Wonder tollen - fop en scherts vuurwerk

Kan je de bronvermelding er ook even bij zetten Darksoul?:) Wel zo handig, ook voor verdere info. Waarschijnlijk zou dit van kracht gaan met het nieuwe vuurwerkbesluit. Maar aangezien dit weer uitgesteld wordt, zullen een aantal dingen van die lijst ook nog niet het gehele jaar verkocht mogen worden.

Kan het mis hebben...

Ik werk bij een tankstation, En wij hebben Stuk of 12/15 vuurwerk pakketten liggen van lesli, Vuurwerk Freaks. Wij willen deze te verkopen alleen hebben wij nog geen groen licht gehad om dit te mogen doen. Als ik wat meer hoor, horen jullie het ook. :)

Kan je de bronvermelding er ook even bij zetten Darksoul?:) Wel zo handig, ook voor verdere info. Waarschijnlijk zou dit van kracht gaan met het nieuwe vuurwerkbesluit. Maar aangezien dit weer uitgesteld wordt, zullen een aantal dingen van die lijst ook nog niet het gehele jaar verkocht mogen worden.

Kan het mis hebben...

Ik DENK dat je gelijk hebt. Maar het is voor de consument zo onduidelijk als wat. Volgens de enige echt online beschikbare database van wetten (http://wetten.overheid.nl) is de "Regeling nadere eisen aan vuurwerk 2004" vervallen per 17-07-2010. Echter, dit stuk komt uit "Regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk" (bijlage II) wat (volgens de website) nu zou moeten gelden... Maar daar twijfel ik ook aan. Is die regeling onderdeel van het CE-keurmerk wat nu al wél in is gegaan? Of is deze regeling onderdeel van het Vuurwerkbesluit, wat nu sinds kort is uitgesteld waardoor we zijn overgeleverd aan het verbeterde vuurwerkbesluit uit 2004? Ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Het is mij dus ook onduidelijk wanneer deze regeling ingaat of in is gegaan.

Er is nogal heel veel onduidelijkheid over..Eerlijk gezegd weet ik het ook nog niet. En ja, ik heb het topic doorgelezen ;)

Heb ik weer lopen slapen ofzo ? wat lees ik nu..... Mag je nu gewoon grondbloemen enzo afsteken :p ?

Nee, dat mag niet. Het nieuwe vuurwerkbesluit is uitgesteld en dus blijft het hetzelfde. Grondbloemen mag je nog steeds niet het hele jaar door afsteken.

Correct me if I'm wrong, ik weet het niet voor 100% zekerr

Zolang het nieuwe VW besluit niet door is zal het niet mogen omdat nu nog niet over categorien wordt gesproken. Daarnaast staat het hele CE op losse schroeven heb ik vernomen her en der dus eerst dat maar eens afwachten.

Zolang het nieuwe VW besluit niet door is zal het niet mogen omdat nu nog niet over categorien wordt gesproken. Daarnaast staat het hele CE op losse schroeven heb ik vernomen her en der dus eerst dat maar eens afwachten.

als het hele CE circus op lossen schroeven staat , slaan die keuringen dus ook nergens op

Weet iemand ook wanneer deze CE-keuring van start gaat?
in Duitsland kun je wel door t jaar heen grondbloemen kopen, ook knetterballen, en kleine ijsfontijntje.. Wel MET lontje..

vanaf 2012 moet elk verkocht stuk vuurwerk het CE keurmerk dragen. Dit heeft alleen niets te maken met het hele jaar door verkopen van grondbloemen/wondertollen. Als het nieuwe vuurwerkbesluit word goedgekeurd dan mogen er eventueel het hele jaar door groendbloemen/wondertollen worden verkocht.

Wanneer wordt dit besluit goedgekeurd? Is daar al iets over bekend?

Of is er inmiddels al meer bekend?

Zou wel cool zijn als je grondbloemen mocht afsteken het hele jaar door!

Inderdaad tijdens oud en nieuw is een doos je in de middag er door steken al leuk en ook leuk om bos baby Pijlen af te steken. Maar heel het jaar Door lijkt mij gewoon toppie dan haal je ze wanneer je keer zin erin heb xD

Met die lesli pakketjes kan jeje al prima vermaken maar snap niet waasrom het weer zo duur moet zijn die kleine dingetjes.

Ik kon al 4 maanden voor nieuwjaar: Grondtolletjes, knetterlinten, blinkies, babymatjes & andere kinder spul kopen bij de boeren bond.
Ik neem aan dat het dit jaar ook zo word, maar dan het helen jaar door.
Is een leuk voor proefje voor ouder&nieuw!:D

Ik heb iig een pak knetter linten en tolletjes in geslagen voor door het jaar heen:p
Tis legaal geloof ik:wink:

Back
Bovenaan