Winnaar bekend: Mooiste Nederlandse vuurwerkshow 2025

Geef via PM aan mij door welke jij het mooiste vindt!
Dit kan tot zaterdag 1 maart 2026, 23:59 uur.
De laatste week om te kunnen stemmen is in gegaan.

Helaas heb ik nog niet zo veel stemmen binnen gekregen.
Nou kan ik het me voorstellen dat een keuze maken niet makkelijk is.
Aangezien er alleen maar geweldige shows in de top 6 staan :D
Ik zou het erg kunnen waarderen als jullie zouden stemmen op de mooiste show!

Wij zijn immer de echte kenners!
1771839376847.png

!Winnaar bekend!

De stemmen zijn geteld. Hieronder de top 3 mooiste Nederlandse vuurwerkshows van 2025.
Graag wil ik iedereen bedanken voor het uitbrengen van hun stem. De schietbedrijven voor het bedenken van de prachtige shows. De importeurs voor het leveren van hun prachtige producten en de bouwers voor het in elkaar zetten van deze feilloze shows.

In een tijd waar vuurwerk onder grote druk staat, laten jullie zien hoe vuurwerk de mensen samen brengt.
.
.
.
.
Op
nummer 3: Xena en Backstage Specials FX met hun show tijdens de Wereldhavendagen van Rotterdam.

Een show waarin de timing en producten strak uitgewerkt waren. Deze show was een mix van PSE, prof- en consumentenvuurwerk.
Doordat de show vanaf een ponton in het water werd geschoten was het in 360graden zichtbaar voor publiek.
Er werd tot en met 3 inch geschoten met een prachtige dubbele finale. Met als gevolg een luid applaus van het publiek welke in grote getalen aanwezig waren.

.
.
.
.
.
Op nummer 2: Dutch Fireworks Professional met hun show tijdens de Paardenmarkt in Vianen

Door het gebruik van een mix van PSE en nieuw consumentenvuurwerk van Magnum/Broekhof en Wolff was dit een spraakmakende show.
Veel van het nieuwe consumentenvuurwerk was nog nooit in Nederland
gezien en eindigden onmiddellijk op de bestellijsten van menig liefhebber.
Met strakke timing, mooie posities en veel vuurwerk kan je weinig mensen uitleggen dat het merendeel van deze show uit vuurwerk bestond wat later beschikbaar werd in de Nederlandse winkels.
.
.
.
.
Maar de winnaar van de titel: "Mooiste Nederlandse vuurwerkshow van 2025" gaat naar...

!Xena, Backstage Specials FX ism de Pyrofreaks Katwijk!
Voor hun show tijdens 80 jaar bevrijding Katwijk
Er werd tot 2.5 inch geschoten en de show was een mix van PSE, professioneel en consumentenvuurwerk.
Een show met een hoop sponsoren omdat er vooraf gevraagd was om te doneren.
Dankzij gulle donaties uit heel het land werden wij getrakteerd op een mascleta in rood/wit/blauw tijdens de finale.
Door de kruitfunding, en de titel van 2024 natuurlijk, was deze show breed bekend bij de liefhebbers en stond er dan ook een leger aan publiek bij de
uitwatering van Katwijk om te genieten van deze show. Een show waar iedereen van genoten heeft.

Van harte gefeliciteerd aan alle mensen die geholpen hebben om deze shows mogelijk te maken.
Hopelijk brengt 2026 ons een jaar waar dit soort prachtige shows weer voor iedereen te bewonderen zijn.

Xena/ backstage FX
en dfp Gefeliciteerd 🎆
En pietje!!! Bedankt voor het organiseren van de competitie ✌️ ik vind het geweldig en hopelijk vinden de schiet bedrijven het ook tof en proberen ze er bij elke show het beste ervan te maken om zo ook een keer de prijs in de wacht te slepen!

Gefeliciteerd winnende shows van DFP, Xena en PFK! @SKULANG
@Pietje PYRO bedankt voor het organiseren van de stemrondes!

Over de winnende show zelf is alles al gezegd en beschreven in het desbetreffende topic! Natuurlijk heb ik er zelf ook op gestemd! Dit was een show voor freaks, door freaks! We leefden er naar toe en er waren verscheidene meetings eerder die dag! Het was een mooie beleving en ik heb het als iets uniek ervaren, meer dan alleen de show zelf!

Back
Bovenaan