Wetsvoorstel afgekeurd!

Alles aannemen en zelf de regels bepalen is nog steeds een wereld van verschil. Het is prima om het ergens niet mee eens te zijn, maar als je er voor kies om die regels te negeren moet je de eventuele consequenties ook aanvaarden.

Als je er voor kiest om de tijden aan te scherpen moet je ook zorgen dat je ze kunt handhaven anders heeft het aanscherpen totaal geen zin. Nu wordt op voorhand door diverse gemeenten al aangegeven dat de (eventuele) nieuwe regel toch niet te handhaven valt. Zo lok je het 'negeren van de regels' alleen maar in de hand.

Dit zag ik net op de site van 112 rivierenland.

Landelijke - Aanpassing afsteken van vuurwerk 2014/2015.

Vorige week kwam ter sprake dat het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling zou gaan veranderen. Er deden verschillende verhalen letterlijk ter ronde ook op 112Rivierenland was dit te lezen.

De 112Rivierenland redactie heeft navraag gedaan bij ministerie van Infrastructuur en Milieu die met de volgende reactie kwamen:

De afsteektijden voor dit jaar worden inderdaad van 31 december 18:00 uur tot 1 januari 02:00 uur. Dit Besluit is inmiddels ook al gepubliceerd. Er is alleen nog een formeel inwerkingtredingsbesluit voor nodig.

Dit laatste besluit wordt naar verwachting deze week gepubliceerd.

Het besluit is hier te lezen.

Dit was al bekend toch? Alexander hoefde alleen nog een krabbeltje te zetten met wanneer het doorging. Dus we zijn nog steeds op het zelfde punt...

Hoezo te laat? Het is al in juni goedgekeurd door de Tweede Kamer en ook toen heeft het al ruime media-aandacht gehad!

Dat is precies mijn punt, in juni hebben ze dit al goedgekeurd en tot op heden nog steeds niet definitief ondertekend. In mijn ogen is dat te laat. Als men dit door wil laten voeren, voer het dan ook gewoon door of kondig het niet al zo vroeg aan.

Dat is precies mijn punt, in juni hebben ze dit al goedgekeurd en tot op heden nog steeds niet definitief ondertekend. In mijn ogen is dat te laat. Als men dit door wil laten voeren, voer het dan ook gewoon door of kondig het niet al zo vroeg aan.

Wat je zegt klopt alleen niet Knalpot, het is allang definitief ondertekend!!

is niks bekend media roept ales dan weer 10 dan weer 6 wacht gewoon af :bonk:woord gewoon door media al in gebracht dat 6 uur is dus zal wel zo woorden he

Maar nog niet in werking getreden? Of wat mis ik nu? Ik ben geen overheidspersoon en zou ik ook nooit worden. Wat ik wel weet is dat er veel onduidelijkheid is, dat moet je met mij eens zijn.

En hoe zit t dan met de 6 weken regeling. Dacht er iets over gelezen te hebben. Weet zo gauw alleen niet meer waar.

Het is inderdaad allang ondertekent, alleen moet de Koning Willem-Alexander nog de definitieve datum bepalen waarop het dus ingaat.

Tenminste zo wordt het begrepen uit de staats courant.

Kijk ff op Wikipedia naar 'Koninklijk Besluit'. Willem Alexander heeft al lang en als eerste getekend, het wachten is nu op de minister. Zodra het K.B. is gepubliceerd in het Staatsblad (niet de Staatscourant!) treedt het in werking en wordt het pas Wet.
Waarom het nog niet is gebeurd?
Geen idee. Misschien om ons te pesten... :mad:

Kijk ff op Wikipedia naar 'Koninklijk Besluit'. Willem Alexander heeft al lang en als eerste getekend, het wachten is nu op de minister. Zodra het K.B. is gepubliceerd in het Staatsblad (niet de Staatscourant!) treedt het in werking en wordt het pas Wet.
Waarom het nog niet is gebeurd?
Geen idee. Misschien om ons te pesten... :mad:

Zeer waarschijnlijk omdat ze willen dat mensen nog even veel vuurwerk kopen als vorig jaar. Ik verwacht echter dat als ze op de 29e ofzo ineens aankondigen dat de regels veranderd zijn, er eerder harde rellen in de stad komen op oud jaar, dan dat iedereen boetes gaat krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Los van het feit dat het officieel nog niet bepaald is en dat er dus eigenlijk nog vanaf 10 uur gestookt mag worden, lees en hoor ik op het nieuws dat er pas vanaf 18:00 mag worden afgestoken.. Hoezo word dit dan wel zo vermeld overal??

Los van het feit dat het officieel nog niet bepaald is en dat er dus eigenlijk nog vanaf 10 uur gestookt mag worden, lees en hoor ik op het nieuws dat er pas vanaf 18:00 mag worden afgestoken.. Hoezo word dit dan wel zo vermeld overal??

Omdat alle media het zo overnemen, als het ANP een persbericht eruit gooit wordt het klakkeloos overgenomen en meestal wordt er nog een schepje bovenop gedaan... Ik neem de media sowieso meestal wel met een korreltje zout. Het is in ieder geval al (bijna) zo ver, ga daar maar vanuit.

Omdat alle media het zo overnemen, als het ANP een persbericht eruit gooit wordt het klakkeloos overgenomen en meestal wordt er nog een schepje bovenop gedaan... Ik neem de media sowieso meestal wel met een korreltje zout. Het is in ieder geval al (bijna) zo ver, ga daar maar vanuit.

^^^^^^^^^dit, de media in Nederland is onbetrouwbaar, onjuist en soms zelfs regelrechte propaganda.
Ander voorbeeld: Ooit iets positiefs over Rusland in het nieuws gezien? Ik ook niet.

Back
Bovenaan