Wodka Blue

Ik zou je juist wel zorgen maken.
In 2009/2010 kwam bon nieuw op de markt ik kocht toen een Wodka blue.
Prachtege bleu peony w/ blink willow afgewisselt met Brocade w/bleu stars.
PRACHTIG!!

2010/2011 was er in eens wat aan de hand.
De boeketten waren anders
Blue peony (met soms hoog uit 2 willow streepjes.
en Brocade waar het blue was verdwenen.
Nogsteeds een Mooie cake maar geen TOPPERTJE meer.

nu in 2011/2012 is het maar afwachten wat er uit komt.
Nee ik bestel um tog nog even niet:wink:

Hier kom ik even op terug..

De 2011/2012 versie was weer redelijk te vergelijken met de oude eerste versie!
helaas vond ik er wel weer weinig willow streepjes door de blue peony zitten.
Verder was de burst en de versprijding prima in oorde!
Het is gelukkig weer een aanrader:wink:

Hier kom ik even op terug..

De 2011/2012 versie was weer redelijk te vergelijken met de oude eerste versie!
helaas vond ik er wel weer weinig willow streepjes door de blue peony zitten.
Verder was de burst en de versprijding prima in oorde!
Het is gelukkig weer een aanrader:wink:

Ik vond inderdaad ook dat er weinig 'willow streepjes' waren, maar de goede burst en de effect grootte maakte dit echt helemaal goed. Dat is ook meer het gene wat ik zo goed aan deze cake vond. Andere goede willow cake's zijn wat gevulder, maar bij deze kwam het effect tot aan de grond bij mij. Heb er 4 gehad, alle 4 kan ik bijna met zekerheid zeggen dat het de 2011/2012 versie was.

Ik hoop dat de kwaliteit in stand blijft, want voor het geld koop ik er volgend jaar zeker 6!

Bedankt voor de film.
Opzich al een pracht bak, met 3 in w-shape helemaal een feest.
Goed idee voor dit jaar, bedankt.

Ziet er weer toppie uit hoor, heerlijk! Deze komt er gewoon zoals ieder jaar weer bij. De prijsstijging had ik wel rekenig mee gehouden aangezien dat de tendens is van de afgelopen jaren. Waar hij ooit begon met €23,75 is het nu €3,20 meer in 3 jaar tijd, het is niet anders.

ach ja Kijk naar Royal op dingen van 8.95 naar 10.50 of van 20 naar 22 en wolf. Dan valt elk jaar een euro erbij wel mee. Dat komt neer op de inflatie plus de kosten voor zobeetje de loonsverhogingen van de chineesjes :)

Ziet er weer toppie uit hoor, heerlijk! Deze komt er gewoon zoals ieder jaar weer bij. De prijsstijging had ik wel rekenig mee gehouden aangezien dat de tendens is van de afgelopen jaren. Waar hij ooit begon met €23,75 is het nu €3,20 meer in 3 jaar tijd, het is niet anders.

De 16s en 25s serie begint nu wel zijn aantrekkelijkheid te verliezen. Nog 1 of 2 euro erbij en de cakes zijn niet onderscheidend meer van andere cakes in die prijsklasse.

De 16s en 25s serie begint nu wel zijn aantrekkelijkheid te verliezen. Nog 1 of 2 euro erbij en de cakes zijn niet onderscheidend meer van andere cakes in die prijsklasse.

Daarin ben ik het inderdaad helemaal met jou eens! Heb ook echt het gevoel dat het nu niet veel duurder meer moet worden. Dit jaar wil ik het nog wel aan, maar waar ik ooit een gat in de lucht sprong om voor €23,75 zoeen cake te kunnen bemachtigen is nu wel anders.

Boeketten zijn weer groot. Maar het goud tesnel weg.
Voor het geld is er elders beter te vinden!

Laatst bewerkt:

Dat valt wel mee he! Als je al 3 jaar inflatie a 2% neemt kom je al op 25,20€ uit... De prijs stijging is dus maar relatief.. En komt neer op 1,75€

Dat verdeelt over 3jaar is 0.58€ per jaar wat gelijk staat aan 2-3%.. Rekening houdend met de euro koers en de transport kosten (brandstof) is het nog een heel degelijke prijs!

Ander verhaal is bijvoorbeeld de Cross Fire of Chinese Dragon die 12,5% in 1 jaar stijgen!!! Dat is wel absurd en niet recht te praten..

Als je 23,75€ een redelijke prijs vond in 09 dan is 26,95€ een redelijke prijs in 2012..

Dat er tegenwoordig goedkopere alternatieve zijn, volledig mee eens. Maar als die er in 09 waren dan vielen deze prijzen ook buiten de boot..

@Vodka Blue,

Je bent goud een beetje kwijt aan het raken tut. Je blauw is wel prachtig en de grote van het boeket is ook niet verkeerd, maar dat goud wat je zo voluptueus maakte is nergens meer te zien :(...

Dat valt wel mee he! Als je al 3 jaar inflatie a 2% neemt kom je al op 25,20€ uit... De prijs stijging is dus maar relatief.. En komt neer op 1,75€

Dat verdeelt over 3jaar is 0.58€ per jaar wat gelijk staat aan 2-3%.. Rekening houdend met de euro koers en de transport kosten (brandstof) is het nog een heel degelijke prijs!

Ander verhaal is bijvoorbeeld de Cross Fire of Chinese Dragon die 12,5% in 1 jaar stijgen!!! Dat is wel absurd en niet recht te praten..

Als je 23,75€ een redelijke prijs vond in 09 dan is 26,95€ een redelijke prijs in 2012..

Dat er tegenwoordig goedkopere alternatieve zijn, volledig mee eens. Maar als die er in 09 waren dan vielen deze prijzen ook buiten de boot..

Ik ben het niet helemaal eens dat het relatief dus nog steeds dezelfde prijs is. Dat alles duurder word is een feit. Echter is er naar mijn inzien wel een heel verschil tussen €23,75 en €26,95. Als je één cake koopt uit deze serie is het te overzien, maar voorgaande jaren had ik altijd negen cakes uit deze 25 schots collectie. Dat komt neer (in het uiterste geval) op 9*€3.20=€28,80 oftewel toen kon ik voor hetzelfde geld gewoon een hele cake meer kopen. Nou is dit niet alleen bij Bon het geval, maar bij meerdere bedrijven kijk naar de Stars over Paris bijvoorbeeld die in 2006 regelrecht een prijstopper was maar door jaarlijkse prijsstijgingen compleet zijn kroon verloren heeft bij mij.

Zoals jij ook al zegt zijn er nu gewoon veel betere alternatieven voor dit geld te verkrijgen. Maar in 2009 blonk deze lijn voor mij echt uit doordat het gewoon een serie cakes waren die perfect hun werk deden voor weinig geld. Er waren toen naar mijn inzien ook niet echt cakes die goedkoper waren en evenveel boden als deze serie.

Maar dingen veranderen en dus zo ook mijn collectie:)

Royal stijgt dit jaar net zoveel als bon in de afgelopen 2 jaar. En de prijs is okey als de Qualiteit zo goed is als 2009/2010 of minimaal beter dan vorig jaar :)

Back
Bovenaan