Ik vind deze poll altijd erg lastig. Vorig jaar heb ik helemaal niet gestemd. Dit jaar heb ik tot de allerlaatste dag gewacht om mijn keuze te maken. Probleem is dat ik weloverwogen een importeur aan wil wijzen. Heel veel importeurs ken ik eigenlijk nauwelijks, waardoor het al lastig is om daarvoor te kiezen. Minder dan de helft van de importeurs ken ik goed genoeg om mee te kunnen nemen in mijn afweging. Maar van die groep, laten er meerdere importeurs echt grove steken vallen. Zo waren de leverproblemen van Mania en Rubro afgelopen jaar echt absurd. Alleen al daarom, gaan deze importeurs bij mij niet winnen. Ik hoop stiekem ook echt dat andere mensen NIET op Rubro/Mania gestemd hebben. Pas als je zelf in een winkel werkt, begrijp je wat er "achter de schermen" nog bij een importeur belangrijk is. Rubro kan dan wel prachtige producten hebben, maar als die producten pas 29 december laat op de dag geleverd worden, is dat gewoon kansloos. En als dan ook nog eens dummies ontbreken en de bereikbaarheid van de importeur nul is, ga je gewoon finaal op je bek voor mij. Leuk vuurwerk, slechte importeur.
Mijn uiteindelijke keuze is gevallen op
Evolution als beste importeur. Marchel heeft dit jaar waar kunnen maken wat hij belooft heeft. Echt indrukwekkende nieuwe producten waren er helaas niet (dat was ook niet belooft). Maar een geweldige kwaliteit vuurwerk, tegen een betaalbare prijs, toegankelijkheid als ondernemer, meedenken met de winkelier, leveringen op orde... echt teveel om op te noemen wat juist wél perfect voor elkaar was!

Kleine verbeterpunten zie ik ook: van niet alle producten hadden wij dummies gekregen, en omdat de importeur heel snel gegroeid is, waren er al vroeg in het jaar meerdere producten vrijwel uitverkocht. Toch wegen die kleine minpunten niet op tegen de grotere minpunten die ik bij andere importeurs zie. Daarom stem ik nu volledig op Evolution