Tilburgse kermis 2022
Een van de hoogtepunten op kermisgebied in de Benelux is toch wel de Tilburgse kermis. Kilometers lang plezier, de grootste en uniekste attracties en voor ons niet geheel onbelangrijk een afsluitende vuurwerkshow.
Zelf ben ik geen kermis fan en voor mij is het dan ook al zeker 10 jaar geleden dat ik de TK bezocht had. Sinds dit jaar schiet Caffero de afsluitende show tijdens de begrafenis van de kermis in de Piushaven. Zij vroegen mij deze show en opbouw vast te leggen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.
Ter voorbereiding kreeg ik al de 3D versie van de show te zien. Hierdoor wist ik precies wat er te gebeuren stond en was ik goed voorbereid op de shoot zelf. Dat was ideaal. De ene keer vind ik het wel fijn om op deze manier voorbereid te zijn terwijl ik me de andere keer liever laat verassen.
Iets voor drie uur parkeerde ik mijn auto en liep richting de Piushaven waar de mannen van Caffero al druk bezig waren. Er werden zelfs al verschillende producten en rekjes uitgezet over het indrukwekkend brede schietveld. Ik denk dat er weinig kermissen / evenementen zijn waar midden in de stad zo’n brede en grote show geschoten wordt. Met veel zorg en aandacht werd er hard gewerkt door de heren. Buiten dat was het ook zoals altijd een fijne, gezellige en gemoedelijke sfeer.
Een aantal pittige regenbuitjes laten werd de laatste hand aan de show gelegd en een pizza genuttigd. Die was erg welkom na dat harde werken van iedereen. Niet veel later kwam ook de filmploeg die Caffero uitgenodigd had om even wat zaken door te nemen. We besloten waar we precies gingen staan en bereidde onze spullen voor op het hoogtepunt van de avond.
Ongeveer een uurtje voor showtime stond ik klaar aan de overkant van de Piushaven met mijn camera en statief. Helaas regende het echt nog flink hard in dat uurtje. Gelukkig spotte Vuurwerkkoning mij en vergezelde hij mij in de regen. Koning was goed voorbereid en had een paraplu mee. Ideaal!
De show zat heerlijk in elkaar, leuke muziekkeuze, goed tempo en bizar harde finale. Het publiek genoot uitbundig van de show. Terwijl ik terugliep naar de schietlocatie werden we overdonderd door complimenten. Altijd goed om te horen!
Ik editte wat foto’s en ruimde mijn spullen weer op. Nog even gekletst met crew-lid Jordi. Leuk om hem ontmoet te hebben en onze passie zo te kunnen delen op een dag als deze.
Natuurlijk voor de volledigheid ook nog een video: