jrvuurwerk
VWC lid
Totaal mee oneens. "Een beetje moeite doen" houdt soms in dat je naar de andere kant van Nederland moet afreizen. Niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Er is trouwens een zeker verschil tussen freak-kortingen en normale kortingen.
Normale kortingen zijn vaak helemaal geen kortingen maar gewoon een fictief hoger bedachte "Van"-prijs, i.c.m. met welke de normale prijs als kortingsprijs wordt neergezet. En dat is dan voor de normale consument een zogenaamde aanbieding.
De freak-koringen zijn de (echte) kortingen bovenop de nep- kortingen (lees; bovenop de zogeheten normale kortingen).
We hebben nu verschillende importeurs die hun folders drukken en daarbij vermelden dat dit en dat product een VWC trofee heeft gewonnen voor beste artikel of wat het ook mag zijn in dat en dat jaar.
Staat er ook bij dat die trofee te danken is aan freaks die op het product hebben gestemd op basis van uitwerking en de prijs die ze eraan hebben uitgegeven? Nou nee.
Ik noem maar wat als voorbeeld;
Product ABC, "beste product van 201X in NL!".
Voor het overgrote deel van de liefhebbers inderdaad het beste product, maar wel voor de freakprijs van 100,- euro. Als diezelfde freaks daar 50,- tot 100,- euro (normale adviesprijs of dealer snelgeldverdienprijs) meer voor hadden moeten neerleggen, was dat product niet tot het beste product van dat jaar uitgekozen of willen jullie beweren van wel?
Ik wil prima beweren van wel.. Wanneer ik aan het stoken ben, kijk ik echt niet meer naar de prijs. En welke dan het meeste indruk maakt wordt voor mij de winnaar. (ik stem dus altijd op een product wat ik zelf gestookt heb) En wanneer een product echt goed is, wil ik daar ook wel de volle pond voor betalen. MAar dan moet het ook gewoon echt goed zijn!! En ja, wanneer er iets af kan. Ben ik geen dief van mijn portemonnee.
Dus nee de prijs voor de winnaar maakt mij niet uit.