firekwakkers
VWC lid
Het betreft inderdaad problemen omtrent de 1kg-regel. Verdere details heb ik helaas niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap dat er nieuwe regels zijn op vwc wat betreft grammen en sloop en klussers, maar dat er nu een soort van zelf benoemde persvoorlichters opstaan die niet blij zijn met bovenstaande discussies schiet mij toch in het verkeerde keelgat.er mag toch gedachten meningen eventueel speculaties worden geuit op vwc?of gaan we over op censuur? Als dat zo is maak van vwc dan een grote reclame zuil in het mening straatje van de beheerders zonder mogelijkheden tot posten.
Het is niet raar dat na een bezoek aan ZENA Maaseik ook ZENA Olen dicht moet. De handel moet kapot, dat is het doel van dit alles en dan halen die Belgen alles uit de kast. Ze maken hun eigen regeltjes en passen bestaande regeltjes verkeerd toe.
De heleboel moet gewoon kapot en dan krijgen van ze hun Nederlandse collega's een schouderklopje.
Is niets raar aan. Wat raar is dat de winkels in Baarle Hertog nog niet gesloten zijn! Maasmechelen was al dicht en dus nu Maaseik en de hoofdzetel in Olen. Maaseik wordt immers aangestuurd vanuit Olen.
Joh, in België is niets raar alle logica die wij Nederlanders met ons meedragen is vreemd aan sommige Belgen.
Veemd is dat Zena Maaseik vrij snel een vergunning kreeg en dat dezelfde overheid nu bezig is om ze het leven zuur te maken. Wees vooral niet verbaasd als ZENA 'overnight' gewoon ophoudt te bestaan in België als er lijfstraffen gaan dreigen voor de bestuurders van de firma('s).
Laten wij maar even afwachten wat er uit gaat komen.
Pff gesloten tot de 29ste, dan nog 2 dagen voor de mega sales als die niet verlengt worden. Iedereen gaat het dan in 2 dagen tijd daar halen dat weten ze dus dan gaan ze controleren, omdat ze weten dat er nog maar 2 dagen mega sales zijn :/
(ook me eerste post op forum ooit)
Pff gesloten tot de 29ste, dan nog 2 dagen voor de mega sales als die niet verlengt worden. Iedereen gaat het dan in 2 dagen tijd daar halen dat weten ze dus dan gaan ze controleren, omdat ze weten dat er nog maar 2 dagen mega sales zijn :/
(ook me eerste post op forum ooit)
Ik denk niet dat er veel mensen naartoe gaan en of ze er de laatste 2 dagen mee doorgaan, er zal natuurlijk actief worden gecontroleerd in het vervolg met alles, dus het is niet echt de moeite waard om voor 1kilo naar belgië te gaan.
Ik denk niet dat er veel mensen naartoe gaan en of ze er de laatste 2 dagen mee doorgaan, er zal natuurlijk actief worden gecontroleerd in het vervolg met alles, dus het is niet echt de moeite waard om voor 1kilo naar belgië te gaan.
En als ze gesloten zijn om de 1kg regel, hoe gaan ze dan die laatste twee dagen om met die regel?
Ik denk dat er heel wat mensen teleur gesteld zijn als ze er naar toe gaan en ze krijgen maar 2 cakes mee.
edit: Luuk was me net voor
Ik snap dat er nieuwe regels zijn op vwc wat betreft grammen en sloop en klussers, maar dat er nu een soort van zelf benoemde persvoorlichters opstaan die niet blij zijn met bovenstaande discussies schiet mij toch in het verkeerde keelgat.er mag toch gedachten meningen eventueel speculaties worden geuit op vwc?of gaan we over op censuur? Als dat zo is maak van vwc dan een grote reclame zuil in het mening straatje van de beheerders zonder mogelijkheden tot posten.
Kan Pieter geen opheldering geven?
Het betreft inderdaad problemen omtrent de 1kg-regel. Verdere details heb ik helaas niet.
Lijkt me wel dat ze dit gaan verlengen of ergens anders mee compenseren.
Pieter, Glenn en Henri zijn wel online geweest.
Het zal wel een reden hebben dat ze (nog) niet reageren.
Als het bv. een juridische zaak betreft is dat te begrijpen.
Er is in België al een tijdje een trend zichtbaar van handhaving.
Tijdens een controleactie werden zes Nederlanders én een vuurwerkverkoper gecontroleerd en geverbaliseerd inzake overtreding van de wetgeving op het vuurwerk. Er werden zes Nederlanders geverbaliseerd die een hoeveelheid PTS (pyrotechnisch sas) in hun voertuig hadden van minimum 1.7 kg tot maximum 18.4 Kg, daar waar slechts 1 kg per persoon of 1 kg per voertuig toegelaten is. Lastens de verkoper van het vuurwerk werd eveneens een proces-verbaal opgesteld. Het vuurwerk werd in beslag genomen ter vernietiging. Tevens werd een administratief verslag aan de burgemeester overgemaakt. De Nederlanders combineerden hun aankoop van vuurwerk met het voltanken van hun wagen. De actie werd uitgevoerd in het kader van de openbare veiligheid van alle burgers en dieren. De handelszaak dient dan ook tot 29 januari 2016 de deuren gesloten te houden in afwachting van verdere maatregelen.
Dat Olen dicht moet na de feiten in Maaseik is WEL raar. Je zegt het zelf, Maaseik wordt aangestuurd vanuit Olen, het klopt niet dat de moedervestiging dicht moet als er fouten worden gemaakt bij de dochter.
In België kan een handelsinrichting bij onregelmatigheden gesloten worden door een burgemeester. Maar de burgemeester van Maaseik kan Olen echt niet dwingen van te sluiten![]()
Ik val d'r van in coma,want ik snap je egt nietKun je je illegaal vw gewoon om de hoek halen ipv er helemaal voor naar BE te tuffen.
Overtreed je tenminste ook maar de wetten van 1 land (NL) ipv 2 (+ BE)...
Time to wake up...