

Ik blijf vermoeden dat er overlast in Maaseik was.
Xtremerides gaf al aan dat hij bij Zena "koopt" en onderweg in België afsteekt.
Er moet een reden zijn dat de Belgische politie midden januari controles doet.

Hoe dan ook heb ik het altijd verbazingwekkend gevonden hoe Zena alles zo open en bloot doet in België.
Cakeboxen en knalmatten laten winnen via wedstrijden op Facebook, met de winnaar op de foto etc.
Dat mocht allemaal wat discreter.
Er zijn zat winkeliers in België die dol zijn op een privé afspraak met een klant op een rustig moment doorheen het jaar.
Salon Roger mag je opbellen en die gooit zen tent open.
Dat is natuurlijk allemaal wat minder opvallend dan "we gooien alles in de uitverkoop met 50% korting".
Want dat horen de Belgische tokkies natuurlijk ook en dan lopen ze de hele tijd met strijkers te gooien.

Er is geen enkele Belgische verkoper die zich houd aan de 1kg regel.
Misschien op de laatste dagen van het jaar wel, wanneer men intensief controleert.
Maar op andere momenten zeker niet en duwt men de kilo's zo over de toonbank.

De 1kg regel is ook niet werkbaar wanneer men een Europese regel van 500 gram / cake heeft.
Op websites van de concurrentie zie je genoeg pakketten en cakeboxen staan die als 1 stuk verkocht worden.
Met zeker 2kg kruit per box.

Ik blijf vermoeden dat er overlast in Maaseik was.
Xtremerides gaf al aan dat hij bij Zena "koopt" en onderweg in België afsteekt.
Er moet een reden zijn dat de Belgische politie midden januari controles doet.

Hoe dan ook heb ik het altijd verbazingwekkend gevonden hoe Zena alles zo open en bloot doet in België.
Cakeboxen en knalmatten laten winnen via wedstrijden op Facebook, met de winnaar op de foto etc.
Dat mocht allemaal wat discreter.
Er zijn zat winkeliers in België die dol zijn op een privé afspraak met een klant op een rustig moment doorheen het jaar.
Salon Roger mag je opbellen en die gooit zen tent open.
Dat is natuurlijk allemaal wat minder opvallend dan "we gooien alles in de uitverkoop met 50% korting".
Want dat horen de Belgische tokkies natuurlijk ook en dan lopen ze de hele tijd met strijkers te gooien.

Ik denk dat de overheid in België eens dringend moet wakker worden. De 1 kg regel is inderdaad lachwekkend. Als ze zo doorgaan zal het in België net als in Nederland de illegale markt, want ook in België is vuurwerk populair en zijn er vele freaks, alleen maar in de hand werken, is dat dan een betere situatie ik denk het niet. Het vuurwerk in de winkels is superveilig en met normale lading kruit terwijl de illegale markt levensgevaarlijke producten verkoopt. Of erger nog, moeten we zelf gaan knutselen met kruit, karton en lijm

Wakker worden Mr Peeters

Verkopen de winkels in NL illegaal vuurwerk?

Maar sowieso, als men hier meer controleert op de 25kg regel dan krijg je hier ook gedonder.

Ik vraag me af wat zena met al de knallers en matten gaat doen die na 2017 in België verboden worden. Zouden ze dit jaar met extra knalvuurwerkaanbiedingen komen?

Ik vraag me af wat zena met al de knallers en matten gaat doen die na 2017 in België verboden worden. Zouden ze dit jaar met extra knalvuurwerkaanbiedingen komen?

Huh verboden? Hoe kom je aan deze informatie? Dit heb ik namelijk nog nergens gelezen? Wel iets koets over de matten maar verder niks?

Ja het een en ander gaat veranderen.Knallers mogen geen 2gram meer bevatten en matten worden ook aangepast aan de wet die dan van kracht gaat

Het word er allemaal niet beter op maar ja we zullen het er mee moeten doen

Gr vvw

Huh verboden? Hoe kom je aan deze informatie? Dit heb ik namelijk nog nergens gelezen? Wel iets koets over de matten maar verder niks?

Knallers 0,5 gram flash of 1 gram slow flash of maximaal 6 gram BP. Strijkers enkel nog met BP. Geen ratelbanden/rollen meer.

ratelbanden en rollen mogen weldegelijk nog wel.
alleen nog tot 25gr flash (dacht ik) maar worden zeker niet verboden.

Ik verwacht erg weinig van een 'rol' met 25 gram kruit.
In de kleine rol van 10.000 zit ongeveer 120 gram.
In de kleinere rol van 5.000 zit 80 gram.
Je komt dan uit bij de 3.000.
Dat is geen rol meer.

1307_CELEBRATION_CRACKER_3000.jpg

Back
Bovenaan