YorickT vuurwerkfotografie!

Bedanken en complimenten geven zijn naar mijn mening een van de belangrijkste eigenschappen om te bezitten in het leven :thumbsup: Goed bezig Yorick! Ik kijk alweer uit naar de volgende platen!

Zo, tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Het is tijd voor de followup van de demo van vuurwerkduitsland!

DSC02375_logo.jpg

DSC02376_logo.jpg

DSC02380_logo.jpg

DSC02381_logo.jpg

DSC02383_logo.jpg

DSC02385_logo.jpg

DSC02389_logo.jpg

DSC02390_logo.jpg

DSC02397_logo.jpg

DSC02399_logo.jpg

DSC02404_logo.jpg

DSC02409_logo.jpg

DSC02411_logo.jpg

DSC02413_logo.jpg

DSC02414_logo.jpg

Tijdje geleden weer dat ik hier een bericht geplaatst heb. Helaas zoals jullie allemaal niet ontgaan is word de een naar de ander show afgezegd vanwege de Coronacrisis. Logisch natuurlijk, maar wel jammer.

Daarom ben ik de laatste tijd wat vaker in mijn archief gedoken en kwam ik wat verloren parels tegen zoals deze enorme crackling zee.

Als jullie het leuk vinden wil ik komende tijd best wat oudere foto's plaatsen van shows die ik bezocht heb.

L-VW-duitsland-demo-2018 (73 van 77).jpg

Foto's zijn altijd goed Yorick. Vroegâh, toen er nog vuurwerkshows waren :p

Mooi om te zien dit, ik zal komende weken eens in het archief duiken en kijken wat ik nog aan leuke plaatjes heb! :)

Een tijdje geleden heb ik jullie gevraagd of ik zou gaan terugblikken op mijn vuurwerkfoto’s. Het heeft even geduurd maar vandaag is het eindelijk zover. Bij gebrek aan vele shows heb ik gelukkig nog flink wat foto’s om met jullie op terug te kijken en weer even te genieten.

Het heeft zolang geduurd omdat ik dit graag wilde combineren met het lanceren van mijn eigen website. Je hoort het goed! Al mijn vuurwerkfoto’s kun je vanaf nu ook bekijken op mijn website. Ik zal natuurlijk ook hier actief blijven en mijn werk delen.

Vandaag blikken we terug op een van de eerste shows die ik fotografeerde. Namelijk de demo van Vuurwerk Duitsland in 2018. Vlak bij mij thuis werd een fantastische demo gehouden met een spetterende finale met flink wat Spaans en Italiaans vuurwerk.

Demo

Forum Vuurwerkcrew (1 van 10).jpg

Forum Vuurwerkcrew (2 van 10).jpg

Forum Vuurwerkcrew (3 van 10).jpg

Forum Vuurwerkcrew (4 van 10).jpg

Forum Vuurwerkcrew (6 van 10).jpg

Forum Vuurwerkcrew (7 van 10).jpg

Forum Vuurwerkcrew (8 van 10).jpg

Finale

Forum Vuurwerkcrew (9 van 10).jpg

Forum Vuurwerkcrew (10 van 10).jpg

Wil je alle foto’s zien? Bekijk dan ook het album op mijn website: https://yorickt-fotografie.nl/portfolio/demo-vuurwerk-duitsland-2018/

Komende tijd zullen er meer en meer oudere albums online komen.

Heb je meer foto's van de finale? Mijn profielfoto komt daar ook vandaan. :D
Jazeker op de link in het bericht kom je in het foto album. Daar staan meerdere finale foto's.

https://yorickt-fotografie.nl/portfolio/demo-vuurwerk-duitsland-2018/

De foto's met veel publiek ervoor zijn finale foto's. De foto's met de heren van Pyroworld ervoor dat zijn de demo foto's :D

Tussen de demo en de finale in even snel met statief en al naar achteren gerent om het er beter op te krijgen :)

Wat een prachtige platen zeg Yorick, Geweldig! Ik kijk ontzettend uit om zulke situaties weer mee te mogen maken, laat het seizoen maar beginnen! :handsup:

Terugblik deel 2

Wat een prachtige platen zeg Yorick, Geweldig! Ik kijk ontzettend uit om zulke situaties weer mee te mogen maken, laat het seizoen maar beginnen! :handsup:
Dat geld voor mij zeker ook. Vind het heel leuk om terug te kijken naar afgelopen jaren maar kan niet wachten om mijn statief weer uit te vouwen en een show te zien. :D

Vandaag schieten we door naar 2019. Het jaar waar ik mijn vuurwerk fotografie echt op de kaart wilde gaan zetten. Veel shows werden aangedaan en opdrachten voor bedrijven vervult. Daarmee kon ik in 2019 een van mijn hoogste fotografie bucketlist punten afschrijven. Het fotograferen van een show in een groot pretpark. Check! Zover is het vandaag nog niet.

Vandaag gaan we terug naar 6 april 2019. De lichtjesoptocht in Helmond. Deze optocht werd verwelkomt met een spetterende show voor de Houtse Bazar. Voor sommige van jullie vast bekend als een mooie vuurwerkwinkel met een toffe collectie en behulpzaam personeel. De show was natuurlijk niet de aller grootste maar wel een mooi begin van de optocht. Leuke producten werden geschoten waaronder in de finale secret salutes gecombineerd met de Wicked Whistle. Een onzettend toffe, harde, kleurrijke combi die voor een snoeiharde finale zorgt. Tevens ook een leuke combinatie om dus thuis te stoken met oud en nieuw.

Deze show werd vrij vroeg geschoten en het was daardoor ook nog niet helemaal donker. Dat zie je natuurlijk terug in de foto's. Al met al ben ik niet ontevreden hoe ik deze show heb kunnen vastleggen.

HoutseBazar-06-04-2019-album-blog (1 van 20).jpg

HoutseBazar-06-04-2019-album-blog (6 van 20).jpg

HoutseBazar-06-04-2019-album-blog (4 van 20).jpg

HoutseBazar-06-04-2019-album-blog (8 van 20).jpg

HoutseBazar-06-04-2019-album-blog (11 van 20).jpg

HoutseBazar-06-04-2019-album-blog (12 van 20).jpg

HoutseBazar-06-04-2019-album-blog (17 van 20).jpg

HoutseBazar-06-04-2019-album-blog (20 van 20).jpg

Natuurlijk heb ik meer foto's geschoten dan in dit bericht passen. Wil je het volledig album zien? Neem dan een kijkje op mijn website: https://yorickt-fotografie.nl/portfolio/houtse-bazar-lichtjes-optocht-helmond-2019/

Super gave fotos altijd van je, Yorick!

Ik vind die Secret Salutes + Wicked Whistle erg gaaf, inspiratie voor komende jaarwisseling :wink:

Bedankt weer Yorick. Mooie foto's! De eerste foto geeft meteen kriebels naar oud en nieuw toe.

Terugblik deel 3

Ondertussen schrijven we ongeveer een jaar geleden. In deze weken was ik veel te vinden in Toverland tijdens hun midzomeravond evenementen. Deze avonden staan boordevol entertainment, lekkere ijsjes en cocktails, gezellige drukte, muziek, attracties, achtbanen en zo voort. Wat mij betreft is dit het beste zomerse themapark evenement wat ik ooit bezocht heb. Zeker als vuurwerkliefhebber haal je je hart op bij de spetterende finale. Ondanks dat er alleen 'stil' vuurwerk wordt gebruikt weet Attractiepark Toverland i.c.m. Caffero iets tofs neer te zetten. Zo stond er dit jaar 360 graden om je heen vuurwerk. Dit is natuurlijk lastig vast te leggen voor mij en richt me daarom voornamelijk op het midden waar de show zich afspeelt.

Deze pyromusical heb ik 4 of 5 keer gezien en totaal 3 keer gefotografeerd vanaf verschillende plekken. Natuurlijk voeg ik deze samen in deze terugblik.

toverland-vuurwerk-zomeravond-2019-deel-1-album-blog (10 van 19).jpg

toverland-vuurwerk-zomeravond-2019-deel-1-album-blog (17 van 19).jpg

toverland-vuurwerk-zomeravond-2019-deel-2-album-blog (2 van 7).jpg

toverland-vuurwerk-zomeravond-2019-deel-2-album-blog (4 van 7).jpg

toverland-vuurwerk-zomeravond-2019-deel-3-album-blog (9 van 13).jpg

toverland-vuurwerk-zomeravond-2019-deel-3-album-blog (3 van 13).jpg

toverland-vuurwerk-zomeravond-2019-deel-3-album-blog (12 van 13).jpg

toverland-vuurwerk-zomeravond-2019-deel-1-album-blog (19 van 19).jpg

Alle 38 foto's zien? klik hier!

Back
Bovenaan