Wetgeving Duitsland

Als het vuurwerkverbod en afsteken ervan teruggetrokken word in Duitsland.
Wat betekent dat voor verkoop door de rest van de detailhandel?

Heb nog geen officieel bericht gezien van de supermarkten en bouwmarkten

Ik denk dat je het zo moet zien.
In Duitsland is het afsteken echt apart te zien van het kopen. Volgens mij ging het in die rechtszaak echt over afsteken, of ik heb dat verkeerd begrepen.
Afsteken kunnen ze n.a.v. die rechtszaak niet verbieden in die bepaalde deelstaat.
Maar door het coronabeleid kunnen ze wel winkels dichtgooien, en vuurwerkwinkels kunnen daar ook onder vallen dan.

Trouwens het klaver gezwel wat vanuit Nederland België en Duitsland infecteert probeert het nu ook in Oostenrijk zag ik in de media.bah

Kan iemand bij vertellen hoe het nou zit met verbod in duitsland en met name nordrein westfalen? Heb nou verschillende dingen gelezen maar echt duidelijk is het voor mij nog niet.

En mijn duits is niet zo heel best

Kan iemand bij vertellen hoe het nou zit met verbod in duitsland en met name nordrein westfalen? Heb nou verschillende dingen gelezen maar echt duidelijk is het voor mij nog niet.

En mijn duits is niet zo heel best

Er mag geen F2 vuurwerk verkocht worden.
Je mag F2 en F1 vuurwerk gewoon afsteken in NRW, mits het geen drukke pleinen of straten zijn en niet bij kerken, verzorgingstehuizen, ziekenhuizen en houten gebouwen.
Je mag ook vuurpijlen, knalvuurwerk en single shots stoken, als je maar voorzichtig bent (zeggen ze).
En als het goed is mag je vanaf 31 december vanaf 6.00 uur tot 1 januari 22.00 uur afsteken, als er verder geen lokale regelingen zijn.

Er mag geen F2 vuurwerk verkocht worden.
Je mag F2 en F1 vuurwerk gewoon afsteken in NRW, mits het geen drukke pleinen of straten zijn en niet bij kerken, verzorgingstehuizen, ziekenhuizen en houten gebouwen.
Je mag ook vuurpijlen, knalvuurwerk en single shots stoken, als je maar voorzichtig bent (zeggen ze).
En als het goed is mag je vanaf 31 december vanaf 6.00 uur tot 1 januari 22.00 uur afsteken, als er verder geen lokale regelingen zijn.

Er mag niet aan consumenten verkocht worden, wel kan je verkopen tussen bedrijven. Dus de verkoop met kvk (zoals vroeger in Belgie) mag dus wel.

Uiteindelijk heeft Duitsland en dan met name voor ons van belang de plaatsen aan de grens met NL het nog best wel goed voor elkaar gekregen. Afsteekverbod van tafel en ook verkoop aan mensen met KVK. Helaas dan geen vuurwerk in de Lidl, Aldi etc. Maar goed je kan i.i.g. nog stoken in DL als je erheen zou willen.

Het komt er dus op neer je mag wel afsteken in NRW maar je mag het niet kopen? ik zie een ritje richting die kant tegemoed..

Je kan je bij de KVK inschrijven als niet btw plichtige ondernemer.

Dat wil ik nog even als tip mee geven.

Bedankt voor je tip, al wist ik dit :wink:.
Maar voor de mensen die het niet wisten een goede tip.
Voor mij is dit niet nodig, aangezien ik nog "wat" heb liggen in 1 of andere hoek...

Back
Bovenaan