Zeg jij eerlijk tegen iedereen hoeveel je uit geeft aan vuurwerk?

Ik vertel het alleen aan mede freaks en me broertje, dus ja jongens voel jullie maar speciaal nu haha.
meeste verklaren me voor gek maar ja moeten ze zelf weten. als ze vragen voor hoeveel euro is er een simpel antwoord: genoeg. en ja me ouders vinden het zonde van me geld maar ik moet zelf weten waar ik het aan uitgeef en ze doen er dan ook niet moeilijk over ofzo.

en ja me vrienden... ik vraag wel is hoe veel ze uitgeven in een jaar aan uitgaan en dat soort dingen en dat is dan in 90% van de gevallen meer dan dat ik uit geef aan vuurwerk dus ik vind het wel goed :P

Niemand krijgt het precies te weten! ik zeg altijd dat ik goede connecties heb en dat ik dus extreem goedkoop in kan kopen in de Nederlandse winkels..
Voor de rest word mijn vuurwerk gefinanceerd uit zwart geld.. dus besteed ik er geen loon aan zeg maar.
Toch word het elk jaar weer gevraagd en dan zeg ik meestal niet meer dan 1000 euro.

Zelf vertel ik het gewoon tegen bijna iedereen, heb er weinig moeite mee. Maar bij sommige weet je al gelijk waarom ze het vragen... En dan zeggen ze gelijk: Dat is zonde van je geld... bla bla bla. En 's avonds staan ze wel allemaal mooi mee te genieten :p Misschien moet ik eind van het jaar maar is vragen hoeveel hun roken/drinken per jaar. En een hobby kost nou eenmaal geld.

Ik zeg altijd dat ik €500,- uitgeef maar dat ik véél lager uitkom.

Want dit gaat er namelijk vanaf;

Korting
Goede Vrienden Korting (GVK)
Veel Kopers Korting (VKK)
Inflatiecorrectie
Kartonkorting
Vroege Vogels Korting

En dan vertel ik dat door deze optellende kortingen en kortingsbonnen op een bedrag van om en nabij de €40,- kom. :rolleyes:

Ik zeg altijd dat ik €500,- uitgeef maar dat ik véél lager uitkom.

Want dit gaat er namelijk vanaf;

Korting
Goede Vrienden Korting (GVK)
Veel Kopers Korting (VKK)
Inflatiecorrectie
Kartonkorting
Vroege Vogels Korting

En dan vertel ik dat door deze optellende kortingen en kortingsbonnen op een bedrag van om en nabij de €40,- kom. :rolleyes:

Is dit inclusief de RVWH korting ? :p

Niemand die het vraagt, en anders zeg ik wel 'gaat je niks aan'. Ik hou het zelf ook niet bij plus dat met restanten/voordeelinkoop van het jaar ervoor ik er helemaal geen zicht meer op heb. Lekker boeiend ook, hoeveel het kost, als je het maar kan/kon betalen.

Ik snap de terughoudendheid in sommige posts niet zo.
Ik vertel wat ik uitgeef als men daar om vraagt. Deze hobby hoort bij mij, en dat zal niet veranderen. Dat weet mijn directe omgeving ook. Het oordeel wat men vervolgens heeft kan me in principe gestolen worden.
Ik zie in mijn omgeving nog wel eens veel vreemdere grote uitgaven voorbij komen :).

Ik snap de terughoudendheid in sommige posts niet zo.
Ik vertel wat ik uitgeef als men daar om vraagt. Deze hobby hoort bij mij, en dat zal niet veranderen. Dat weet mijn directe omgeving ook. Het oordeel wat men vervolgens heeft kan me in principe gestolen worden.
Ik zie in mijn omgeving nog wel eens veel vreemdere grote uitgaven voorbij komen :).

Same here :p

Ik vertel ook altijd hoeveel ik uitgeef. Mijn vrienden doen tegenwoordig mee met lappen dus die zullen niet gek opkijken als ze de bedragen horen. Maar mijn familie en collega's verklaren me voor gek. Ik ga er dan meestal op in door te vragen wat zij voor hobbies hebben.

BV een collega van mij heeft treintjes als hobby, daar heeft hij nu inmiddels al ruim 40.000 euro inzitten. Zijn verweer is dan weer dat het tastbaar is en blijft. Maar hoe je het went of keert, je kunt het tegendeel toch niet bewijzen. De meeste mensen hebben ook gelijk.. Het is eigenlijk gewoon zonde van het geld, want de blokken die je afsteekt zet je niet in je huiskamer neer. Ze gaan altijd helemaal in vlammen op en het enigste wat overblijft is een herinnering die je maximaal een jaartje bewaart.

Een leuke avond en een stijve piemel heb je zeker en ik ben dan ook nog zo iemand die continu kippevel heeft!

De enigste die er bij mij om vraagt is mn vriendin en ik zeg altijd dat ik het niet weet.
Bij benadering weet ik het maar ergens boeit het me niet zo want een hobby mag geld kosten toch.
Daarbij rookt ze over het hele jaar genomen ook een aardig kapitaal op, dus mag ik dan 1 dag in t jaar ook ff los gaan?

tuurlijk mag dat.. het is ook jou hobby!..
Ik geef nooit aan hoeveel ik uitgegeven heb, vind ik niet nodig..
En aan de hoeveelheid te zien weten de omstanders ook wel dat het om een redelijk bedrag gaat...
De enigste die er bij mij om vraagt is mn vriendin en ik zeg altijd dat ik het niet weet.
Bij benadering weet ik het maar ergens boeit het me niet zo want een hobby mag geld kosten toch.
Daarbij rookt ze over het hele jaar genomen ook een aardig kapitaal op, dus mag ik dan 1 dag in t jaar ook ff los gaan?

Telt ik zeg helemaal geen prijzen ook mee?
Het gaat andere in mijn ogen niet veel aan maar anders zeg ik het wel eerlijk.

Herkenbaar probleem, veel familie verklaart me voor gek als ik zeg dat ik voor iets meer dan €300 uit geef.. Maar meestal ben ik wel eerlijk tegen ze.

Ik vertel het wel altijd. Ben nog nooit over de €50,- gegaan, en dit mag ik ook niet aangezien me ouders vinden dat vuurwerk geldverspilling is.

Ik vertel het wel altijd. Ben nog nooit over de €50,- gegaan, en dit mag ik ook niet aangezien me ouders vinden dat vuurwerk geldverspilling is.

Ik herken je probleem. Mijn ouders zetten de grens zelfs al op €35.
Toch is er ook dit jaar (al)weer €300 doorheen.
Werk hier dan ook wel erg hard voor.

Mijn budget wordt gelukkig in toom gehouden door mijn ouders. Maar elk jaar toch net even iets meer.
Iedereen weet gewoon hoeveel ik uitgeef, welk gedeelte ik ook betaal en wellicht wat het waard is,
Ik zit ook niet belachelijk hoog, maar max 300 euro.
Mijn vriendin vindt het ook redelijk hoog maar stiekem vindt ze het volgen smij wel leuk ;).

Back
Bovenaan