Zeg jij eerlijk tegen iedereen hoeveel je uit geeft aan vuurwerk?

Ik herken je probleem. Mijn ouders zetten de grens zelfs al op €35

Ik herken dit probleem ook maar al te goed! Van mijn ouders mag ik maar €50,- uitgeven aan vuurwerk.
Als mijn ouders mee werken dan zou ik rond de €60/70,- uitgeven aan vuurwerk! Vind ik meer dan genoeg voor een 14 jarige.
Ik spaar nu ook voor een goede game computer en dat geld moet ook ergens van dan komen.
En als 14 jarige €300+ uit te gaan geven voor vuurwerk vind ik toch wel ver gaan, want voor dat geld kan ik ook een leuke telefoon kopen.

Ik vertel ook altijd hoeveel ik uitgeef. Mijn vrienden doen tegenwoordig mee met lappen dus die zullen niet gek opkijken als ze de bedragen horen. Maar mijn familie en collega's verklaren me voor gek. Ik ga er dan meestal op in door te vragen wat zij voor hobbies hebben.

BV een collega van mij heeft treintjes als hobby, daar heeft hij nu inmiddels al ruim 40.000 euro inzitten. Zijn verweer is dan weer dat het tastbaar is en blijft. Maar hoe je het went of keert, je kunt het tegendeel toch niet bewijzen. De meeste mensen hebben ook gelijk.. Het is eigenlijk gewoon zonde van het geld, want de blokken die je afsteekt zet je niet in je huiskamer neer. Ze gaan altijd helemaal in vlammen op en het enigste wat overblijft is een herinnering die je maximaal een jaartje bewaart.

Een leuke avond en een stijve piemel heb je zeker en ik ben dan ook nog zo iemand die continu kippevel heeft!

Daarbij komt ook dat het niet alleen die ene avond is. Nee, het is een stukje voorpret, gevoel, nostalgie en plezier dat al veel eerder begint op te spelen. Bij mij, afhankelijk van het weer en mijn omgeving, heb ik gewoon ruim 2 maanden plezier van de naderende jaarwisseling. Uiteraard met een climax op de 31e :D.

haha een probleem waar ik zelf ook mee te maken heb. Ik vertel tegen de mensen die mijn hobby kunnen waarderen het juiste bedrag. Mensen waarvan ik weet dat ik meteen commentaar krijg geef ik vaak een foutief budget. Dit omdat ik geen zin heb om van hun kritische commentaar te geven omdat ik ook niet zeur om hun hobby waar ze veel geld aan uitgeven.

Vaak hoor ik dan ook van dat is toch zonde, 30 sec en er is 40€ weg. Voor mij is dit niet 30 sec, maar een half jaar plezier door het uitzoeken, lijstje opstellen, filmpjes kijken, met mede freaks fantaseren en ouwehoeren, Winter, ophaal dagen, knutselen, stoken op de dag zelf, filmen, filmpjes monteren en als slot er kei hard van genieten. Dit alles maakt mij dat geld meer dan waard en slaat die 30 sec in mijn ogen nergens op. Amen

Vaak hoor ik dan ook van dat is toch zonde, 30 sec en er is 40€ weg. Voor mij is dit niet 30 sec, maar een half jaar plezier door het uitzoeken, lijstje opstellen, filmpjes kijken, met mede freaks fantaseren en ouwehoeren, Winter, ophaal dagen, knutselen, stoken op de dag zelf, filmen, filmpjes monteren en als slot er kei hard van genieten. Dit alles maakt mij dat geld meer dan waard en slaat die 30 sec in mijn ogen nergens op. Amen

Hier ben ik het totaal mee eens, en zeg dit ook tegen mensen als ze me er wat over vragen. Vuurwerk als hobby is niet alleen het afsteken van het daadwerkelijke product maar ook het hele proces ervoor waar wij ons maanden zo niet het hele jaar mee vermaken maar wat alleen zichtbaar is voor mensen op 31dec

Ik zeg tegen niemand voor hoeveel geld ik vuurwerk koop, als ze erom vragen rond ik het getal een beetje mooi af. (van €270 maken we €250). Ik schaam me er niet voor hoewel mensen je raar aankijken.

Ik vind zelf ook dat €250 veel is, maar het is maar net wat je ervoor over hebt en dit heb ik er voor over en ben er goed tevreden mee, dus ik schaam me er niet om en voel me totaal niet schuldig tegenover anderen die dit raar vinden.

Ieder zijn hobby :)

Daar kan ik beter niet aan beginnen. Heb absoluut geen zin in de discussie van, Oh wat zonde van je geld etc.:D

me vader weet wel dat ik aardig wat geld aan vuurwerk uitgeef, het enige wat hij tegen me zegt is dat ik op me geld moet letten en dat ik niet in de schulden kom te staan. als ik het vuurwerk in huis heb staan zit er er naar te kijke dat het geld verspilling is maar als we met ze allen om 12 aan de straat staan dan vind ie het aan de ene kant ook wel weer leuk.

Beste mensen en vuurwerk liefhebber.:D

wat dat betreft lieg ik er niet over wat voor bedrag ik uitgeef aan vuurwerk.
Net na de vakantie tijd begint het gesprek weer hoeveel mag ik dit jaar uitgeven aan vuurwerk.
normaal hou ik me ook best wel aan deze afspraken maar dit jaar moest ik ook even liegen tot ik mijn bestelling heb gedaan.:confused: daarna had ik het verteld en ze vond het bedrag echt best hoog.:cry:
Maar ik had een goede reden om te vertellen waarom het bedrag zo hoog was en toen gaf ze me gelijk. IK BLIJ NATUURLIJK.:) Mijn reden is ook nog al logisch, wij hebben op:angel: 11-04-2013:angel: weer een:angel: kleine meid:angel: erbij gekregen en vuurwerk afsteken doe je om het afgelopen jaar te vieren en af te sluiten. Het vuurwerk is vooral leuk voor je gezin , familie en bezoek.

BIJ VUURWERK GAAT VEILIGHEID VOOR ALLES

Hoi hallo, ik zeg altijd meestal wat ik wel aan vuurwerk uitgeef.
Alleen laatste jaren is het triest gesteld.
En om te zeggen dat afgelopen jaar maar voor 20 euro kon besteden,
is het wel triest ivm me zoontje van 6 en me dochtertje er gek op zijn. En oud en nieuw een speciale dag is voor mij en me vriendin,
naast het oud en nieuw zelf,
we zijn in 2006 sinds oudjaarsdag samen, en is onze manneke op die dag verwekt.
Dus oud en nieuw is heel speciaal voor ons!!
(Deze oudjaarsdag zijn we ook 7 jaar samen op 31-12-2013)
2 jaar terug was me budget 20 en toch 80 van gemaakt en had geluk nog wat gewonnen te hebben.
Wat 2 jaar terug echt toppie was, dankzij de prijsvraag van macet hier op de vwc forum.
Thanks guys dit was te gek vet oud en nieuw voor ons .
Dit jaar weer hard bezig met de prijsvragen heb er al 4 gedaan en doe morgen ook weer 3 van deze forum hopen dan maar dat je mag winnen.
Vind alleen jammer me zoontje teleur moet stellen als we niks gewonnen hebben, dat we maar zeer weinig vuurwerk kunnen kopen(maar goed als niet is is het niet en als wel dan is het geweldig natuurlijk)
Dit jaar vanwege de financien het gewoon niet toelaat
(rekeningen etc kids-uitgaves en verjaardagen sint en kerst dure maanden) spijtig genoeg. Dus ijverig bezig met de prijsvragen, en hopen dat het geluk ons goedgezind is ( dat wens ik ieder 1 toe met lage budgets, en die het echt niet breed hebben en dus echt niet kunnen kopen of nauwelijks )

Bij deze ben ik de vuurwerkcrew forum en de bedrijven die deze leuke prijsvragen en acties het toch mogelijk maken.
Zodat je toch een kans maakt op een gaaf spetterend oud en nieuw ,
zodat je het oude jaar lekker mag afsluiten en het nieuwe jaar goed in mag luiden.
MEGA TOP vind ik dat

Vroeger bestede ik rond de 200 a 400 gulden aan vuurwerk , en sinds de euro tijd was dat rond 150- 200 euro aan vuurwerk.
5 jaar terug was me laatste hoge budget wat ik eraan uitgaf 250 euro erna werd het al 150 euro en sinds de afgelopen 3 jaar me budget niet hoger geweest dan 20 euro , maar ook vanwege een gezin heb en andere uitgaves en afgezien we het niet breed hebben is het budget enorm drastisch gedaald voor het vuurwerk . En dat is wel balen zeker als je ziet je zoontje en dochter er ook zo gek op zijn
( en die houden echt niet van fonteintjes dat vinden ze saai hihi )
Dat hebben ze zeker van hun vader, ik dus hihi.
We houden ervan dat het goed hard knalt en mooie dikke boeketten geeft en van dat soort dingen oftewel cakes vuurpijlen matten etc

(Vorig jaar ook toen me zoon en ik dat saaie meterpakket hadden afgestokken,
zijn we in de buurt bij maleisiers wezen kijken die steken elk jaar voor flink bedrag af , aan grote dikke cakeboxen en knalmatten en de hele wijk vind het elk jaar weer geweldig en is ook mooi om te zien. Zij zijn ook altijd tot 2 uur 's nacht bezig vanaf 10 uur avonds.)
Maar liefst steekt men zelf ook wat moois en gaafs af toch

(had me post ff verbeterd ivm spel typ fouten)

Laatst bewerkt:
creatief blijven, passieflorafanatic, maar dat doe je wel! je mag mijn kansen hebben met de actie's ;)

ikzelf houd het niet zo bij, dus weet ook niet wat ik moet zeggen wat ik uitgeef. het zal bij mij in ieder geval niet zo hoog oplopen dat ik er een leuk 2e hands autootje voor zou kunnen kopen :D

Niemand krijgt te weten hoe veel ik aan vuurwerk uitgeef, dit om de simpele reden dat ik het zelf niet eens meer weet.(december moet nog beginnen en ik ben nu de tel al kwijt:bonk:)
Meestal probeer ik d'r een beetje omheen te draaien door korte antwoorden als veel of genoeg te geven als ze me vragen wat dat allemaal wel niet gekost heeft, ook geef ik aan dat ik met gigantische kortingen m'n vuurwerk koop.
Waarom ik niet gewoon de waarheid vertel, ik weet het niet, ik schaam me echt niet voor mijn hobby, mischien vind ik het gewoon ***lig te moeten vertellen dat ik een bepaald bedrag aan vuurwerk uitgeef waar sommige een, twee mischien wel drie maanden voor moet werken

Geef elk jaar gemiddeld zo'n 400 euro aan vuurwerk uit. Dit jaar 600 euro (ben 14 jaar) maar ik moet bekennen dat ik wel iets te gek gedaan heb. Volgend jaar weer 400 proberen. In principe schaam ik me niet voor mijn hobby, maar ik zeg tegen de meeste mensen en ook mijn ouders dat het maar 250 gekost heeft door allerlei kortingen maar dat is puur om gezeik te voorkomen.. En zelfs dan gaan mensen nog raar doen.

@ vuurwerkfreak

Lekker hoor voor mij lang geleden ik zo'n bedrag eraan kon uitegeven,
vroeger zei ik ook inderdaad alles met korting, of dat was extra en gratis.
Ivm veel mensen het zonde vinden dat je iets afsteekt en het is erna weg en dat vinden veel mensen zonde ,ook begrijpen ze onze feeling passie niet zo wat wij hebben met die ééne, speciale dag en het vuurwerk wat er gewoon bij hoort.
(vandaar veel mensen inderdaad ons vuurwerk-fanatics/ pyro manias daarom vaak voor gek verklaren als men er geld aan besteed.
Ongeacht hoeveel, of het nou weinig is of veel)
Oud en nieuw is gewoon iets speciaals.En daar moet van genoten worden

ik ben altijd wel eerlijk over het wat eruit gaat na het vuurwerk.
Scheelt dat me vader net zo gek is als ik met vuurwerk dus, delen vaak wat het kost dus dat scheelt weer.

En ja hoor, dan zijn je ouders en met name je moeder helemaal gestoord geworden qua vuurwerk. Ik mag niet eens meer op vuurwerkcrew :angry:

Back
Bovenaan