Wetsvoorstel vuurwerkverbod België ingediend

ze mogen open blijven tot er uitspraak is kan nog minimaal tot 2028 duren heb ik ooit vernomen van een verkoper in Baarle
Dat is correct qua vergunningen, maar een wetswijziging staat daarboven. Ook dan zal er gesproken worden over juridische haalbaarheid, vergoedingen, etc.

Maar de huidige vergunningen zijn niet heilig, die zijn ondergeschikt aan de wetten.

• Like
Waarderingen: ATF
Het zal mij uiteindelijk niet verbazen als ze het afsteken landelijk verbieden (is nu al bijna landelijk) en de verkoop toe blijven staan (handelsvrijheid). Dan komen ze daar ook links tegemoet zonder dat er in de praktijk iets verandert. Net zoals er in Nederland niets zal veranderen behalve dan dat er een complete marktsector de nek om wordt gedraaid en de normale burger wordt gedwongen om z'n toevlucht te zoeken tot het buitenland en/of de illegale handel.

Het zal mij uiteindelijk niet verbazen als ze het afsteken landelijk verbieden (is nu al bijna landelijk) en de verkoop toe blijven staan (handelsvrijheid). Dan komen ze daar ook links tegemoet zonder dat er in de praktijk iets verandert. Net zoals er in Nederland niets zal veranderen behalve dan dat er een complete marktsector de nek om wordt gedraaid en de normale burger wordt gedwongen om z'n toevlucht te zoeken tot het buitenland en/of de illegale handel.

En ik las vandaag in overleg met de branche zelf? Ze hebben dus hun eigen nek omgedraaid. Iets dat een aantal leden al langer roept.

Nou succes dan maar branch.

En ook succes met anti insitutioneel geweld. Volgend jaar nog een paar molens en kerktorens dus.

Ach ja, ik neem bijna al mijn woorden van de laatste anderhalve week terug.

Lekker een paar weken naar het buitenland dus om zonder stress vuurwerk af te kunnen steken. En de eerste 2 weken nieuwsberichten ontwijken.

Als het niet gaat zoals het moet. Dan maar zoals het gaat.

RIP vuurwerktraditie NL. Heb er jaren naartoe geleefd. Bij deze dan maar officieel afscheid.

En de branche, tsja, de branche. Succes met die paar knaken over de rug van vele winkeliers.

Precies, 15-20 jaar geleden was het aanbod in mijn omgeving zo gigantisch (illegaal) dat het Nederlandse vuurwerk mij totaal niet kon bekoren.

Let wel, we liepen nog met BlackBerry's / iPhone 4 en groepen als Telegram stonden nog in de kinderschoenen.

Getuige al het zware vuurwerk dat ik afgelopen Oudjaar gehoord hebt terwijl ik relatief achteraf woon spreekt in deze boekdelen.
En dan hebben we nu juist wel goed Nederlands consumenten vuurwerk, dus wat denk je dat er gebeurt als je dat verbied?

Juist ja, het zal interessant worden om vuurwerk hier heen te halen, het zal dan ook massaal gaan gebeuren.
Er komt heel veel vraag naar en het aanbod zal eveneens groot zijn/worden.

Hierdoor zal de prijs niet veel hoger worden, is gewoon een vraag/aanbod dingetje, maar er zal wel vele malen meer van dat spul rond gaan omdat je geen Nederlands vuurwerk meer kan kopen.

Iemand nog een sigaretje uit Luxemburg? Dat is namelijk precies een goed voorbeeld hoe je als overheid je eigen schatkist leegrooft.

Back
Bovenaan