Ik moet zeggen dat Evolution mij positief heeft verrast na het zien van vele nieuwjaars filmpjes. Vooral de Spectacle Show-100 en 120 zijn adembenemend, wellicht het beste wat de Nederlandse markt ooit heeft gezien.
Helaas ook wel wat missers, Violet Waterfalls hoort echt niet thuis in de fantastische Pro-Fire lijn, Snake Eyes mist een fatsoenlijke tail en Coconut Groove is verre van Coco.
Het afgelopen jaar niet veel Evolution besteld, vooral omdat China filmpjes niet vertrouw. Maar gezien het beeld wat ik heb gezien van Chry Willow, Brocade King Blue, Crackling Willows, Crown Flowers, Coco Blue en Golden Willows, kan ik niet meer om deze serie heen.
Wat ik Evolution wel zou aanraden is om niet ieder jaar te sleutelen aan de uitwerking van vrijwel ieder product. Zo lees ik dat de Spectacle Boxen hogere tubes krijgen zodat de effecten hoger komen. Een minimale verbetering wanneer het goed gaat, maar heel erg zonde als het mis gaat. Tevens hebben zoveel producten wel een 2e of een 3e versie, bijzonder onduidelijk wat je nu daadwerkelijk krijgt. Faalt een product, schrappen. Of geef een vernieuwde versie een geheel andere naam.