[WINNAAR 2018] Beste IMPORTEUR van 2018!

[WINNAAR 2018] Beste IMPORTEUR van 2018!

• Broekhoff Vuurwerk

Stemmen: 15 1,5%
  • Cafferata Vuurwerk

Stemmen: 8 0,8%
  • China Red

Stemmen: 75 7,7%
  • Eurostar Fireworks

Stemmen: 22 2,3%
  • Evolution Fireworks

Stemmen: 408 41,8%
  • Fireworks for All

Stemmen: 7 0,7%
  • GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Stemmen: 27 2,8%
  • Heron Fireworks

Stemmen: 8 0,8%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 14 1,4%
  • Lesli Vuurwerk

Stemmen: 29 3,0%
  • Meester Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Mercurius Fireworks

Stemmen: 0 0,0%
  • Pangu Fireworks

Stemmen: 129 13,2%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 7 0,7%
  • Pyrostar NL

Stemmen: 1 0,1%
  • Rubro Vuurwerk

Stemmen: 426 43,6%
  • Vulcan Europe

Stemmen: 54 5,5%
  • Vuurwerkmania

Stemmen: 135 13,8%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 298 30,5%
  • Welkoop Vuurwerk

Stemmen: 1 0,1%
  • Witte Vuurwerk

Stemmen: 2 0,2%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 90 9,2%
  • Zena Vuurwerk NL

Stemmen: 80 8,2%

• Totaal stemmers
    977
Evolution is erg en erg goed.
Ook op gestemd.
Maar ook op rubro. Rubro heeft een constante kwaliteit, een perfecte levering dit jaar, grotere spreiding en betere reclame.
Vergeet niet dat evolution nog steeds opkomend is. Een hele sterke nieuwkomer die nog niet zo lang actief is vergeleken met anderen.
Dat evolution nu al de 2de plaats heeft en rubro de eerste (gaat ook nog niet heel erg lang mee). Geeft al aan dat deze merken ontzettend goed bezig zijn en de gevestigde orde achter zich hebben gelaten.
In mijn ogen hebben ze dus beide gewonnen. Voor beide een sterk resultaat dit.

Ik (en volgens mij Samenvuurwerkkopen ook) zie juist verschillende accounts die allen aangemaakt zijn in dezelfde week, allemaal in 2010. Voor de rest zijn die accounts niet actief, maar toevallig deze stemronde zijn ze actief. Dat zijn duidelijk geen spoken. Ik weet 99% zeker dat als je gaat checken via welk ip-adres deze mensen hebben gestemd (of via welk ip-adres het account is aangemaakt) dat je er achter komt dat er hier wel degelijk gemanipuleerd is. Ik vind eerlijk gezegd jouw spoken-opmerking een beetje naïef, alsof alles wel goed zit zo. Wees Samenvuurwerkkopen dankbaar dat hem dat opvalt en dat hij er even een puntje van maakt. Dit is op z'n minst het uitzoeken waard :) Iedereen wil toch een eerlijke uitslag? :)

Ik heb trouwens zelf niet op Rubro of Evolution, mocht je daar nog een punt van willen maken.
Je gaat wel totaal aan het feit voorbij dat die accounts ook op andere merken dan rubro hebben gestemd....

Hoe wil jij het dan gaan bestempelen als manipulatie?

De mods hebben gegarandeerd dat er niet is gemanipuleerd voor zover zij kunnen zien. Een IP adres controleren is vrij simpel om te doen en sluit ik daarom uit dat de mods daaroverheen kijken.

Best knap dat je 99% iets zeker weet met als enig "bewijs" dat de accounts in dezelfde week jaren geleden zijn gemaakt. Dat noem ik geen bewijs. Gaat hier ook nog eens om 3 a 4 accounts. Toeval bestaat gewoon en die 3a 4 account gaan het verschil niet maken.

Wat is er precies gezegd door Marchel? Las gister al het een en ander in de chat omtrent de reactie, maar kan het nergens meer vinden, ben wel benieuwd eigenlijk:p

Hij noemde het manipulatie en dat ie klaar was met dit forum en daarom dit jaar hier niet meer zou komen..

Hopelijk was het een opwelling moment en zien we evo gewoon hier weer actief op het forum. Zou zonder zijn als dit het laatste is wat van evo horen.

Je gaat wel totaal aan het feit voorbij dat die accounts ook op andere merken dan rubro hebben gestemd....

De mods hebben gegarandeerd dat er niet is gemanipuleerd voor zover zij kunnen zien. Een IP adres controleren is vrij simpel om te doen en sluit ik daarom uit dat de mods daaroverheen kijken.

Best knap dat je 99% iets zeker weet met als enig "bewijs" dat de accounts in dezelfde week jaren geleden zijn gemaakt. Dat noem ik geen bewijs. Gaat hier ook nog eens om 3 a 4 accounts. Toeval bestaat gewoon en die 3a 4 account gaan het verschil niet maken.

Je vergeet even dat je niet hoeft te reageren om te stemmen en eigenlijk kan typen wat je wil. Je kan zeggen dat je op Vwt en China Red hebt gestemt terwijl je alleen voor Rubro hebt gekozen.

Ook wel bijzonder dat ze het blijkbaar wel erg belangrijk vinden om te stemmen maar blijkbaar vinden ze de uitslag niet interessant.

Laatst bewerkt:
Welke importeur is volgens jullie de beste vuurwerkimporteur van 2018 in Nederland?

Naast de poll zijn vooral de toelichtingen op de keuze van groot belang, graag zien wij jullie toelichting dan ook in dit topic verschijnen. Alvast bedankt!

Wat heeft de toelichting voor toevoeging gehad ? Maw wat hebben jullie ermee gedaan?

Hoe weet jij waar ze op gestemd hebben dan? :) Dat wordt nergens duidelijk gemaakt hoor. Ze kunnen typen wat ze willen, maar waar ze op gestemd hebben weet jij net zo goed als ik niet. Wat wij wél kunnen zien vanaf hier is dat 4 accounts zijn aangemaakt in dezelfde week in december 2010. Al deze account zijn 8 jaar niet actief geweest, en nu plaatsen ze alle 4 binnen ongeveer 2 uur tijd een bericht bij de poll waar ze op gestemd hebben. De kans dat je de loterij wint is groter dan dat dit werkelijk gebeurt is zonder fraude/manipulatie hoe je het maar wilt noemen.

Maar hoe dan ook, deze 4 stemmen hebben het verschil inderdaad niet gemaakt. Volgens mij ook niet bij andere categorieën dan 'beste importeur'. Maar toch denk ik dat je het met mij eens moet zijn dat ingeval van rook, er ook best vuur kan zijn, en dit daarom wel even bekeken moet worden. Straks staat er op een cakebox 'beste cakebox van 2018/2019', terwijl er eigenlijk gesjoemeld is met het stemmen.

Je vergeet even dat je niet hoeft te reageren om te stemmen en eigenlijk kan typen wat je wil. Je kan zeggen dat je op Vwt en China Red hebt gestemt terwijl je alleen voor Rubro hebt gekozen.

Ook wel bijzonder dat ze het blijkbaar wel erg belangrijk vinden om te stemmen maar blijkbaar vinden ze de uitslag niet interessant.

Hoe weet jij waar ze op gestemd hebben dan? :) Dat wordt nergens duidelijk gemaakt hoor.

In die andere topics waarop er niet op rubro producten is gestemd door deze accounts moest je wel reageren dus je punt gaat niet op

Dus tja jullie roepen dat dit accounts zijn die enkel bestaan om op rubro te stemmen terwijl deze account op verschillende producten hebben gestemd die niet van rubro zijn.

https://forum.vuurwerkcrew.nl/search.php?searchid=8890812
https://forum.vuurwerkcrew.nl/search.php?searchid=8890816
https://forum.vuurwerkcrew.nl/search.php?searchid=8890815

en dan kan je gaan roepen dat ze dat express hebben gedaan om niet op te vallen maar dan kan er net zo goed gesjoemeld zijn met stemmen voor evolution als ik die redenatie moet volgen.

IP adressen zijn met een vpn ook makkelijk aan te passen ;)

zullen we maar gewoon roepen dat iets niet betrouwbaar is zodra de uitslag ons niet aanstaat. :wink:

Laatst bewerkt:
In die andere topics waarop er niet op rubro producten is gestemd door deze accounts moest je wel reageren dus je punt gaat niet op

Dus tja jullie roepen dat dit accounts zijn die enkel bestaan om op rrubro te stemmen terwijl deze account op verschillende producten hebben gestemd die niet van rubro zijn.

https://forum.vuurwerkcrew.nl/search.php?searchid=8890812
https://forum.vuurwerkcrew.nl/search.php?searchid=8890816
https://forum.vuurwerkcrew.nl/search.php?searchid=8890815

Weinig meer toe te voegen aan de opmerking van Willy. Geloof wat je wilt geloven. Ik geloof in ieder geval niet meer dat hier een eerlijke winnaar uit de bus is gekomen.

Ik ben niet zo van geloven maar meer van feiten en bewijzen

Oke Feiten: Op pagina 13 meerdere stemmers die al jaren lang lid zijn, maar enkele berichten hebben en sinds hun bericht niet meer online:

1. Torrents, aangemeld: 26/12/2008, 5 berichten, gestemd op 30/01, laatst online 30/01, stemt ook Rubro
2. Pyroboer, aangemeld: 18/12/2011, 4 berichten, gestemd op 01/02, laatst online 01/02, stemt ook Rubro
3. Rickie102, aangemeld: 06/10/2012, 5 berichten, gestemd op 02/02, laatst online 02/02, stemt ook Rubro
4. Vuurwerkmaniak, aangemeld: 10/12/2010, 5 berichten, gestemd op 02/02, laatst online 02/02, stemt ook rubro
5. Mauro, aangemeld 10/12/2010, 5 berichten, gestemd op 02/02, laatst online 02/02, stemt ook Rubro
6. Dendiesel, aangemeld 10/12/2010, 5 berichten, gestemd op 02/02, laatst online 02/02, stemt ook Rubro
7. Pindakaas, aangemeld 10/12/2010, 5 berichten, gestemd op 02/02, laatst online 02/02, stemt ook Rubro
8. Arwin, aangemeld 10/12/2010, 5 berichten, gestemd op 02/02, laatst online 02/02, stemt ook Rubro
9. Black, aangemeld 25/12/2006, 29 berichten, gestemd op 03/02, laatst online 03/02, stemt ook Rubro

Wel erg toevallig dit allemaal niet? Of zie je nog steeds niets vreemds?

Torrents stemde ook op VWT en Wolff producten

pyroboer verder alleen maar VWT

Vuurwerkmaniak ook VWT en Pangu

Mauro VWT en Sirens Salvo (en manipulator, geen idee welke importeur dat is)

Pindakaas VWT en Pangu

Arwin verder alleen maar China Red

de rest is niet debunked. Wel het onderzoek helemaal even goed doen. Ik denk dat er totaal geen luchtje aan zit en jullie spoken zien. Al geeft ellke poll bij voorbaat geen betrouwbaar beeld van wat er gevraagd wordt.

Oke Feiten: Op pagina 13 meerdere stemmers die al jaren lang lid zijn, maar enkele berichten hebben en sinds hun bericht niet meer online:

Wel erg toevallig dit allemaal niet? Of zie je nog steeds niets vreemds?

accounts die die jaren langs niks posten bestaan gewoon hoor

Oke, dan zal ik wel spoken zien en is het puur toeval dat al deze personen gemeen hebben dat ze al jaren lang accounts hebben (5 zelfs op dezelfde dag aangemeld), zelden posten (bijna allemaal of 4 of 5 berichten), allemaal opvolgend reageren, allemaal sinds dag van stemmen niet meer online en allemaal gemeen hebben ook Rubro gestemd te hebben...

Ja nu ik er iets langer over nadenk, is hier i.d.d. niets geks aan en kan het prima toeval zijn.

Jongens, ieder jaar weer dit gezeur, er is gestemd en er is een winnaar, wij maken het zo eerlijk als we kunnen.

Wij hebben gekeken naar dubbelposts bij stemmen op producten, we hebben gekeken of er opvallende punten waren en bovenstaande bevinding hebben wij intern ook allang besproken.
Wat al gezegd wordt, hebben wij ook geconstateerd; de tijden liggen vrij ruim uit elkaar, het stemgedrag toont absoluut niet dat ze op 1 importeur zitten en verder niet te herleiden tot 1 persoon.

Wij zien alle stemmende accounts, we kunnen ook niet alle nieuw aangemelde accounts die enkel die dag online komen uitsluiten. En accounts vanuit winkeliers die personeel laten stemmen, zien we ook nog door de vingers daar we zien dat het geen invloed heeft op de uitkomst.

Oke, dan zal ik wel spoken zien en is het puur toeval dat al deze personen gemeen hebben dat ze al jaren lang accounts hebben (5 zelfs op dezelfde dag aangemeld), zelden posten (bijna allemaal of 4 of 5 berichten), allemaal opvolgend reageren, allemaal sinds dag van stemmen niet meer online en allemaal gemeen hebben ook Rubro gestemd te hebben...

Ja nu ik er iets langer over nadenk, is hier i.d.d. niets geks aan en kan het prima toeval zijn.

haha. dat zijn dus inderdaad fakers. ik neem aan dat ze niet meetellen.

Geweldig dit, leven in de brouwerij. Uiteindelijk zijn wij liefhebbers de grote winnaar met zulk mooi vuurwerk:holland:

Back
Bovenaan