Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Importeurs willen er niet aan. Het blijft een grijs gebied en daar willen ze niet aan.
jij als consument kan je nog schuilen achter het vage begrip p1 maar als importeur of winkel is dat teveel risico denk ik.
Ract gaat alleen over consumenten vuurwerk en theater vuurwerk.Ik vind het een goed idee om er nu eens achter te komen hoe de regels precies gelden.
Er heerst al zoveel onduidelijkheid omtrent P1 artikelen.
Al is het een grijs gebied; ik wil wel als particulier weten waar ik aan toe ben. Gedogen, ok, maar ik wil weten waar ik aan toe ben als ik P1 in het schap zie liggen, of het nu wel of niet legaal is in NL.
Officieel is P1 legaal hier, maar....wat zegt de ract hierover ?
Ik waag me er vooralsnog nog niet aan mbt aankopen.
Daar vallen wij toch onder toch? Of werk jij bij een prof bedrijf?
Zoals de meerderheid op dit forum ben ik ook... consument...
Je hebt helemaal gelijk!
En nog complimenten mbt je pro-vuurwerk artikel, zeer netjes.
Dus volgens jou mag de trueno nr4 van zena dus ook in NL verkocht worden onder P1?
Laat maar komen dan !
Ik ben voor![]()
Het aangetroffen vuurwerk is volgens de politie 'massa-explosief' en zou in een uitzonderlijk geval al bij een schok kunnen exploreren. In dat geval explodeert al het vuurwerk tegelijk, schrijft de politie op Facebook
Je mag het wel afsteken maar niet ter vermaakDus iedereen die in belgie p1 produkten koopt, koopt deze niet voor vermaak?
Sommige boeren misschien, net zoals in de vroegere tijd van knalpatronen en flash strijkers.
90% vooral jeugd, kopen bijv de zena truenos 3 en 4 voor oudjaar. En dus voor vermaak,en niet anders. Klaar.
Ok, het mag onder de noemer "signaalvuurwerk" verkocht worden.
MAAR mijn vraag was, wat de politie doet bij bezit of afsteken hier in NL ??
Ik wil me nnml wel aan de wet houden, en heb dus geen zin in gezeik, snapte??
Edit: dus je mag wel bezitten, maar niet afsteken? haha. Hoe kan het nog krommer.
Je mag het wel afsteken maar niet ter vermaak
overigens wil ik niemand adviseren om dit toch te gaan halen en af te steken als vuurwerk ook al zou het via een maas in de wet "mogen".
Met de huidige tendens is het gewoon niet handig om zware knallers af te gaan steken en daarmee overlast te bezorgen, het geluid van zo'n knaller gaat nou eenmaal wat verder dan het legale spul.
Zie het maar zo, elke harde knal in een woonwijk is weer tientallen potentiele stemmers die voorstander is voor een totaal verbod. Dit geld ook net zo goed voor de lui hier die Shells en dergelijke afsteken.
Dan kunnen er nog zo veel mooi initiatieven zijn zoals die van mikosje dat wordt dan allemaal weer tenietgedaan door het veroorzaken van overlast.
.... anderzijds kan diegene die zo nodig moet knallen beter zon 2gr flash knallertje doen dan een cobra 6 maargoed, dat is een andere discussie
Je mag het wel afsteken maar niet ter vermaak
overigens wil ik niemand adviseren om dit toch te gaan halen en af te steken als vuurwerk ook al zou het via een maas in de wet "mogen".
Met de huidige tendens is het gewoon niet handig om zware knallers af te gaan steken en daarmee overlast te bezorgen, het geluid van zo'n knaller gaat nou eenmaal wat verder dan het legale spul.
Zie het maar zo, elke harde knal in een woonwijk is weer tientallen potentiele stemmers die voorstander is voor een totaal verbod. Dit geld ook net zo goed voor de lui hier die Shells en dergelijke afsteken.
Dan kunnen er nog zo veel mooi initiatieven zijn zoals die van mikosje dat wordt dan allemaal weer tenietgedaan door het veroorzaken van overlast.
.... anderzijds kan diegene die zo nodig moet knallen beter zon 2gr flash knallertje doen dan een cobra 6 maargoed, dat is een andere discussie
vergeet niet cat1 zo legaal als de neten wordt al als overlast ervaren.
Echter hoor je dat geluid van cat 1 niet door de hele wijk heen. Met zo'n zware knaller gat het geluid veel verder en wordt er nog meer overlast veroorzaakt
Ben trouwens ook helemaal geen voorstander van cat 1 gezien de manier hoe dat wordt "misbruikt"
jij bent nergens een voorstander van maar ondertussen......