Wetgeving Duitsland

Denk je nu echt dat wanneer een paar freaks op een forum het hierover hebben, dat ze dan de regels snel aan gaan passen :bonk: Dat denk ik niet :D

Maar je mag het ook via pb sturen :handsup:

Gaat erom dat je winkels kan beschadigen die nu met KVK verkopen of straks de laatste 3 dagen alsnog gewoon verkopen ook aan mensen zonder KVK.

Zwaar klote ook voor de duitsers zeg. Wat ik me afvraag wat doen andere landen? Spanje, italie? Zweden?

Het is toch wel Godgeklaagd zeg, potverdorie, kan ik Duitsland ook weer vergeten, had nog wat leuke dingen op het oog om te kopen. Kan ik weer met Cat.1 in de weer gaan. Grrrrr

Sjesus wat een tiefuszooi zeg....

Zo verheugd om weer te gaan vuurwerkshoppen met m'n familie dit jaar in Duitsland.
Wat een ellende, wanneer houdt deze shit op zeg...

Zwaar klote ook voor de duitsers zeg. Wat ik me afvraag wat doen andere landen? Spanje, italie? Zweden?

In Spanje is zelf afsteken tijdens oud en nieuw niet zo gebruikelijk dus ik denk niet dat het echt een besproken onderwerp gaat zijn daar, los van de andere coronamaatregelen. Daar steken ze sowieso zelf weinig af, ook al kan je het heel het jaar kopen en ( op beperkte plekken ) afsteken.

In Spanje is zelf afsteken tijdens oud en nieuw niet zo gebruikelijk dus ik denk niet dat het echt een besproken onderwerp gaat zijn daar, los van de andere coronamaatregelen. Daar steken ze sowieso zelf weinig af, ook al kan je het heel het jaar kopen en ( op beperkte plekken ) afsteken.
oh apart, Mallorca ben ik een keer geweest met de jaarwisseling en daar ging het helemaal los in de hoofdstad.

Het is toch wel Godgeklaagd zeg, potverdorie, kan ik Duitsland ook weer vergeten, had nog wat leuke dingen op het oog om te kopen. Kan ik weer met Cat.1 in de weer gaan. Grrrrr
Sjesus wat een tiefuszooi zeg....

Zo verheugd om weer te gaan vuurwerkshoppen met m'n familie dit jaar in Duitsland.
Wat een ellende, wanneer houdt deze shit op zeg...

Je mag gewoon stoken he.
Volgens mij hoeven jullie ook niet ver te rijden om vuurwerk te kopen ;)

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit precies in z'n werk gaat. Mijn zwager is ingeschreven bij de KvK.
Kan misschien op die manier nog wat regelen. Wil gewoon een compound hebben voor 0.00 uur en wat rotjes voor de kinderen ....

Om vuurwerk af te halen in DE moet je dan officieel bij de KvK ingeschreven staan als gevolmachtigde? https://www.kvk.nl/download/Formulier-13-inschrijving-gevolmachtigde_tcm109-365579.pdf).

Of is het ook voldoende om het volgende formulier in te vullen en te gebruiken: https://www.kvk.nl/download/Toestemmingsverklaring_tcm109-491312.pdf

Of moet er toch iets heel anders gebeuren? Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, mag ook via PB.

Ik begrijp dat je nog niet bent ingeschreven bij het KVK? Dan wordt het lastig. Je moet eerst een afspraak maken. Je moet er fysiek naar toe, en hier zijn ook nog weer extra kosten mee gemoeid.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit precies in z'n werk gaat. Mijn zwager is ingeschreven bij de KvK.
Kan misschien op die manier nog wat regelen. Wil gewoon een compound hebben voor 0.00 uur en wat rotjes voor de kinderen ....

Hieronder een eerder antwoord op deze vraag
Ik krijg continu berichten hoe het werkt met het kopen van vuurwerk met KVK. Hieronder nog een keer de uitleg.

Ben je ingeschreven bij het KVK dan dien je een uitreksel aan te vragen. Deze kost ongeveer €15,00. Deze heb je nodig om vuurwerk in Duitsland te kopen buiten de laatste 3 dagen van het jaar. Het maakt niets uit welk bedrijf je hebt. Staat het bedrijf niet op jou naam dan heb je een volmacht nodig van de eigenaar. Voorbeelden van een volmacht zijn genoeg te vinden op internet.

Twijfel je om het te doen. 1 advies begin er dan ook niet aan. In Duitsland is het legaal maar niet in Nederland.

Om vuurwerk af te halen in DE moet je dan officieel bij de KvK ingeschreven staan als gevolmachtigde? https://www.kvk.nl/download/Formulier-13-inschrijving-gevolmachtigde_tcm109-365579.pdf).

Of is het ook voldoende om het volgende formulier in te vullen en te gebruiken: https://www.kvk.nl/download/Toestemmingsverklaring_tcm109-491312.pdf

Of moet er toch iets heel anders gebeuren? Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, mag ook via PB.
Die eerste is sowieso goed, dan wordt je op het uittreksel van kvk bijgeschreven als gevolmachtigde. Meot alleen wel de eigenaar/directeur van het bedrijf voor tekenen natuurlijk. optie "beperkt" dan gebruiken ande3rs mag je ook de bankrekening gebruiken, contracten sluiten en leningen aangaan. Dat zullen neit veel willen.
Hoe er rekening mee dat het zeker een paar dagen duurt voordat kvk de wijziging doorvoert

Het tweede formulier is niet van toepassing, das enkel voor het gebruik van een zakelijk adres

Wat ik niet helemaal zeker weet, maar wel denk dat het geval is, is dat de bevoegd bestuurder van een bedrijf gewoon zelf een volmacht kan afgeven. Dus zelf getypt en ondertekend.
Ik.....geef hierbij volmacht aan ..... om blablabal te mogen doen.
werd ondertekend .....

Maar goed dat laatste ben ik niet zeker van

Je mag gewoon stoken he.
Volgens mij hoeven jullie ook niet ver te rijden om vuurwerk te kopen ;)

Als je Belgie bedoeld dan ga ik dit nu niet doen, sowieso vind ik het nu toch wel met het verbod een te hoog risico om te gaan. Wilde daarom gewoon in DLD wat kopen en ook daar afsteken, zwager woont in DLD dus dat was een optie geweest. Ik had dit wel zien aankomen. Helaas mijn collectie is zwaar klein geworden, daar kan ik geen echt oud en nieuw mee vieren. :P

Back
Bovenaan