[WINNAAR 2017] Beste IMPORTEUR van 2017!

[WINNAAR 2017] Beste IMPORTEUR van 2017!

• Broekhoff Vuurwerk

Stemmen: 10 1,2%
  • Cafferata Vuurwerk

Stemmen: 12 1,5%
  • China Red

Stemmen: 32 3,9%
  • Eurostar Fireworks

Stemmen: 0 0,0%
  • Evolution Fireworks

Stemmen: 281 34,1%
  • Fireworks for All

Stemmen: 9 1,1%
  • GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Stemmen: 20 2,4%
  • Haokan Vuurwerk

Stemmen: 3 0,4%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 11 1,3%
  • Lesli Vuurwerk

Stemmen: 28 3,4%
  • Meester Vuurwerk

Stemmen: 2 0,2%
  • Mercurius Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Pangu Fireworks

Stemmen: 193 23,5%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 6 0,7%
  • Royal Fireworks

Stemmen: 8 1,0%
  • Rubro Vuurwerk

Stemmen: 249 30,3%
  • Vulcan Europe

Stemmen: 42 5,1%
  • Vuurwerkmania

Stemmen: 111 13,5%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 298 36,2%
  • Welkoop Vuurwerk

Stemmen: 1 0,1%
  • Witte Vuurwerk

Stemmen: 10 1,2%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 134 16,3%
  • Zena Vuurwerk NL

Stemmen: 80 9,7%
  • Heron Fireworks

Stemmen: 8 1,0%

• Totaal stemmers
    823
Gefeliciteerd vuurwerktotaal. Ik snap er net als 3xh ook niks van. Van alle polls niet eigenlijk :) maar van deze het minste
Ik had ook evo gestemd

Verrassende onverwachte wending.
Waar evo en pangu ver voor stonden voor de sluiting heeft Vuurwerktotaal flinke inhaalslag gemaakt. Met zoon 100stemmem.
Uiteraard gefeliciteerd aan vuurwerk totaal!!

Hoe weet je dat? Poll was onzichtbaar tot uitslag.
Je loopt nu iets te suggereren, wat niet heel sportieve verliezer doet lijken.

Ik stemde VWT en Evo. VWT gefeliciteerd, ze weten al jaren precies algemene consumwnt én liefhebber aan te spreken en blinken dan m.n. uit in betaalbaarheid en ook in innovatie en originaliteit. Ik vermoed dat m.n. de 1e factor ze de vingerbreedte voorsprong op Evo heeft doen krijgen.

Ik stemde VWT en Evo. VWT gefeliciteerd, ze weten al jaren precies algemene consumwnt én liefhebber aan te spreken en blinken dan m.n. uit in betaalbaarheid en ook in innovatie en originaliteit. Ik vermoed dat m.n. de 1e factor ze de vingerbreedte voorsprong op Evo heeft doen krijgen.

Ik ben geen verliezer want ik ben geen importeur. Ik zit op dit forum als persoon ikkuh!!!
Uiteraard ben ik bevriend met een andere partij. Maar dat staat los van dit forum en deze stemming.

Het viel me op dat voor de sluiting (eerste weken) EVO pangu wollf hard voorwaarde gingen!!
Rest liep wel wat achter in middenmoot.
Vandaar mijn verbazing..
Maar winnaar is winnaar! ,
Zelf ook wat producten van totaal gehad en was verbaasd over de kwaliteit.
Dus een goede winnaar.

Nee hier spreekt geen verliezer maar gewoon een persoon die nog altijd spreekt uit eigen persoons ervaringen.

(

Zo ontzettend knap om deze prijs wederom in de wacht te slepen, ongekend. Zegt genoeg over vuurwerktotaal denk ik. Verbaasd mij helemaal niets dat ze het wederom zijn geworden, ver weg de beste importeur qua nieuwe producten dit jaar. Gefeliciteerd Vuurwerktotaal.

Gefeliciteerd VWT : Wel een verrassende uitslag maar moet toegeven dat ze kwa nieuwe producten en kwaliteit hiervan wel weer extreem goed bezig zijn en het ook zeker verdienen.

Evolution Fireworks had hem zeker ook verdient maar heeft de nek aan nek race door de prijs verhoging van jannuari denkt ik net aan verloren.

Toch best knap dat Evo, als toch relatief kleine importeur, de tweede plaats weet te bemachtigen, net achter het gigantische Vuurwerktotaal. Wat mij betreft terechte nummers 1&2, gefeliciteerd!

Proficiat Vuurwerktotaal! Ook de feliciaties voor Evolution en Rubro en de rest van de top 5! Ik had nog de stille hoop dat Evo het zou worden, maar eerlijk is eerlijk! Van VWT dit jaar slechts 1 product gehad, nl de wicked whistler! Door de freak acties is daar nu alweer verandering in gekomen, want ik ben straks weer een paar Volt boxen rijker!

Gefeliciteerd Vuurwerktotaal. Leuke producten en ook de nieuwe effecten waren prachtig. En uiteraard nog bedankt voor de winacties.

Vind dit ook wel een puntje, blijkbaar is de poll voor bepaalde mensen dus wel zichtbaar!! En kan er dus als nog gemanipuleerd worden!

VWT gefeliciteerd met de 1e prijs, hoopte toch een klein beetje dat Evolution dit jaar met de 1e prijs er van door ging, maar knap dat VWT 1e blijft, volgend jaar weer nieuwe kansen voor Evolution.

En manipuleren hoop ik niet, mocht dat het geval zijn stop ik hier meteen op het forum.

VWT gefeliciteerd met de 1e prijs, hoopte toch een klein beetje dat Evolution dit jaar met de 1e prijs er van door ging, maar knap dat VWT 1e blijft, volgend jaar weer nieuwe kansen voor Evolution.

En manipuleren hoop ik niet, mocht dat het geval zijn stop ik hier meteen op het forum.

Ze zeiden dat de pol onzichtbaar was gemaakt omdat er anders gemanipuleert kan worden, begrijp ook wel dat de moderators wel inzicht hier in hebben. Maar blijkbaar dus ook gewone leden, dat vind ik gewoon opvallend! Ik zeg niet dat er is gemanipuleerd, maar het zou alsnog mogelijk kunnen zijn!

De poll was in het begin gewoon zichtbaar voor iedereen, zoals andere jaren ook het geval was. Deze hebben ze onzichtbaar gemaakt om te voorkomen dat deze beïnvloed kon worden. Later was deze dus alleen zichtbaar voor de mod's.
En alu hoedjes worden gebruikt door complot denkers, en was bedoeld omdat ik dacht dat je de mod's niet vertrouwde.
Hopelijk is het met deze uitleg duidelijker hoe het verlopen is .... :wink:

Ze zeiden dat de pol onzichtbaar was gemaakt omdat er anders gemanipuleert kan worden, begrijp ook wel dat de moderators wel inzicht hier in hebben. Maar blijkbaar dus ook gewone leden, dat vind ik gewoon opvallend! Ik zeg niet dat er is gemanipuleerd, maar het zou alsnog mogelijk kunnen zijn!

De poll is, nadat hij op onzichtbaar is gezet, voor niemand zichtbaar geweest.

Even om de boel te sussen na de uitlating van 3xh; die opmerking is gebaseerd op de posts die in de eerste dagen van januari zichtbaar was. De poll en de stand zelf, die los staat van de posts in dit topic, was enkel voor crewleden zichtbaar. Dat er een stand geroepen wordt door leden is dus flauwekul, weet ook niet wat daar het idee van is, maar wees gerust, er is geen manipulatie geweest.

Het is er, ook dit jaar, op gericht waarom Evolution niet op 1 staat. Wij kunnen een klein beeld schetsen van wat wij zagen als crew, want wij hebben de stand in de poll zelf dus ook kunnen volgen;

De eerste 10 dagen heeft Evolution een flink aantal stemmen gekregen, duidelijk veel liefhebbers die online zijn en vorig jaar allemaal Evolution vuurwerk hebben gekocht in de freakacties.
Het aantal stemmen stond nagenoeg stil na die dagen en de ophef over de prijsstijging had mogelijk invloed in de week daaropvolgend, we zien dat tevens terug in de posts.
Na de eerste nieuwsbrief kwamen er ontzettend veel stemmen, met name Pangu en Vuurwerktotaal maakten een enorme spurt, Vuurwerktotaal en Evolution zaten toen al nek aan nek.
Na de tweede nieuwsbrief wederom een spurt voor Pangu, Vuurwerktotaal, maar nu ook Wolff en vooral juist Rubro die erg hard gingen.
De uiteindelijke stand is het beeld wat wij al vanaf de 3e week van januari zien, het is niet veel meer veranderd sindsdien, op aantallen verschil na dan.

Houd daarbij rekening met het feit dat we dit jaar anders met de polls zijn omgegaan;
  • posts werden niet meer getoond, dit heeft in alle polls direct invloed gehad op het stemgedrag, veel meer variatie
  • iedereen weet inmiddels dat er echt mooie prijzen worden weggegeven, stemmen is simpel, met name deze poll waar je iets aanvinkt, zie je ook aan het aantal stemmen per poll
  • wij hebben er flink wat ruchtbaarheid aan gegeven met nieuwsbrieven en social media
  • de hele maand hebben we een vermelding gehad om te stemmen, zowel voor ingelogde leden als bezoekers

Hopelijk geeft het jullie wat rust, uitlatingen over de posts in dit topic hebben weinig zin, zeker als ze gegrond zijn op 3 van de 31 dagen. Posts tellen als onderbouwing van de stem en niet mee als extra stem, tevens heeft nog geen kwart van alle stemmers gepost.

De poll was in het begin gewoon zichtbaar voor iedereen, zoals andere jaren ook het geval was. Deze hebben ze onzichtbaar gemaakt om te voorkomen dat deze beïnvloed kon worden. Later was deze dus alleen zichtbaar voor de mod's.
En alu hoedjes worden gebruikt door complot denkers, en was bedoeld omdat ik dacht dat je de mod's niet vertrouwde.
Hopelijk is het met deze uitleg duidelijker hoe het verlopen is .... :wink:

Nee geen complot denker! Maar dacht alleen dat had die net zo goed zichtbaar kunnen blijven!

Hoewel ik geen VWT producten heb gehad dit jaar ben ik toch erg te spreken over ze geweest. Kwamen op de demo's goed uit de verf, vooral de "Titanium Brocade 2 Blue" en de "Glitter Willow 2 Colorz" zijn echt toppertjes. Evolution een (meer dan terechte) tweede plek. Ookal heb ik het vermoeden dat de discussie over hun prijsbeleid toch een negative bijdrage heeft geleverd aan het resultaat van de poll. Over het algemeen kunnen we denk ik wel concluderen dat Nederlands consumentenvuurwerk de afgelopen jaren een goede kwaliteitsimpuls heeft gehad met meerdere merken die goed mee komen. Laten we die trend vooral doorzetten naar volgend (of komend) jaar!

Ook leuk om te zien dan Pangu zo hard is gestegen, alsof ze in 2017 pas echt ontdekt zijn.
Alleen de percentages kloppen niet? Als je alles optelt kom je een flink stuk hoger dan 100%.

Back
Bovenaan