Winter!

Heerlijk die sfeerbeelden hoor, iemand op het werk vertelde dat hij zijn vooruit van de auto vanochtend moest krabben! Het begint langzaam toch wel koud te worden en de verwarming gaat langzaam ook weer aan. 'S avonds als ik thuis kom ruik ik af en toe al een houtkachel of haard die brand en lekker op de fiets in de kou wegdromen met skyradio the christmas station...

koud weer, heerlijk! Lekker ingepakt op de fiets, af en toe een sneeuwbal gooien, maar geen sneeuw op de grond op O&N! En natuurlijk lekker voor de open haard zitten en naast de Kerst-boom! Oprotten met de Sint geef mij maar gelijk de Kerstman!

Die laatste zin over de Sint. Hahahaha.

Persoonlijk merk ik dat ik vooral last heb van de donkere dagen op dit moment. Moeilijker wakker worden, sneller moe in de avond. Ik snak naar de kortste dagen, zodat ik daarna weer uit kan kijken naar de langere.

Ook bij mij was het gisterochtend dan weer zover.

De wekker liep om 05.45u, het was op mn kamer al koud wat het opstaan moeilijk maakte, dus maar even lekker gedouched en om 06.15u richting de auto. Het is was koud, ijskoud!.. in de auto gestapt en gestart toen ik tot de conclusie kwam:

'' Het is tijd om ramen te krabben!!'' YEAH .. mijn dag kon niet meer stuk:) Heerlijk!

Ik ben toch wel een groot fan van deze jaargetijden.
als ik vandaag ook naar buiten kijk en harde wind en donkere wolken zie
ben ik weer helemaal in mijn element.
Het wordt alweer wat vroeger donker, het begint al lekker fris te worden
Krijg alweer een beetje trek in stampot en erwtensoep :p
Ja hoor laat de winter maar komen.

De temperaturen gaan helaas de komende dagen weer wat omhoog en het blijft voor de rest echt herfstweer. Hierbij wat foto's om weer in de sfeer te komen.
Deze waren van afgelopen jaar, ik dacht 20 december.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

In Noorwegen is het op plekken al volop winter:

1503b9245d.jpg

3ba35ef8f1.jpg

Bericht van weer.nl

03.11.2010 12:47
De afgelopen winter was voor de winterliefhebbers een interessante winter. Het vroor af en toe behoorlijk, maar sneeuwval zorgde ervoor dat een mooie ijsvloer vaak uitbleef. Het aantal toertochten viel dan ook sterk tegen en terwijl de Hollanders al aan een Elfstedentocht dachten, wisten de Friezen dat de sneeuwval van eind december die al direct onmogelijk had gemaakt.

Of dat dit jaar anders wordt, is moeilijk aan te geven. Volgens diverse seizoenverwachtingen is de kans op een te koude winter dit jaar opnieuw iets groter dan normaal, maar of sneeuw de ijsvloer gaat aantasten, is heel lastig om aan te geven. Misschien valt sneeuw dit keer wel aan het begin van een vorstperiode en zorgt dat sneeuwdek juist voor extra koude nachten en daardoor een snellere aangroei van het ijs.

Ik zag voor aankomende week alweer een minimale tempratuur van 0 graden, maximaal 7. Dat zijn goede berichten! :D

Inderdaad, dit soort dagen zijn typisch herst, maar net te warm voor het leuke.
Neemt niet weg dat ik met 10 graden makkelijker mijn bed uit kom dan met temperaturen rond het vriespunt :p

Inderdaad, dit soort dagen zijn typisch herst, maar net te warm voor het leuke.
Neemt niet weg dat ik met 10 graden makkelijker mijn bed uit kom dan met temperaturen rond het vriespunt :p

jij bent daar niet de enige in hoor .
want als je wakker wordt is het dan wel verdomde kout in huis .
en wat dacht van ls je smorgens in de auto stapt .
ik had vorig jaar een leen auto waar ik de knop van de kagel niet kon vinden . Nou ik ben echt klapper tandent naar men werk gegaan :p

winterbanden ga ik maar eens aanschaffen, toch wel veiliger dan zomerbanden. En een paar goede handschoenen voor op de fiets en ik ben klaar voor de winter.

Gek eigenlijk. We klagen allemaal wel eens over het weer, maar tegelijkertijd verlangen we ook naar de charme van bepaalde weertypes hahaha. Wat zijn wij soms toch ook een raar volkje he :p

van weer.nl

Hoe gaat het verder?
Vandaag voert een noordwestelijke stroming enkele buien vanaf de Noordzee aan. Tussen de buien door krijgt de zon ruimte en in de opklaringen koelt het vanavond snel af. Wolkenvelden blijven echter op de loer liggen en die hangen samen met een (bovenlucht)storing die vannacht langzaam van zuid naar noord over het land beweegt. In het noordoosten duurt het waarschijnlijk nog wel enige tijd voordat het bewolkt raakt, zodat vooral daar het kwik dichtbij het vriespunt uitkomt en vorst aan de grond optreedt. Bovendien zouden in een rustige atmosfeer met weinig wind mistbanken kunnen ontstaan. Onder ‘een deken van wolken’ gebeurt dat niet en wordt het bovendien minder koud met minimumtemperaturen van een graad of 5.

Lichte vorst
Morgen, zondag, lijkt de bewolking vanuit het noorden geleidelijk op te lossen. In de zuidelijke helft blijft het echter overwegend bewolkt en misschien valt daar nog een enkel buitje. In provincies als Utrecht en Gelderland breekt de zon ’s middags naar verwachting wel door. Met een noordoostelijk briesje wordt er frisse lucht aangevoerd: de middagtemperatuur houdt het bij omstreeks 8 graden voor gezien. Morgenavond en in de nacht naar maandag zal het overwegend helder zijn. De temperaturen zakken dan tot rond het vriespunt en daarmee is een graadje vorst mogelijk. Verder vormt zich her en der mist.

Waterkoud
Maandag verschijnt een actief lagedrukgebied bij de Ierse Zee. Aan de oostflank van het weersysteem steekt bij ons een waterkoude zuidoostenwind op met daarbij middagtemperaturen omstreeks 6 graden. Verder probeert een regenzone die is gekoppeld aan de depressie het land binnen te dringen. Waarschijnlijk krijgen het zuidwesten en zuiden (Zeeland met name) er wat regen van, terwijl het elders droog blijft met ruimte voor zonneschijn.

Vervolgens schuift het lagedrukgebied dinsdag oostwaarts en tegen die tijd worden twee kernen verwacht. Een kern trekt Frankrijk binnen en de andere ontstaat boven de Oostzee. Het gevolg voor ons land is een oostelijke tot noordoostelijke stroming, waarmee vrij koude lucht wordt aangevoerd. De ‘echte’ winterkou blijft echter nog op ruime afstand. Verder is de invloed van het lagedrukgebied enigszins merkbaar: er worden wolkenvelden en soms een buitje verwacht. Als het ’s nachts toch wat meer opklaart, zou het opnieuw tot een beetje vorst kunnen komen. Bovendien is een enkele bui met hagel en/of natte sneeuw niet uitgesloten, omdat de bovenlucht ook wat kouder wordt. Al bij al een winters speldeprikje dus

zo vond nog wat leuke sfeerfoto's op mn pc die ik zelf heb gemaakt:) Denk nu toch wel weer terug aan die mooie winter van afgelopen jaar!:D

Er zat gisteravond om een uur of 8 al een aardig dik laagje ijs mijn auto! Had ik niet verwacht. De kriebels kwamen toen toch wel een beetje omhoog hoor, kreeg gelijk zin om wat af te steken:)

Back
Bovenaan