[WINNAAR 2017] Beste CAKEBOX van 2017!

Mijn stem gaat dit jaar uit naar 2 nieuwe cakeboxen. De beste cakebox van 2017 vind ik de Rambam 2.0 van Evolution Fireworks. Ik ben een groot fan van heldere multicolor effecten en een tempoversnelling bij een cakebox kan ik erg waarderen. De Rambam 2.0 heeft dit allebei. De spreiding van de boeketten is maximaal en dit geldt ook voor de burst. Het is een waar kleurenspektakel en de ene kleurencombinatie is nog mooier dan de andere.

Op nummer 2 staat voor mij de Serenity van Evolution Fireworks. Ik zie deze box als een vernieuwing op het gebied van de cakeboxen, zoals de Cruel Traction jaren geleden ook een vernieuwing was. Er volgt een complete show met diverse schietrichtingen en met een aantal nieuwe en unieke effectencombinaties. Vooral de diversiteit van schietrichtingen en effecten maakt deze cakebox zo vernieuwend en de gouden mines en tails waren erg goed uitgewerkt. Als finale volgt er een fanshape van time rain en die was echt snoeihard.

Mijn eervolle vermelding gaat uit naar de Exodus van Wolff. Qua formaat vrij compact maar des te groter in uitwerkingen. Prachtige blink boeketten met heldere kleuren volgen elkaar in hoog tempo op. Na 2 cakes met 25mm tubes gaan er 2 cakes met 30mm tubes rammen. De burst van de bombettes uit de 25mm tubes is al erg goed en de 30mm bombettes doen daar nog een schepje bovenop. De boeketten worden nog iets groter en voller en juist de overgang van 25mm naar 30mm maakt deze box uniek. Overigens passen de effecten uit alle 4 de cakes erg goed bij elkaar en dat maakt het 1 grote show. Kortom, erg goed product, maar helaas ondergewaardeerd.

De beste vind ik toch wel de Serenity van Evolution.
Hiernaast was ik ook erg verrast van de Sick Six van Rubro, echt een top box voor een budgetprijs!

1) detonation box uit de Volt serie blijft een prachtige rambak!
2) snowstorm van Evolution: grote effecten en vanwege het blauw een bijzondere kleursteling

écht goede nieuwkomers heb ik eigenlijk niet gezien; alleen compound is een goede verbetering: scheelt een hele hoop gedoe

1. Color Strike - Wolff
2. Colorful City - Pangu

3. Solar Storm - Evo
4. Six Best Possible - China Red
5. Red Maroon - Vuurwerkmania

Maar er is zo veel mooi spul op de markt, het is onmogelijk de beste aan te wijzen.

Spinnerz 2 Colorz van Vuurwerktotaal was zo mooi.
Daarnaast was de President 2.0 wel de box die de grootste impact had door de crackling, en een mooi opvallend label.

Ik had graag de 3xheaven willen nomineren maar die was afgekeurd. De vervanger was de visions of ectasy van Evolution. Geweldige cakebox, mooie kleuren en goeie bursts.
De andere is de Transbomber van Rubro, dit jaar afgestoken na twaalven. Wat een geweldige rambak. Vooral de opbouw en het tempo is geweldig.

Back
Bovenaan