[WINNAAR 2017] Beste IMPORTEUR van 2017!

[WINNAAR 2017] Beste IMPORTEUR van 2017!

• Broekhoff Vuurwerk

Stemmen: 10 1,2%
  • Cafferata Vuurwerk

Stemmen: 12 1,5%
  • China Red

Stemmen: 32 3,9%
  • Eurostar Fireworks

Stemmen: 0 0,0%
  • Evolution Fireworks

Stemmen: 281 34,1%
  • Fireworks for All

Stemmen: 9 1,1%
  • GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Stemmen: 20 2,4%
  • Haokan Vuurwerk

Stemmen: 3 0,4%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 11 1,3%
  • Lesli Vuurwerk

Stemmen: 28 3,4%
  • Meester Vuurwerk

Stemmen: 2 0,2%
  • Mercurius Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Pangu Fireworks

Stemmen: 193 23,5%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 6 0,7%
  • Royal Fireworks

Stemmen: 8 1,0%
  • Rubro Vuurwerk

Stemmen: 249 30,3%
  • Vulcan Europe

Stemmen: 42 5,1%
  • Vuurwerkmania

Stemmen: 111 13,5%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 298 36,2%
  • Welkoop Vuurwerk

Stemmen: 1 0,1%
  • Witte Vuurwerk

Stemmen: 10 1,2%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 134 16,3%
  • Zena Vuurwerk NL

Stemmen: 80 9,7%
  • Heron Fireworks

Stemmen: 8 1,0%

• Totaal stemmers
    823
Vuurwerktotaal op de eerste plek, topkwaliteit tegen scherpe prijzen. China Red had daar ook zeker wat van en ook die krijgen van mij een dik verdiende stem.

Rubro, Pangu, Vuurwerktotaal en een laatste stem voor Heron. Die laatste is moeilijk verkrijgbaar, wilde Evolution stemmen, maar die is nogal duur geworden zie ik, dus krijgt Heron mijn stem alsnog.

Mijn stem gaat dit jaar naar Wolff vuurwerk. Ik heb al jaren vuurwerk van Wolff in mijn collectie en het is altijd kwalitatief hoogwaardig. Natuurlijk zijn er een aantal importeurs vernieuwend op het gebied van kwaliteit, effecten, samenstellingen etc. en ik vind dat Wolff hier jaar in jaar uit goed aan mee doet. Bijvoorbeeld met de Cruel Traction en Cruelty heeft Wolff de kwaliteit naar een hoger niveau getild. Ook de Underground lijn vond ik erg vernieuwend met bijvoorbeeld een Stormchaser en Return of the Phoenix en ook de familielijn vind ik erg goed en vernieuwend en het idee erachter is nog beter. Daarnaast komt erbij dat Wolff landelijk erg goed verkrijgbaar is en ik vind het een goede zet dat Wolff maar liefst 3 winkeliersdemo's geeft verspreid in het land. Door dit alles gaat mijn stem dit jaar naar Wolff Vuurwerk.

Evolution. Voor het eerst Evolution vuurwerk gehad, en meteen zeer onder de indruk. Ook het actief meepraten op dit forum (ook bij lastige discussies) is een groot pluspunt...

We hebben al ontzettend veel stemmen binnen gekregen op de 4 polls, maar hierbij nog even een herinnering; Heb jij nog niet gestemd?! Doe dat dan snel en maak kans op een geweldige vuurwerkprijs!Stemmen kan nog maar 2 dagen, namelijk t/m 31 januari.

Ik had van veel importeurs een beetje en laat daarom ook mijn ervaringen tijdens demo's en op filmpjes deels meewegen. Evolution Fireworks krijgt een stem vanwege de hoge kwaliteit, hun streven naar vernieuwing en innovatie en open communicatie naar de vuurwerkfreaks. Ook stem ik op Pangu Fireworks, 2 prachtige cakeboxen van gehad afgelopen jaarwisseling met grote, kleurrijke effecten.

Ik vind deze poll altijd erg lastig. Vorig jaar heb ik helemaal niet gestemd. Dit jaar heb ik tot de allerlaatste dag gewacht om mijn keuze te maken. Probleem is dat ik weloverwogen een importeur aan wil wijzen. Heel veel importeurs ken ik eigenlijk nauwelijks, waardoor het al lastig is om daarvoor te kiezen. Minder dan de helft van de importeurs ken ik goed genoeg om mee te kunnen nemen in mijn afweging. Maar van die groep, laten er meerdere importeurs echt grove steken vallen. Zo waren de leverproblemen van Mania en Rubro afgelopen jaar echt absurd. Alleen al daarom, gaan deze importeurs bij mij niet winnen. Ik hoop stiekem ook echt dat andere mensen NIET op Rubro/Mania gestemd hebben. Pas als je zelf in een winkel werkt, begrijp je wat er "achter de schermen" nog bij een importeur belangrijk is. Rubro kan dan wel prachtige producten hebben, maar als die producten pas 29 december laat op de dag geleverd worden, is dat gewoon kansloos. En als dan ook nog eens dummies ontbreken en de bereikbaarheid van de importeur nul is, ga je gewoon finaal op je bek voor mij. Leuk vuurwerk, slechte importeur.

Mijn uiteindelijke keuze is gevallen op Evolution als beste importeur. Marchel heeft dit jaar waar kunnen maken wat hij belooft heeft. Echt indrukwekkende nieuwe producten waren er helaas niet (dat was ook niet belooft). Maar een geweldige kwaliteit vuurwerk, tegen een betaalbare prijs, toegankelijkheid als ondernemer, meedenken met de winkelier, leveringen op orde... echt teveel om op te noemen wat juist wél perfect voor elkaar was! :) Kleine verbeterpunten zie ik ook: van niet alle producten hadden wij dummies gekregen, en omdat de importeur heel snel gegroeid is, waren er al vroeg in het jaar meerdere producten vrijwel uitverkocht. Toch wegen die kleine minpunten niet op tegen de grotere minpunten die ik bij andere importeurs zie. Daarom stem ik nu volledig op Evolution :)

Vorig jaar was er al sprake van een stijging in het aantal stemmen, maar dit jaar is de stijging beduidend groter. Vorig jaar is er 521x gestemd en dit jaar zijn er maar liefst ruim 300 stemmen meer binnengekomen. De winnaar van vorig jaar won met een totaal van 200 stemmen. Met hetzelfde aantal stemmen resulteert dat dit jaar 'maar' in een 4e plek! We kunnen dus wel zeggen dat de polls echt leven en dat de waarde ervan voor een importeur alsmaar groter wordt.

Ook bij deze poll was de spanning om te snijden. Zo was er geruime tijd sprake van een nek-aan-nek race tussen de nummer 1 en 2. We willen iedereen hartelijk danken voor het stemmen.

De Beste Importeur van 2017 is volgens jullie, de leden van Vuurwerkcrew.nl, Vuurwerktotaal!

Wij feliciteren Vuurwerktotaal van harte met het behalen van de 1e plaats.

Top 5 Beste importeur 2017:
  1. Vuurwerktotaal (302 stemmen)
  2. Evolution Fireworks (282 stemmen)
  3. Rubro Vuurwerk (249 stemmen)
  4. Pangu Fireworks (194 stemmen)
  5. Wolff Vuurwerk (134 stemmen)

Trofee_Beste_Importeur 2017.jpg

Gefeliciteerd Vuurwerktotaal!

Mijn stem is naar Evoluition Fireworks gegaan. Het was een nek aan nek race zo te zien

Gefeliciteerd vuureerktotaal mijn stem ging ook naar evo, denk alleen dat ze hun zelf de das om hebben gedaan met al dat gezeur over de prijzen in jannuari!

Gefeliciteerd Vuurwerktotaal. scheelt niet veel met Evolution. Wel opvallend dat ZENA zo is teruggevallen. In de overige polls komt Zena alleen voor met de Crackling Cry, die al langer mee loopt, verder niks. Dat was een paar jaar geleden wel anders.

Verrassende onverwachte wending.
Waar evo en pangu ver voor stonden voor de sluiting heeft Vuurwerktotaal flinke inhaalslag gemaakt. Met zoon 100stemmem.
Uiteraard gefeliciteerd aan vuurwerk totaal!!

Back
Bovenaan