Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Hij gaat zeker op en ik ga er minimaal 20 klaarleggen voor eventuele visite. Vlak voor 0:00 zal ik nog even een kleine speech houden waarom men een vuurwerkbril op moet zetten. En daarna is het eigen verantwoordelijkheid.

Vorig jaar ontplofte er een Joy Ride uit elkaar en vlogen de bombettes achter ons aan. Dan is het maar beter om zo'n bril op te hebben. We moeten nog allemaal werken tot ons 70e. En daar heb je ogen bij nodig.

heb 'm zelf sowieso na 00.00 uur op,
voor 00.00 stook ik alleen meterpakketjes en kleine meuk.
overigens verplicht ik zowat iedereen die aan vrienden buiten komen staan ook een vuurwerkbril te dragen.

Altijd, zowel ik als mij kinderen, anders steken we ook niets af. vaste prik...vuurwerk, jas, tas, gasaansteker en bril.

Ik draag al jaren een vuurwerk- of veiligheidsbril. Mijn kinderen moeten er ook een op en ik heb er nog zat liggen voor de evt. visite.
Op mijn werk moet ik ook een veiligheidsbril op dus ik ben het ook gewend. Voor mijn jongste dochter heb ik ook nog gehoorbescherming (koptelefoon) want die houdt niet van die harde knallen.

Heb hem niet altijd op. Ik vergeet het nog wel eens als ik eenmaal los kan gaan.
Zal er dit jaar dus weer beter op moeten letten. Vind nl wel dat je een Vuurwerkbril moet dragen.

Ik zie dat bij deze poll ruim 50% aangeeft een vuurwerkbril, bij alle stookmomenten op te doen.Als ik met oud en nieuw naar buiten kom, zie ik niemand met een vuurwerkbril.Ik heb zelf nooit een vuurwerkbril op.Ben er wel mee eens dat het veiliger is.

Gewoon doen, alleen de freaks begrijpen het.... de klagers die vuurwerk gevaarlijk vindt, lopen op dat moment juist zonder bril.

Uiteraard altijd doe ik er 1 op. En mn kids ook. Die weten niet beter dan dat als ze naar buiten gaan oudjaarsdag ze een vuurwerkbril op moeten.

Uiteraard altijd doe ik er 1 op. En mn kids ook. Die weten niet beter dan dat als ze naar buiten gaan oudjaarsdag ze een vuurwerkbril op moeten.

Daar moet Nederland heen! Dat het een gewoonte is om met oud en nieuw een vuurwerkbril te dragen!

Hoe vaak ik in de winkel hoor dat het niet stoer zou zijn. Als ik dan uitleg dat ik hem zelf ook draag en het zeker een aantal keer mijn ogen al heeft gered, staan ze er vaak al heel anders in. Of ze hem dan ook echt op doen? Tja...

Ja sinds een paar jaar draag ik een vuurwerkbril. Voorkomen is beter dan genezen (of helemaal niet genezen)
En vanaf vorig jaar heb ik een twintigtal brillen in voorraad voor mijn omstanders

Ook hier gaat de bril op en de kids moeten hem ook op doen.
Zonder bril wordt er niet gestookt.

Mijn kinderen hebben het nu al als ik het woord vuurwerk noem over "dan gaan we naar buiten papa met onze bril op" meisjes van 8 en 5.
ze vinden het leuk en stoer dat ze dan naar buiten mogen met een brilletje op.
en mijn regel zonder bril blijf je binnen.

Doe de afgelopen jaren altijd een bril op.
Hopelijk wordt het een gewoonte, net zoals de ski helm.
10 jaar gelede bijna niemand, en nu zie je bij niemand meer zonder.

Doe de afgelopen jaren altijd een bril op.
Hopelijk wordt het een gewoonte, net zoals de ski helm.
10 jaar gelede bijna niemand, en nu zie je bij niemand meer zonder.

Bril,skihelm? Was je op wintersport :wink: Maar je hebt gelijk,alles wat je veiligheid kan bevorderen moet je niet nalaten.

Back
Bovenaan