Wie woont er in een verbod gemeente?

Ede is een mooi voorbeeld. Bij de inspraak zijn we redelijk beknopt geweest, maar er is later een uitgebreide brief naar de fractieleden gegaan. Ik heb nog nooit zo'n vurige vergadering meegemaakt, waar de indieners volledig ondertafel werden geluld en er zelf verdeeldheid heerst in de fractie die mede het voorstel heeft ingediend. Partijen waarvan wij dachten dat die mogelijk ook voor een afsteekverbod zouden stemmen, lijken nu massaal aan onze kant te staan. Dat geeft ons toch weer hoop dat de aanpak van HVLV effectief is.

Ik snap dat je trots bent en dat moet je vooral ook zijn maar vergeet niet de anderen die sámen met de HVLV ten strijde trekken. Het is een teameffort waarbij een ieder waar hij goed in is zijn steentje erin bij draagt!!

Ik snap dat je trots bent en dat moet je vooral ook zijn maar vergeet niet de anderen die sámen met de HVLV ten strijde trekken. Het is een teameffort waarbij een ieder waar hij goed in is zijn steentje erin bij draagt!!

Uiteraard, en zo is het.:)

ik vind gewoon dat de landelijke politiek een duidelijk standpunt moet maken...en daar bedoel ik bij in de trend van...op 1januarie 2025 om 02.00 is consumentenvuurwerk officieel verboden....dan weten alle verkopers waren ze aan toe zijn en alle consumenten ook.
dan kun je er naar toe leven met de gedachte op die en die datum is het voorbij.
ik zie dat liever helemaal niet gebeuren maar met de klimaatwappies op volle stoom halen we waarschijnlijk 2025 niet eens maar het was maar een voorbeeld natuurlijk.
nu krijg je namelijk dat ze naar een andere gemeente gaan om te gaan stoken..niet vreemd natuurlijk zou ik ook doen, maar krijg je daar weer extra overlast...weer gezeik enz enz enz.
en ben je ook gelijk van alle discussies in gemeenten af...gewoon allemaal op die datum klaar......gelukkig hebben we dan de fotos,folders en de filmpjes nog....:cry:

Het is hier geen populaire mening, maar ik kan me hier zeker in vinden, zeker vanuit de winkeliers gedacht. Laat voorop staan: LIEVER NIETS VERANDEREN, en hoe later, hoe beter. Maarrr...

Ik kan me voorstellen dat je als winkelier graag weet wat er gaat gebeuren. En ik geloof persoonlijk niet dat we over drie-vier-vijf jaar landelijk van de discussie af zijn, dus laat dan maar duidelijk zijn dat je in 2025 het laatste jaar hebt. Dan kun je tijdig je huur opzeggen, gericht inkopen, en liefhebbers kunnen inslaan voor het laatste jaar. Strik eromheen en op naar België.

Het is hier geen populaire mening, maar ik kan me hier zeker in vinden, zeker vanuit de winkeliers gedacht. Laat voorop staan: LIEVER NIETS VERANDEREN, en hoe later, hoe beter. Maarrr...

Ik kan me voorstellen dat je als winkelier graag weet wat er gaat gebeuren. En ik geloof persoonlijk niet dat we over drie-vier-vijf jaar landelijk van de discussie af zijn, dus laat dan maar duidelijk zijn dat je in 2025 het laatste jaar hebt. Dan kun je tijdig je huur opzeggen, gericht inkopen, en liefhebbers kunnen inslaan voor het laatste jaar. Strik eromheen en op naar België.

Snap ik, zeker vanuit winkeliers oogpunt. Echter kun je je afvragen in hoeverre een dergelijk uitsluitsel voor een lange termijn realistisch is. Politiek is nogal agile. Als je bijvoorbeeld mikt op 2025 sta ik er niet van te kijken als men tussentijds toch besluit om er opeens 2023 van te maken. Doemdenkend: wat schiet een winkelier op met potentiele valse beloften, die alleen een schijnzekerheid bewerkstelligen?

Snap ik, zeker vanuit winkeliers oogpunt. Echter kun je je afvragen in hoeverre een dergelijk uitsluitsel voor een lange termijn realistisch is. Politiek is nogal agile. Als je bijvoorbeeld mikt op 2025 sta ik er niet van te kijken als men tussentijds toch besluit om er opeens 2023 van te maken. Doemdenkend: wat schiet een winkelier op met potentiele valse beloften, die alleen een schijnzekerheid bewerkstelligen?

Dat is zeker een dingetje voor de winkeliers inderdaad. Ik snap vanuit hen zeker de gedachte van Avalanche. Als freak moet ik er niet aan denken ook niet over 5 jaar, ik wil het gewoon niet weten wanneer er een verbod komt....

Ede was uiteraard een teameffort, zoals alles wat HVLV doet, samen met bijvoorbeeld VuurwerkCheck e.d. Ik ben dus trots op hoe HVLV en andere organisaties te werk gaan en wat we samen allemaal kunnen bereiken. Ik stel ook nergens dat mijn aandeel of die van HVLV de belangrijkste is of er in Ede voor gezorgd heeft dat het debat zo vurig is geweest door de aangeleverde informatie, in tegendeel. Er is een heel team binnen en buiten HVLV mee aan de slag geweest om dit voor elkaar te boksen.

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt en excuus voor het verkeerd verwoorden van mijn intentie.

Het was trouwens een voorbeeld…dat schreef ik er ook bij….maar heb jij illusies dat je nog 3 jaar mag stoken?

Ja de uber linkse burgermeester vond dit beter... wel verkopen niks afsteken. Handhaving is er niet dus ik zeg lekker stoken daar!

Zo is dat. Maar gatver zeg. Je zou er maar wonen.. Het artikel op AT5 begint met: "Het is gedaan met het afsteken van vuurwerk door consumenten tijdens de jaarwisseling" Zum Kotzen! Of de overwinning behaald is.. Er moet als statement meer vuurwerk gekocht worden als ooit tevoren. Laat die Linkse deugers maar zien dat een verbod niets uithaalt.. Geldt trouwens voor alle gemeenten waar ze de weg kwijt zijn.

Laatst bewerkt:
Je kan allemaal zeuren over linkse partijen maar in het dorp waar ik woon is het groenlinks en 2 RECHTSE partijen die een voorstel gaan doen voor een vuurwerkverbod. Ik woon ook nog eens in een dorp waar niet of nauwelijks overlast is. Gelukkig ligt 100 meter verder de volgende gemeente en daar verwacht ik niets snel een verbod.

Als ik het opzoek zie ik alleen dit staan, over die aangewezen plekken kan ik niks vinden. Is het nu al aangepast of kijk ik verkeerd? E907DDC9-6FF8-4699-9B92-6B01DC5C66A0.jpg

Zonder slapende honden wakker te maken, op dit punt zijn we met HVLV al bezig, waar we verwachten succesvol te zijn. Met wat precies en op welke gronden maken we liever (nog) niet openbaar, vanwege de kans dat dit bij de verkeerde personen terecht komt.
Ging trouwens hier over…

Artikel 5.3 Afsteekverbod vuurwerk

Het is verboden vuurwerk, anders dan bedrijfsmatig, tot ontbranding te brengen. Met uitzondering van fop- en schertsvuurwerk.

Artikel 5.3A Verbod carbidschieten

1.Het is verboden acetyleengas afkomstig van een reactie tussen calciumcarbide (carbid) en water of een gasmengsel met vergelijkbare eigenschappen op explosieve wijze te verbranden.

2.Het verbod in het eerste lid geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet milieubeheer, de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, de Wet wapens en munitie, de Wet milieugevaarlijke stoffen, de Wet vervoer gevaarlijke stoffen of het Wetboek van Strafrecht.

Oke het is zover en nu?

Zonder slapende honden wakker te maken, op dit punt zijn we met HVLV al bezig, waar we verwachten succesvol te zijn. Met wat precies en op welke gronden maken we liever (nog) niet openbaar, vanwege de kans dat dit bij de verkeerde personen terecht komt.

Dat hoor ik al heel lang.

Om een lang verhaal kort te maken, ik geloof niet in die onzin. Als je dit gezeik kan voorkomen waar wacht je dan op?

Dat hoor ik al heel lang.

Om een lang verhaal kort te maken, ik geloof niet in die onzin. Als je dit gezeik kan voorkomen waar wacht je dan op?

Welke onzin? En wat denk je dat ze aan het doen zijn, aangaande het voorkomen van gezeik?

Ze wachten nog op donaties trouwens, meneer de positieve bijdrage.

Het is allemaal leuk en aardig maar handhaving is en blijft een groot probleem. Vooral met oud en nieuw zijn er al minder agenten. Daarnaast ondervindt zowat elke branche wel personeelstekorten. Die zullen de komende jaren wellicht ietsje zakken maar bij de politie geloof ik dit niet. Benieuwd hoe men dit denk weg te zetten in steden zoals Rotterdam en Amsterdam. Daar zullen een hoop mensen wonen met die sowieso al ene hoop schijt hebben aan regels..

Back
Bovenaan