Wondertol met knal

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat een geweldig stuk vuurwerk was dit inderdaad, Langzamerhand als je al die Oude Topics doorleest je eigen oude collectie foto,s bekijkt dan mis je weer die ouwe. Rare knallende Tol die rare romiense kaars waarmee sommige dachten dat we starwars konden spelen. En die Geke Baby pijlen die 5 van de 10 keer maar een paar meter hoog kwamen. Het word er zo langzamer hand niet leuker op. :(

En toch "mis" ik ze niet echt. Ben het stadium klein spul ontgroeid denk ik. En toch moet ik met schaamrood op mijn kaker bekennen dat ik dus al enkele jaren een voorraadje Oudhollandse Knaltollen heb, die waarschijnlijk nooit hun vurige partner gaan vinden

Dit jaar maar eens een pakje wegstoken dan :rolleyes:

Wondertol met knal... man wat heb ik hier van genoten, een pakje met assorted twisters hier zaten dan 30 of 60 stuks in met 10 met knal 10 met crackling en 10 welke alleen tolde... maar die met knal kwamen gewoon in de buurt van een nitraat en die met crackling waren destijds echt voorzien van een goede knetter!

Jammer dat ze er niet meer zijn...

Eeuwig zonde inderdaad dat dit soort vuurwerk niet meer te koop is. Altijd met plezier deze dingen gestookt, zelfde als de Romeinse kaars en babypijlen.

Babypijlen en romeinsekaars kan ik enigszins nog inkomen dat die verboden zijn... ivm gevaar rondvliegen etc..

maar wat is er nu zo gevaarlijk aan een knallende wondertol? wat was hier ooit de reden voor om deze te verbieden?

Babypijlen en romeinsekaars kan ik enigszins nog inkomen dat die verboden zijn... ivm gevaar rondvliegen etc..

maar wat is er nu zo gevaarlijk aan een knallende wondertol? wat was hier ooit de reden voor om deze te verbieden?
Ik kan er totaal niet inkomen, vuurwerkbrillen verplichten is toch veel logischer?

op astronauten gaan ze toch ook staan? zie dat niet als groot eng gevaarlijk iets :)

Deze tollen knalde wel iets harder dan een astronaut. Denk rustig aan een goede single shot knal. Kan toch wel wat schade doen gok ik zo, al is het maar gehoorschade omdat ie dichtbij klapt.

Ik kan er totaal niet inkomen, vuurwerkbrillen verplichten is toch veel logischer?
Hoe doe je dat met omstanders dan die niets met vuurwerk hebben en toevallig net langs lopen? Iedereen verplichten die dag altijd met een bril op te lopen is natuurlijk ook onzin.

Maar goed, terug naar deze tollen :D

Was niet perse verboden door de knal begreep ik toen maar Toen de CE keurmerk verplicht werd. Was dat teveel gedoe om eraan te voldoen en zijn ze er maar mee gestopt.

Bij een dealer bij mij in de buurt heb ik de wondertollen met knal weer gevonden! Of deze ook echt geleverd gaan worden weet ik niet maar ik heb in ieder geval een pakje besteld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach ik mis die dingen toch kleur knal of fluit knal zoals ugly joe vind ik toch leuk knal voer.ik vind wat ze de laatste tijd doen het aanbod uitkleden toch een vorm van castratie. Ik weet dat hier sommige met dubbele pet praten of geld teveel hebben en zeggen dat ze zich wel vermaken met de doorlont bakken van 100+.ik vind oudjaar zonder dat klein spul veel van zijn charme kwijt is

Bij een dealer bij mij in de buurt heb ik de wondertollen met knal weer gevonden! Of deze ook echt geleverd gaan worden weet ik niet maar ik heb in ieder geval een pakje besteld.

Zijn de tollen van Wolff. Verwacht geen wereldse knallen, maar ze zijn inmiddels wel goed gedroogd mag ik aannemen als ze al die jaren in de bunker hebben gelegen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Mogen die nog wel verkocht worden? Ik ben echt bang dat als je ze ophaalt ze een “vervangend product” geregeld hebben, wat dan een pak knetterbloemen zal zijn of zoiets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan