Winter

Mensen worden ook té veel geleefd. Had er vorig jaar ook last van, voornamelijk 24+25-12 en 31-12. Eerst moe en verveeld, geen puf. En later de griep. Rust is erg belangrijk in die maand, net als gezond eten en bewegen. En juist dat laatste hebben de mensen te weinig, waardoor ze niet fit maar op zijn tijdens de feestdagen :(

Wat is het weer toch raar.. De ene dag zie je geen hand voor ogen, de andere dag wordt je zowat van de weg geblazen, weer een dag later regent het pijpenstelen en nu is het een strakblauwe lucht met een winters zonnetje!
Dat laatste begint op de winter te lijken, maar ben bang dat de echte winter nog even op zich laat wachten.

De zin en onzin van winterprognoses!

Overigens zijn diverse instellingen die begin oktober te koud van stapel liepen, in de loop van november deels op hun schreden teruggekeerd. Het grenst echter aan het onmogelijke om de media hiervan te overtuigen. Een normale of (zeer) zachte winter kan kennelijk niet in de gebruikelijke, schreeuwerige chocoladeletters op de voorpagina van de krant worden gedrukt! Dat bekt niet en verkoopt evenmin.

Al met al moeten we concluderen dat we zomaar aan de vooravond zouden kunnen staan van een koude of strenge winter, het zou ook kunnen dat het een zachte (waai)winter gaat worden. Zulks is in het Noordzeegebied ook doorgaans het meest waarschijnlijke scenario. Dat is wellicht geen bevredigend antwoord maar, denk ik, wel de waarheid. Ter geruststelling voor liefhebbers van sneeuw en/of (schaats)ijs: enkele weken kou, dikwijls ook voorkomend in zachte en wat vaker in normale winters, is al voldoende om menigeen een winters gevoel te geven. Zo beleefden we een jaar geleden de koudste december in ruim 40 jaar (1969). Met een maandgemiddelde in De Bilt van -1,1 tegen normaal 4,0º werd het zelfs de op vier na koudste december sinds tenminste 1901. Het aantal ijsdagen bedroeg 12: alleen in 1933 waren het twee meer. Echter: gedurende de hoogwinter (januari/februari) kwam er van winterkou niets meer terecht

winterverwachting_3_499x362.jpg

het mag wel wat kouder worden met een dik pak sneeuw :), is altijd mooi zo'n laag sneeuw wanneer je je vuurwerk komt ophalen.

Tot 17 december zit het er nog niet in, maar de winter kan rare sprongen maken.
Ik hoop zelf dat er geen sneeuw ligt op de verkoopdagen. Dan durft mijn meoder niet meer te rijden met de auto...
Dus dan zit een ritje van 12km voor €50 gewonnen vuurwerk er niet in. En Duitsland ook neit denk ik. :p

mag van mij wel weer wat kouder worden. rond het vries punt en dan wat sneeuw erbij :) vooral met oud en nieuw vind ik het wel wat sfeer hebben als er wat sneeuw ligt. moeten de wegen wel een beetje schoon zijn :P

GEEN SNEEUW GEK!!! Ik vlieg 9 januari naar een zonnig deel van de wereld en ik heb geen zin om gestrand op schiphol te zitten!!!

GEEN SNEEUW GEK!!! Ik vlieg 9 januari naar een zonnig deel van de wereld en ik heb geen zin om gestrand op schiphol te zitten!!!

hahaha hoop et niet voor je. Sowieso geen zin in een o&n met sneeuw. Dagen ervoor mag uiteraard wel. Geeft een leuke sfeer. Verder mag het ook wel een beetje koud zijn. Opzich zou ik het niet erg vinden als het 10gr zou zijn overdag. 'S avonds daalt de temperatuur toch wel

pfffff krijg toch echt een herfstdepressie als ik nu kijk naar de 14 daagse voorspelling.. totaal geen winters beeld.. helaas:sad: hopen dat het iig het 2e deel van december bijtrekt.. in de regen stoken is geen lol

De winter is pas 21 december officieel aangebroken?

Ik had wel wat kouders verwacht na al die voorspellingen tijd terug, maar het valt nog echt mee.

Sneeuwen ? van welke bron heb je dat ? Ik hoorde Helga van Leur zeggen dat het misshcien zou stormen 5 december maar ziet er al niet meer naar uit.
Volgens mij blijft het voorlopig zacht en wisselvallig helaas

Nou damens, we zijn December binnen gekropen. Ben benieuwd wanneer we winterweer krijgen, ipv dit gemiezer en regenbuien en harde wind.

Back
Bovenaan