Wordt vuurwerk zo langzamerhand een luxe artikel ?

Ik denk dat je in olen bv goede combi deals kan maken ivm de vele aanbiedingen maar ik denk als je echt voor de pot prijzen je toch echt in duitsland moet zijn,nadeel wat mij betreft de 3dagen en drukte

Ik koop nu al zolang vuurwerk de afgelopen 15 jaar voor echt hobby prijzen 1000-1500 euro.
Daarvoor was het al erg veel, maar ook ik merk dat het vaak wel wat minder kan, en dan heb ik het
over de prijs die voor een artikel word gevraagd.
En tuurlijk merk je dat het steeds een tikkeltje duurder word maar soms ook fors.

Vandaar dat ik jou bericht las en ik als ik nu weer zie dat het duurder is toch ook eens over de grens ga kijken.
Het is om dat oa Frits van de vuurwerk hal nog leuke acties heeft maar uiteindelijk zit het in de prijs.
Mensen die ik een paar jaar geleden nog zag afsteken en nu niet meer vertellen vrijwel allemaal ''te duur''.

Gewoon niet in Nederland kopen. Simpel zat!!!!

Ik koop al jaren niks meer in Nederland. Ben die schandalige woekerprijzen wel zat. Het budget wat ik te besteden heb, besteed ik liever in belgie en duitsland. Is misschien ''ver'' rijden maar ik kom zeker met meer spul thuis dan als ik bij die Gierige zakkenvullers mijn budget leeg gooi. En dat gun ik hun lekker niet! Kom eerst maar met normale prijzen(zitten soms goede prijsverhoudingen tussen maar het gros zeker NIET).

Kwa kwaliteit zit je in NL echt zwaar goed dat kan ik niet tegen spreken. Maar dat weegt voor mij persoonlijk niet op tegen de abnormale prijzen die men tegenwoordig vraagt. Sommige importeurs hebben zwaar misleidende producten erbij zitten. Schandalig voor woorden als je het mij vraagt.

Daarnaast zijn de kortingen en acties tegenwoordig in belgie mooi meegenomen naast de korting/gratis vuurwerk die je krijgt bij een grote bestelling. Men neemt in belgie in sommige winkels ook meer de tijd voor je en BEGRIJPEN dat je een freak bent. Hoflijk gedrag van bv original. Altijd wat leuks gratis, altijd een leuk praatje, gratis koffie, altijd leuke acties maar wat bij original eruit springt is ''het verstand van vuurwerk'' van het assortiment dat men voert. Is product a uitverkocht dan bied met product B voor een kortingsprijs aan! KIJK das nou SERVICE!!!

als je op internet rond snuft naar belgie vallen die deals ook tegen of zijn de potten misschien wel 2x zo goedkoop maar ook 1.5 keer zo slecht. Als je in NL bij orthen huisman enzevoort gaat. Valt het allemaal nog wel mee. Zolang je Qua prijzen maar o.a BKV GVB WECO Broekhoff meid o.a :) Vooral broekhoff met soms 2.50 per schot. Al zijn die poten soms wel erg goed maar natuurlijk veel te duur :)

Ik ben regelmatig in Duitsland en Belgie geweest; Duitsland: leuke dingen voor weinig geld, maar om 00.00 uur wordt je aan alle kanten door NL vuurwerk eruit geknald.
Belgie en voor mij is dat Olen, qua knal prima, maar qua sier, sorry maar is echt nog veel duurder dan NL.
Misschien niet bruto, maar in Nederland, als je de fora een beetje in de gaten houdt, kun je hier echt top spul krijgen.

Voor mij word het langzamerhand wel steeds meer een luxe artikel. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat mijn budget aanzienlijk geslonken is. Vanwege allerlei verhogingen door de politiek. Dus een mooi assortiment samenstellen met wat ik verwacht. Kwaliteit! Word nu wel lastig. Als je dan de prijzen verglijkt met het buitenland dan kun je daar met een minder budget een mooier assortiment samenstellen. Alleen is dat voor mij uitgesloten. Afwachten dus weer dit jaar of ik een paar mooie aanbiedingen op de kop kan tikken.

Voor mij nog niet want ik en mijn broer krijgen alles van onze pappa en mamma maar het is wel een luxe artikel als ik naar de prijzen kijk, maar gelukkig is het maar 1 maal per jaar oud en nieuw.

Zeg dat wel het enigste wat ik hier krijg is een vijfje van me ma omdat die fontijnen mooi vind. En me pa die keer 10 euro gaf voor wat singelshots die ik op het laatst nog wou haha :)

Het is sowieso al een luxe artikel in de zin van dat je het niet nodig hebt voor je levensonderhoud, om te overleven. En met de verhouding prijs/duur is het een exorbitante luxe. Teken van onze overmatige Westerse rijkdom.

Vuurwerk is gewoon een luxe product natuurlijk, maar de tijden maken het ook dat je keuzes moet gaan maken. Alles kopen is geen optie, alle duurdere cakes en boxen zeker niet, maar er is zoveel aanbod in alle prijsklasses, dat je een mooie collectie kunt halen voor een beperkter budget. Omdat het ook hobby is, geef je er meer aan uit, maar als het geld er even niet voor is, dan koop je het niet, dus zeker luxe.

Het is sowieso al een luxe artikel in de zin van dat je het niet nodig hebt voor je levensonderhoud, om te overleven. En met de verhouding prijs/duur is het een exorbitante luxe. Teken van onze overmatige Westerse rijkdom.

Dat is absoluut waar, maar kijkende wat betreft de prijs kwaliteits verhouding, vind ik die persoonlijk zoek. Waarom in nl de prijzen zo hoog houden en in andere landen niet? Ik snap wel dat onza veiligheids eisen hoger zijn dan in de ons omringende landen, maar moet dat tot zulke prijsverhogingen leiden? De bunkers hebben ze al. Ik neem ook aan dat deze al afgeschreven zijn, dus!!!! Voor mij is het niet meer te rijmen. Dus de naar mijn mening worden de prijzen gewoon voor de extra winst omhoog gegooid. Jammer want op een gegeven moment en zeker in deze tijden gaan mensen toch in hun portemonnee kijken en gewoon een klein pakketje aanschaffen, ook vaak voor een prijs die gewoon te hoog is. Ik ben weleens benieuwd wat voor marge op de producten zitten. Het zal niet veranderen en ik denk dat als de prijzen bekend worden gemaakt er op veel producten er weer een paar euro is opgegooid. Jammer.

Als hobbyist heb je er uiteraard meer over dan de gemiddelde Nederlander maar het is en blijft vrijblijvend. Je kan een led tv van 40 inch kopen of een b merk lcd van 150 euro. Tis maar net wat je ervoor over hebt.

Een TV is ook luxe. Alles met 21 procent btw. Kort door de bocht gezegd. Alles met 6 procent zijn eerste levensbehoefte :P. Maar wat je luxe vind is voor ieder anders inderdaad. De ene haalt een iphone5 en 100 euro vuurwerk. De andere vind de galaxy 3 zat. En haalt voor die 300 verschil. Gewoon voor 300 vuurwerk. Het is maar net wat je er voor over hebt voor wat :)

Voor mij is vuurwerk opzich geen luxe artikel, maar de hoeveelheid die ik haal maakt het weer wel een luxe artikel.
Geen luxe artikel omdat het mijn hobby is, mijn grootste hobby zelfs, ik besteed er veel meer aandacht aan dan alleen die ene dag, en crisis of niet ieder mens heeft hobby's en de meeste kosten geld.
Je kunt het alleen zo gek maken als je zelf wilt.
Momenteel heb ik zelf geen last van de crisis en is er nog ruim budget voor vuurwerk.
Toch denk ik dat het voor de modale gezinnen wel een luxe artikel is, zij zullen alleen vuurwerk halen als daar extra geld voor over is aan het eind van de december maand,
Ik hoor van vele mensen om mij heen, dat ze geen vuurwerk meer kopen omdat ze het niet nodig vinden, zonde van hun geld. het geld is wel beter te besteden in deze tijd.
En dat begrijp ik, maar voor mij persoonlijk ligt dit dus anders!

We doen bij ons in de wijk al jaren gezamenlijk wat inleggen kan je goedkoper inkopen.
Karton voordeel en staffel korting en kan je ook nog een leuk showtje maken.

Mischien eens kijken op de site van zena nl, daar staan leuke aanbiedingen als je ze via het iternet aanschaft, kan schijnbaar nu al. Denk zelf dat ik hier wat ga bestellen:)

We zijn inmiddels 6 jaar verder en de prijzen zijn elk jaar gestegen, dus ik zou wel weer willen weten hoe jullie er nu tegenover staan ?

Ik spaar er ieder jaar voor. Is het een luxe artikel? Ik denk het niet. Er zijn zoveel mensen die vuurwerk kopen.

Per definitie is het een luxe artikel. Wordt het (te) duur? Ik denk dat het ligt aan wat je referentiekader is. Ik had een jaar of tien geleden een beperkt budget en ben toen regelmatig in “aanbiedingen” gestonken, wat een zekere kater oplevert. Dankzij de straatfilmpjes weet ik nu veel beter wat ik kan verwachten.

Nu ik mij er wat meer in verdiep, zijn er best wel wat winkeliers die tegen hele leuke prijzen vuurwerk aanbieden en ik krijg minimaal 1,5 maal meer vuurwerk voor mijn euro’s. Wel krijg ik af en toe een hartverzakking van de consumenten adviesprijzen die tijdens winkeliersdemo’s worden omgeroepen. Regelmatig €40 voor een cake die ik dan zelf voor €15 heb gekocht.

Budget technisch is het alleen een ramp al die prachtige aanbiedingen. Ik wordt daar heel hebberig van en zit inmiddels al op 2,5 mijn begroting. Maar aan de andere kant, lekker genieten nu het nog kan. Ik vrees dat met het verbod op de F3 producten het begin van het einde is ingeslagen.

Back
Bovenaan